Site icon IAS

מלונאי שוויצרי מוביל את ״אמריקן קולוני״ בירושלים לפסגה

הכותב עם גי לינדט - מנכ״ל שוויצרי מפתיע בהשגיו. צילום מוטי ורסס

ירושלים היא ערש הציוויליזציה, הקדושה לכל הדתות המונותאיסטיות. יהודים יתפללו בכותל המערבי, שרידיו האחרונים של בית המקדש, הנוצרים רואים בכנסיית הקבר ברובע הנוצרי כקדושה ביותר בעולם. המוסלמים מאמינים שהנביא מוחמד הובל ממכה לירושלים ומסגד הכיפה האפורה של אל-אקצא הוא האתר השלישי בחשיבותו עבורם.

במשך מאות שנים ניסו רבים להביא להרמוניה ולדו-קיום בין הדתות. משימה מאתגרת ולא פשוטה. בתוך כל הקונפליקטים הנוגדים בעיר נושאים רבים לנווה מדבר של שלווה, במיוחד אם מבקשים להתארח בעיר. ובכן מסתבר שהמקום האולטימטיבי הניטרלי שבו כל אורח ירגיש רצוי הוא ארמון מן המאה ה-19 שעם הזמן הפך למלון יוקרה – אמריקן קולוני ממש על קו התפר בעיר.

״המלון היה בעבר בית מפואר של פחה עות'מאני כבר שנות ה-1900 ועם השנים הפך לבית-הארחה ולאחר מכן בסופו של דבר למלון בשירות-מלא, עם מסעדות, בר, בריכת שחייה, מכון כושר. מי שרוצה לחיות בימים ההם, אבל עם יוקרה מודרנית, זה המקום להיות בו בירושלים", אומר גי לינדט, המנכ״ל השווייצרי של המלון.

אמריקן קולוני – מראה מתחילת המאה הקודמת. צילום מוטי ורסס
הלובי שומר על אוירה היסטורית קסומה. צילום מוטי ורסס

שוויץ ידועה בתעשיית האירוח האיכותית שלה ובמוניטין של מצוינות במלונותיה. למדינה זו מסורת ארוכה של מלונאות יוצאת דופן, במיוחד בתחומים כמו מלונות יוקרה, אתרי נופש ומסעדות בעלת גסטרונומיה עילית. בשנות ה-80 קבוצה של 66 חברים אמריקנים, בריטים ושוודים, צאצאים של הבעלים המקוריים של מלון אמריקן קולוני, החליטה שחברת ניהול מלונות מקצועית שבסיסה בשוויץ היא שתנהל אותו מטעמם. הם קצו מניהול עצמי והבינו שכדי להעלות שלב יש להתחבר לטובים ביותר. מאז כל מנכ״לי מלון אמריקן קולוני היו שוויצרים.

״מלונאי מארץ האלפים בראש הפירמידה מייצג בו זמנית מקצועיות וניטרליות", אומר לינדט. "בעיר כמו ירושלים זה בבירור מסר. אמריקן קולוני עם  92 החדרים הוא בית פתוח לכולם ללא הגבלות או מגבלות. זו הסיבה לכך שלאורך השנים מתקיימים בו דיאלוגים דיפלומטיים אינסופיים. המוכר בהם הוא כמובן המשא ומתן לפני הסכם אוסלו לפני 30 שנה".

מסתבר שתחת הנהגתו של לינדט, האמריקן קולוני מגיע לשיאים חדשים. במשך 13 החודשים האחרונים המלון דורג במקום הראשון באתר טריפאדוויזר של מלונות ירושלים. זהו אתר חכמת ההמונים הגדול והנחשב בעולם המספק לנו אין סוף ביקורות על בתי מלון ופעילויות תיירותיות ומדרג אותם, כך שנוכל לחוש בנח לפני הזמנת המלון.

מראה הבריכה מחדר הכושר. צילום מוטי ורסס
החדרים המחודשים שומרים על המורשת ההיסטורית. צילום מוטי ורסס

לא רבים יודעים אך לינדט הוא כרגע מנכ״ל המלון הזר היחיד בעיר, כל השאר הם ישראלים. דירוג טריפאדוויזר מחמיא לאדם שעובד כאן רק 5 שנים. ניסיתי להבין איך הקפיץ השוויצרי האורח את מלונו לפסגה בזמן שהותו כאן. ביליתי 48 שעות כאורח במלון. נהניתי מהעיצוב הקלאסי של החדרים המחודשים השומרים בקפדנות על המורשת ההיסטורית, מבריכת השחייה המפנקת העשויה אבן ירושלמית, מארוחת הבוקר הנדיבה הלא כשרה בפטיו קסום תחת כיפת השמיים מתחת לעצים וליד מזרקה מפכפכת ומארוחת הערב המיוחדת. השרות היה מושלם. רוב האורחים במלון המהלך שרותי היו במפתיע ישראלים. בהחלט לא צפוי. חווית המחקר, שיחות עם האורחים והצוות ולאחריהם שיחה מרתקת עם לינדט הובילו למספר רב של גילויים מרתקים.

השף דרויש יאסין עם אטריות הסובא האסייתיות, אחת המנות המיוחדות בתפריט. צילום מוטי ורסס

"אני מאמין שלמגפת הקורונה הייתה השפעה גדולה", אומר לינדט. "המדינה הייתה לסירוגין תחת סגר והישראלים, הידועים כתיירים גלובליים פעילים ביותר, התקשו לעזוב את הארץ. שהייה באמריקן קולוני הייתה פתרון בהיותה מעין קפיצה קטנה לחו״ל. מספר הישראלים המתארחים כאן זינק  מ-2-3% ליותר מ-12%. החוויה שלהם הייתה חיובית ביותר והם הראו זאת על ידי ביקורות חיוביות בטריפאדוויזר. האחוזים ממשיכים לגדול וזוהי בהחלט עדות ללקוחות מרוצים", הוא אומר.

"למגפה הייתה השפעה משמעותית נוספת", ממשיך לינדט. "רוב חברי הצוות אינם מחזיקים בתעודת זהות ישראלית והם לא היו זכאים לתמיכה כמו מקבלי החל״ת הישראלים. בעלי המלון היו נחושים לממן את העלויות הללו כדי לוודא שהעובדים יחזרו ברגע שהתיירות תחזור לשגרה. העובדים שבו כצפוי והראו הערכה בנאמנות ובשירות מקצועי גדול מאי פעם".

המזרקה בפטיו המפורסם של המלון. צילום מוטי ורסס

לינדט יזם שינוי גדול גם במהפך שיווקי. האמריקן קולוני, בהנהגתו, הצטרפה לקבוצת אס.אל.אייטש, מלונות היוקרה הקטנים של העולם. זוהי קהילה של מלונות עצמאיים ברחבי העולם עם 520 מלונות ביותר מ-90 מדינות, כולם עם רק 50 חדרים בממוצע. לאס.אל.אייטש סטנדרטים גבוהים ביותר של יוקרה וקשר עם האורחים והיא נהנית גם מברית אסטרטגית בלעדית עם מועדון הלקוחות ״ וורלד אוף היאט״, המספקת ל-16 מיליון חברים אפשרות לצבור ולממש נקודות ולקבל הטבות בלעדיות. "25% מההזמנות שלנו מגיעות מהמועדון הזה, בהחלט מנוע משמעותי לצמיחה, לנאמנות ולשביעות רצון הלקוחות שלנו", מגלה לינדט.

הבוס השוויצרי הוא לא רק מנהל מלון. הוא גם שף והגסטרונומיה היא חלק חשוב מחייו. המהלך המבריק שלו עם האמריקן קולוני כלל שיתוף פעולה עם שף סלבריטאי. הוא חבר לשף הפלסטיני רב המוניטין סמי תמימי, המפורסם בזכות עבודתו עם יותם אוטלנגי, השף הבריטי יליד ישראל. תמימי מגיע מלונדון כדי לעדכן מעת לעת את תפריט המסעדה. תמימי עובד יחד עם השף הראשי המוכשר דרוויש יאסין. יחד הם משלבים טעמים עשירים עם גישה מרעננת ומודרנית ולא כשרה, כדי לתת מענה למגוון האורחים. המשוב החיובי על הגסטרונומיה ויוזמת יחסי הציבור הזו השפיעו בהחלט על שיפור דירוג טריפאדוויזר.

מלון אמריקן קולוני – מראה מבחוץ. צילום מוטי ורסס

גי לינדט אינו זר למקומות אקזוטיים וייחודיים. הוא ניהל אגפים ומלונות באיים המלדיביים, הפיליפינים, בורה-בורה, קנדה, שוויץ ומדינות רבות אחרות. אולם כשהציעו לו את הג׳וב בירושלים זו הייתה עבורו הכרה מקצועית מרגשת. "אף מנכ״ל מלון אינו יכול לקבל הכרה טובה יותר במקצועיות שלו מאשר ניהול מלון קסום כל כך עם כל כך הרבה היסטוריה", הוא אומר. ללינדט ימלאו בקרוב 60 והוא בהחלט מקווה להמשיך לשנה נוספת באמריקן קולוני.

סזאר ריץ הוא כנראה המלונאי השוויצרי הידוע ביותר אי פעם. הוא היה מייסד רשת מלונות לפני יותר מ-100 שנה, הידוע כ"מלך המלונאים" ו"מלונאי למלכים" ומשמו ומזה של בתי המלון שלו נובע הסלנג באנגלית  'ריצי'. כיום גי לינדט הוא בהחלט ה׳ריצי׳ השווייצרי המוביל את מלון אמריקן קולוני ירושלים לראש אתר ביקורות הלקוחות המוביל בעולם.

Exit mobile version