Site icon IAS

מלון בוטיק שֶׁיְנְקִין: אירוח תל-אביבי במיטבו, הרוגע שבתוך האורבניות

הכניסה למלון בוטיק שינקין עם טלי פסח המנכלית שלו. צילום שוש להב

הרגשתי בו הכי בבית. בגלל הרוגע והנינוחות, בגלל השקט והאינטימיות, בגלל החדר הנעים והשירות האדיב והמקצועי, ובגלל המנכלית שלו, טלי פסח. אני מדברת על מלון בוטיק שינקין מרשת מלונות JACOB – נחלה רוגעת וירוקה כמו בקיבוץ, במרכז תל-אביב העיר הסואנת והרוגשת. בהיותי תל-אביבית המאוהבת בעיר, "להיות תיירת בעירי" זו חוויה החביבה עלי, ולגלות את מלון שינקין, היתה הפתעה נעימה במיוחד.

תחשבו על אלנבי – הרחוב הסואן והשוקק תנועה ופעילות, חנויות מכל סוג ומחירים אטרקטיביים, שוק הכרמל הססגוני ומידרחוב נחלת בנימין. תדמיינו במקביל לו את רחוב שינקין – שהפך למותג תל-אביבי ולדימוי תרבותי, שנקרא על שמו של מנחם שינקין, שהיה אחד מהמתיישבים באחוזת בית, ובשנת 1910 הציע לשנות את שם השכונה "אחוזת בית" לשם "תל אביב", על-פי תרגומו של נחום סוקולוב לספרו של הרצל "אלטנוילנד". ואז ציירו ביניהם קו מאונך – הוא רחוב ברנר. שם, במספר 21 נמצא מלון שינקין, בבניין שהיה סניף של "מכבי", שופץ ועוצב להפליא והוסב לבית מלון, שנראה ומרגיש כמו אחוזה כפרית בסביבה העירונית.

ולמה ברח' ברנר, נקרא המלון על-שם שינקין? בגלל ששינקין הפך למותג תל-אביבי המוכר יותר בתקופתנו מזה של ברנר. אז אני מרגישה חוב כלפי ברנר: יוסף חיים בְּרֶנֶר (נולד ב- 11 בספטמבר 1881, באימפריה הרוסית, נרצח ב- 2 במאי 1921, ביפו, המנדט הבריטי), מחלוצי הספרות העברית המודרנית, הוגה, פובליציסט ומנהיג ציבור. בנוסף לשכלולים וחידושים ספרותיים, ברנר קנה לעצמו מוניטין בגין אורח חייו הסגפני ואומץ לבו לצאת נגד המוסכמות, הניכר באמרות ייחודיות כגון "אף על פי כן" ו"זכות הצעקה". תכונות אלו, יחד עם מותו הטרגי בפרעות תרפ"א, יצרו סביבו הילה שהפכה אותו לדמות כמעט אגדתית בתולדות הספרות והתרבות של ארץ ישראל. במרכז ת"א נקרא רחוב על שמו. כאמור, שם נמצא המלון שלנו.

חדר מרווח ומפנק במלון. צילום אסף פינצ'וק

מה מצאנו במלון?                                                                                    

מלון בוטיק שינקין, ממוקם בלב ליבה הפועם של העיר הלבנה, באחת השכונות היפות והמיתולוגיות בתל אביב. המלון מוקף עשרות ברים שוקקים, מסעדות ומזללות מקומיות ובחנויות בוטיק מסקרנות. בעיצובו העכשווי של המלון, שיק על זמני, המשלב עיצוב ישראלי קלאסי, הושקעה מחשבה רבה וכל פרט וכל חפץ במלון נבחרו בקפידה, תוך שימת לב ליצירת אווירה רגועה ומיוחדת,  שנועדה לעטוף את אורחיו בתחושת שלווה אינסופית. בכניסה למלון גינת-מרפסת ירוקה, מעין פטיו בו תסבו ותשכחו שאתם במרכזה של העיר.

בלובי שבקומת הכניסה, פינת ישיבה מפנקת, שביחד עם בר קפה איכותי ונשנושים על חשבון הבית, הופכים לאזור מנוחה כייפי. במלון 30 חדרים שונים מ- 4 סוגים, המתאימים ליחידים, זוגות ומשפחות עד 3 בחדר. בנוסף, המלון מציע שני חדרי ספא למעוניינים בטיפול מפנק. גג המלון המרווח פונה אל נופה האורבני של העיר תל אביב, ובו מיטות שיזוף, פינות ישיבה, ג’קוזי ומקלחת התרעננות. לא יאומן עד כמה ניתן להתנתק כאן מהמולת העיר. את ארוחת הבוקר תקבלו, לבחירתכם, באחד משני בתי קפה סמוכים – טיול קצר ומהנה בשכונה, שזו חוויה משלימה לאירוח במלון.

המיקום של מלון הבוטיק הזה הוא גורם מנצח! באמצע של כל האקשן: קניות, קולינריה, בילוי והים התיכון – אליו תגיעו במרחק הליכה קצר באלנבי ימינה, היישר לחוף ירושלים המטופח. מטיילת החוף היפה תוכלו לטייל דרומה ליפו וצפונה לנמל ת"א. כן, להרגיש את תל-אביב גם דרך הרגליים. באמצע השבוע המחירים נוחים יותר מבסופ"ש והמלון מתאים עצמו לאחוזי התפוסה, אז כדאי לבדוק אם יש הצעות מיוחדות או מבצעים. הפתעה: במלון גם מקומות חנייה על בסיס מקום פנוי. אמנם עולה בכסף, אבל חנייה באזור זה שווה זהב. ועוד תעודת הוקרה לשינקין: מלון שנקין זכה בפרס TripAdvisor’s Travelers’s Choice Award בשל חווית אירוח יוצאת דופן המוענקת לכל אורח.

גג המלון מציע בילוי רוגע. צילום אסף פינצ'וק

רשת מלונות וטלי אחת:

טלי פסח, בנוסף להיותה מנהלת המלון, היא גם "השריף של הרחוב", כי בכל בעיה שיש באזור, פונים אליה כדי שתטפל, והיא, בדרכה הנעימה ובקשרים שלה, נענית ומוצאת פתרונות. טלי – אישה מטופחת, נמרצת ואנרגטית – היא מוותיקות רשת JACOB והובילה את המלון הראשון ברשת, עוד לפני שהרשת הוקמה. טלי הגיעה לשינקין בסוף 2014 עם ניסיון בעבודה במלונאות, ומסוף 2017 היא מנהלת את המלון. הצליחה למצב את המלון לאירוח של אנשי עסקים וחברות מחו"ל, ובסופ"שים הגיעו גם ישראלים. בתקופות גאות-ושפל (מלחמות, כלכלה) השכילה להתאימו לפי המצב, אבל שנת הקורונה השפיעה קשות על המלון.

אין תיירים ומיגבלות המגיפה מגבילות. אבל גם אלה לא שברו את טלי. המלון הציע השכרות לתקופות ארוכות, וחלק מהשוכרים שכ"כ נהנים ממה שהוא מציע, לא ממהרים להיפרד ממנו… ועתה, במקום תיירות מחו"ל, היא מעודדת תיירות ישראלית ומבצעים מיוחדים, ויש תוצאות. אלא שאיך שהתחילה ההתאוששות שלאחר הקורונה, פרצה המלחמה, והטילים שהגיעו לת"א הבריחו את אורחי המלון. אבל גם אלה לא שברו את טלי: "גם אם הקלפים לא תמיד משחקים לטובתנו, אני מנסה לעבוד ולהצליח עם מה שיש" – זו המנכלית, עם היצירתיות והאופטימיות שלה.

טלי מאד גאה במלון שינקין בפרט, וברשת בכלל. הצוות העובד במלון ותיק, מקצועי ונאמן, דובר שפות זרות ומבין מהו שירות. על בעלי רשת JACOB היא מדברת בהערכה רבה: "הבעלים הוא איש עסקים פרטי, יזם שמעז ומצליח, ודווקא בתקופת הקורונה הרחיב את הרשת ברכישת מלונות נוספים – יחד 5 מלונות, ברחבי הארץ. בעלים שמעורב, אבל מאפשר חופש ניהולי ומשתף פעולה". ולסיום, אני שואלת את טלי, מה בעיניה מייחד את המלון שלה: "הסלוגן שלנו הוא ש'אנו אוהבים אנשים', ובמלון שינקין אנו משתדלים במיוחד להעניק חוויה לאורחים, כזו שיקחו איתם ובגללה ירצו לחזור אלינו שוב".

מלון שינקין: רחוב ברנר 21 תל אביב.

הזמנות 6367* או באתר

לובי נעים ופינת קפה ונישנושים חינמית. צילום שוש להב

 

Exit mobile version