Site icon IAS

מלון נווה אילת: מהמיטב למבקשי בוטיק-אינטימי, ואטרקציות למשפחות

מלון נווה אילת החדש באילת, מרשת מלונות הבוטיק אטלס. צילום שוש להב

עם הפסיעה הראשונה שלי במלון נווה אילת, חשתי את השילוב של אווירת המדבר הייחודית לאילת, עם החוויה האורבנית המקומית של עיר חוף תוססת ופועמת. ניכר שהמלון שואב השראה מנופי המדבר של הרי אילת, ומעניק להם מקסמיו. המלון – על מרחביו הציבוריים, העיצוב והצבעים החמים, החדרים הגדולים,  הבריכה המזמינה, הספא המפנק והנינוחות שהמלון משרה, ועיר הנופש הדרומית – שתמיד כייף להתארח בה. אכן שילוב מנצח.

אחרי שיפוץ מקיף בעלות של כ-30 מיליון ₪, נחנך לאחרונה מלון נווה אילת, כמלון בבעלות חלקית של רשת מלונות הבוטיק אטלס והגדול ביותר מבין נכסיה. עם פתיחתו המחודשת, נווה אילת מסמן את המרכז החדש של העיר הדרומית. המלון החדש מציע חוויית שהייה מרעננת באילת, ברוח רשת מלונות אטלס, המתמחה בחוויות בוטיק אורבניות, אך מצליחה למזג במלון החדש את המומחיות שלה לאירוח בוטיקי-אינטימי, לצד מלון למשפחות – עם כל הפינוקים המתאימים להורים וילדיהם.

בהליך החידוש לקחו חלק האדריכלים רן ומוריס, שהופקדו על השטחים הציבוריים והספא, ששאבו השראה מהשילוב היוצא דופן בין העיר למדבר ושאפו לשלב את הלך הרוח השלו של הרי אילת, ולייצר סינרגיה בין החוויה המדברית לאורבנית, במטרה להפוך אותו לבועה שלווה שלא נמהר לצאת ממנה. במבואת הכניסה רחבת הידיים, שובצו פינות ישיבה נמוכות, העיצוב הרך בצבעי אדמה וטרקוטה, ממשיך גם בחדרים שעוצבו על ידי המעצבת איילת גולן, שהשתמשה באלמנטים עיצוביים חמים וחומרים טבעיים, המתכתבים עם הרוח של אווירת המדבר השקטה. בקיצור – תחושה של נווה מדבר ששמו נווה אילת.

מבחינתי, חלק מההיכרות עם המלון עצמו, היא ההיכרות עם מנהל המלון. כך פגשתי את המנכ"ל, סלמאן אבו חמאד.

סלמאן אבו חמאד בביתו באילת. צילום באדיבות המצולם

 סלמאן אבו חמאד – מנכ"ל המלון, "רץ למרחקים ארוכים" 

מתלמיד תיכון מצטיין שנועד ע"י משפחתו לדוקטורט במשפטים, שבר מוסכמות, ובחר במסלול חייו, במלונאות. מנכ"ל מלון נווה אילת, סלמאן אבו חמאד, נולד בשנת 1967 בישוב דרגות שליד ערד, למשפחה מוסלמית. לאורך הקריירה שלו ניהל ברשתות גדולות כמו דן וישרוטל, בתפקידי סמנכ"ל מלון כרמל ודן פנורמה תל-אביב, מנהל מלון מלכת שבא ומנכ"ל מלון פאלמה, ומזה כ- 3 חודשים משמש כמנכ"ל מלון נווה אילת.

לפני מספר חודשים שמע שברשת אטלס מחפשים מנכ"ל למלון החדש של הרשת באילת, והחליט להגיש מועמדות. בתהליך מיון ארוך ובמסגרת הראיונות למשרה, פגש את מנהלי רשת אטלס ועובדיה, והתרשם מהאנשים שהתנהלו מולו בכבוד, במקצועיות ובצניעות, מה שחיזק אצלו את הרצון לעבוד ברשת זו, ואכן, קיבל את תפקיד המנכ"ל לפני כשלושה חודשים. סלמאן מציין שבתהליך כולו, קיבל כלים לעבודה ולניהול, שמסייעים לו כיום. הוא אמנם רק זמן קצר במלון, אבל מגדיר עצמו כ"רץ למרחקים ארוכים", וכ"תוכנית חומש" הוא שואף להוביל את נווה אילת, תוך 5 שנים, למעמד של מלון בחמישייה הראשונה של מלונות אילת בדירוג 5-4 כוכבים. ואני מתרשמת שהנחישות של סלמאן אכן תוביל אותו ליעד.         

סלמאן אבו חמאד: "לפני כחצי שנה, החליטו ברשת אטלס לשנות את מיבנהו של המלון באילת (שאז היה שמו 'נובה'), השקיעו בו שיפוץ נרחב ובנו קונספט שיצדיק את ההשקעה – לצמצם הפער עם המתחרים ולהציג משהו שונה, איכותי ובסטנדרט גבוה". בהחלט אתגר בתקופה מורכבת זו של מלחמה. אני שואלת מה המשימות הבוערות מבחינתו, וסלמאן עונה: "אני מאמין שהתפקיד שלי הינו להוביל את המלון בהצלחה למקום הראוי לו ולהצדיק את ההשקעה בו, וכן לחזק את צוות העובדים ולבנות סגל ניהולי מיקצועי וחזק".

וכיוון שלא-אפשרי שלא-לגעת בפוליטיקה, אני שואלת על הרגשתו כערבי מוסלמי המשמש בתפקיד בכיר, והוא משיב לי ללא היסוס: "אנו מדינה קטנה, עם גורל אחד. אנחנו צריכים להתעסק בבניין המדינה שלנו וכמובן בשיקום התיירות והמלונאות, ולא לתת לפוליטיקה ולפוליטיקאים לפגוע לנו במירקם המשותף. המשברים האלה מלמדים אותנו יום-יום לחיות ביחד ולהאחז במאחד שבינינו!

וקצת רכילות… סלמאן אב ל- 5 ילדים, כשמאשתו כיום, סוזן אהריש, יש לו בן קטן (פגשתי ילד מקסים שאוהב גלידה בטעם שוקולד). סוזן היא המנכ"לית של מלון וורט באילת (ובין השאר, גם אחותה של העיתונאית לוסי אהריש). וואו, משפחת מלונאים ממש מסקרנת…

הלובי הנעים עם צבעיו החמים. צילום שוש להב

ניפלאות המלון

במלון נווה אילת 190 חדרים, מתוכם 126 סוויטות, עוצבו מחדש מתוך רצון למשוך פנימה את אווירת המדבר וליצור חאן אורבני באווירה מדברית. הקווים הרכים וצבעי הטרקוטה שנבחרו, משרים רוגע שמקבל את פני האורחים כבר במבואה, ומזמין אותם להתמסר לחופשה ולהותיר את המולת החיים בכניסה. ברחבי המלון, החדרים והספא, תלויות יצירות אמנות של האמניות חביבה סליגסון ועדה רוטנברג, שיצרו אוסף יחודי ומקורי במיוחד, שמשרה מקוריות וייחודיות בכל פינה במלון ובחדריו.

החדרים החדשים גדולים ושופצו באופן המתאים למשפחות, כמו גם לזוגות, עם תשומת לב לפרטים הקטנים שיוצרים נוחות מקסימלית. בכל חדר טאץ׳ אישי קטן עם יצירות אמנות שמעניקות נופך מקורי. החדרים מאפשרים שהייה נוחה ומרווחת למשפחות קטנות וגדולות כאחד, מחדרי סטודיו שמתאימים לאירוח של עד שלושה אנשים, וסוויטות מרווחות עם מרפסת, המכילות בנוחות חמישה אנשים. הסוויטות מחולקות לסלון וחדר שינה מופרדים עם דלת, מה שמאפשר חופשה משפחתית קרובה המאפשרת גם פרטיות.

אחת מגולות הכותרת של השיפוץ הוא הספא החדש, שנבנה במקום ועוצב כולו מחומרים טבעיים, ומציע שלל טיפולים להפגת המתחים לאורחי המלון ולמבקרים מבחוץ. הבריכה הגדולה שודרגה, עם פינות ישיבה מפנקות וערסלים, וכן מזנון שבו ניתן לקבל גם ארוחות קלות וטעימות. עוד מציע המלון חדר כושר מאובזר במתקנים, ואף אולם קולנוע קטן שיציג את מיטב הסרטים להנאת האורחים. כיאה למלון משפחות, ניתנה תשומת לב רבה לאירוח הילדים ומציע עולם שלם של פעילויות והופעות מיוחדות, שיעסיקו את הקטנטנים בזמן שהמבוגרים נחים, כדוגמת חדר משחקי וידאו, ג'ימבורי ומשחקייה, שמאפשרת לילדים להוציא אנרגיה בביטחון ובהנאה.

בסוויטות מרפסות עם ג'קוזי ונוף הררי אילת. צילום שוש להב

סועדים במלון ומבלים בסביבתו

בפן הקולינארי, מוגשות במלון ארוחות בוקר וערב, בהן הושם דגש רב על מבחר אופציות בריאות ממרכיבים איכותיים. ארוחת הבוקר היא מזנון רחב ידיים, בה פינות בריאות עם מבחר פירות יבשים וגרנולה, עמדת לחמים ולחמניות, מגוון סוגי ביצים, סלטים ועוד. בתפריט הערב ישנו מזנון מגוון, ססגונטי ואלגנטי, ובו סלטים להרכבה עצמית ושלל סלטי השף, לצד מבחר מנות טבעוניות וצמחוניות, אליהם נלווית מדי ערב מנת שף אישית מוקפדת לבחירה, שמכינים לנגד עיני הסועדים וכמובן – מבחר רחב של קינוחים אישיים.

המלון שוכן במרחק הליכה קצר משלל מסעדות ואטרקציות. בימים אלה נפתח לצידו קניון חדש של שבעת הכוכבים, מסעדות רבות וחדשות, "פארק הטרמינל" – ריאה ירוקה שכוללת פארק אטרקציות חדש לילדים, שהופכות את המיקום למרכזי במיוחד ומשופע באפשרויות, כך שלא תרצו לעזוב אותו לרגע. מאחורי המלון תמצאו שלל מקומות פופולאריים, כמו מאפיית ברויטמן הנחשבת, פיצה פורטונה ועוד.

על המלון החדש נווה אילת, מוסיף ירון ליפמן, סמנכ"ל מטה ואסטרטגיה ברשת אטלס: "זה שנים שלא נפתח באילת מלון חדש, ואנו שמחים להיות הסנונית המבשרת את בוא השינוי. בהשקעה של עשרות מיליוני ₪, מלון נווה אילת מסמן את הכיוון אליו צועדת העיר בכלל, והאזור בו ממוקם המלון בפרט. מעיר עם טיילת ואגדו בבריכות, אילת משנה פניה למרכז בילוי ופנאי, עם שפע אטרקציות ואירועי תרבות. כרשת המתמחה במלונות קונספט, ביקשנו לייצר כאן מלון השואב את השראתו מהנוף המדברי ומקבל טאץ' בוטיקי בקולינאריה, עיצוב הפנים ותפישת השירות".

מלון נווה אילת

חטיבת הנגב 6, אילת

טל: 08-6382444

אתר אינטרנט 

תצפית לילית על מלון נאות אילת והבריכה שלו. צילום שוש להב
Exit mobile version