Site icon IAS

מלון בוטיק בצלאל: אירוח מפנק המחובר לאמנות הירושלמית

הלובי-חדר האוכל המעוצב להפליא עם הכיתוב "בצלאל". צילום שוש להב

לבלות בירושלים, זה תמיד מהנה. להתארח בבית מלון מפנק, זה תמיד כייף. לאחד בין השניים ולהוסיף לזה גם חוויות ירושלמיות מהעבר וההווה, זה השילוב המנצח. כך הרגשתי כשהתארחתי בעיר הקודש, במלון בוטיק בצלאל, מרשת מלונות אטלס.

מלון בוטיק בצלאל שוכן בשכונת נחלאות הוותיקה שבירושלים, במרחק הליכה משוק מחנה יהודה הססגוני. המלון מוקדש כולו לאמנות ולעיצוב ישראלי, וכבר בכניסה נשאבים האורחים לאווירה של חופשה מעוררת השראה, באמצעות יצירות מקוריות המשקפות את התרבות המקומית העכשווית. 37 חדרים מעוצבים באלגנטיות שקטה, משקיפים על רחובות העיר ולוכדים את המרקם האנושי הססגוני, שהוא לב ליבה של עיר הבירה.

איילה דקל, המנהלת את שלושת בתי המלון של רשת מלונות הבוטיק אטלס בירושלים (ארתור, הרמוני ובצלאל), אומרת ש"מלון בצלאל מספק רגעים של שקט ומנוחה מהמולת העיר והזדמנות לגלות בכל עת משהו חדש". ואכן, כך הרגשתי. בנוסף לשירותי המלון המובנים מאליהם, הערך המוסף של 'בצלאל' הוא בהיותו גם אכסניה לעיצוב ואמנות ישראלית, וכל זאת תוך הקפדה על אווירה אינטימית וחמה ונוחות עכשווית.

חדר נוח ויפה. צילום שוש להב

בעקבות בית הספר לעיצוב ואמנות "בצלאל"  

מלון בוטיק בצלאל שוכן בפאתי שכונת נחלאות הציורית, ומגיש את תרבות העיצוב המקומית במלוא הדרה. חזונו של פרופ' בוריס שץ היה להקים בירושלים מרכז של יצירה אמנותית עברית מקורית, שמטרתו כפולה: הן לשמש מרכז תרבותי ומרכזי לחברה היהודית, והן להקנות מקצועות מלאכה ואמנות שימושיים. ואומנם, מייסד בית הספר לעיצוב ואמנות "בצלאל" זכה לממש את חזונו זה והאקדמיה שנוסדה לראשונה בתחילת המאה ה- 20, היתה לבית הספר הראשון לאמנות בארץ ישראל. היצירות שנוצרו בה מסמנות את תחילת דרכה של האמנות החזותית בארץ.

בשנת 1918 כתב שץ את ספרו "ירושלים הבנויה, חלום בהקיץ", המציג את ארץ ישראל במרחק של 100 שנים קדימה, לשנת 2018, כאוטופיה תרבותית, עיר מודרנית, חדשנית וטכנולוגית, בה מתרכזים התושבים במלאכות ובאמנויות שונות ופועלים במתכונת של גילדות אמנות. מלאו קצת פחות מ- 100 שנים לחיבורו זה של שץ, ומלון בצלאל נפתח בחודש דצמבר 2016, בסמוך למבנה ההיסטורי של בית הספר בצלאל, כמממש בזעיר אנפין את חזונו של שץ.

עבודות האמנות המעטרות את חלליו הציבוריים וחדרי האירוח, מעצימות את תפיסת העיצוב של המלון ומיקומו במרכז העיר. אוצרת האמנות דינה יקרסון בחרה בעבודותיהם של אמנים ישראליים עכשוויים, המציבים במרכז עשייתם את העיר והווייתה. כך, עבודת פיסול של זוהר גוטסמן באבן ירושלמית, הממוקמת בחצר המלון, מציגה את בוריס שץ, מייסד בצלאל, רכוב על טווס וכך מחברת בין חזות עתיקה לבין הומור עכשווי, ומתכתבת עם מיקומו של המלון ועברה של העיר. שיתוף פעולה נוסף של המלון הינו עם סדנת ההדפס בירושלים – מוסד שקם לפני למעלה מ-40 שנים, במטרה להוות בית לאמנים ולעשייה אמנותית בטכניקות הדפס מסורתיות וכהמשך ישיר למסורת של ההדפס האמנותי העברי בראשית המאה ה-20.

אחד המזנונים בחדר האוכל המעוצב. צילום שוש להב

מלון בוטיק בצלאל

מלון בוטיק בצלאל ממוקם במרכז ירושלים, במרחק של שני ק”מ מהכותל המערבי ושל שלושה ק"מ מהר הבית, שלושה ק”מ מגן גת שמנים ובמרחק 50 דקות נסיעה מנמל התעופה בן גוריון. 37 חדרי המלון הנעימים והממוזגים, כוללים טלוויזיה בלוויין בעלת מסך שטוח, מקרר, קומקום עם פינה חמה וחדר רחצה מאובזר היטב. חלק מהחדרים כוללים מרפסת או טרסה, אני לנתי בחדר נחמד עם חלון המשקיף לנוף אורבני.

ארוחת בוקר בסגנון מזנון מוגשת מידי יום, וכוללת אפשרויות איטלקיות וכשרות. היצירה האמנותית משתלבת בארוחת הבוקר העשירה והמגוונת, המשקפת גם היא את עושר התוצרת המקומית. גג המלון העומד לרשות האורחים, הינו פינת רוגע ואוויר צח, המשקיף על גגות הבתים העתיקים בשכונת נחלאות, ובגג מיטות שיזוף, שולחנות וכיסאות. ובלילה, לשבת בו מאד רומנטי.

ועוד, המלון ידידותי לבעלי חיים, משאיל אופניים ללא עלות, יש בוHappy Hour  לנשנש בין הארוחות, ומיני בר חופשי. צוות דלפק הקבלה, מקצועי וחביב, דובר עברית ואנגלית, וישמח לעזור לכם בכל שעה. וחשוב, בכל שטחי המלון תמצאו אינטרנט אלחוטי חינם.

גג המלון, מקום להתרגע. צילום שוש להב

במלון הבוטיק בצלאל, שלושה סוגי חדרים:

חדר קלאסי עם טראסה, בגודל 15 מ"ר, מיועד לעד 2 אנשים. מדובר בחדר זוגי עם גישה פרטית לטראסה גדולה, המאובזרת במיטות שיזוף, משקיפה לנוף אורבני ירושלמי ובעלת זווית מושלמת לשקיעה היורדת על העיר. החדר מתאים לזוג או ליחיד המבקר בעיר לחופשה או לעסקים. העיצוב הייחודי של החדר בהשראת האומנות הישראלית, עם יצירות מקוריות שונות להנאתכם.

החדר כולל מיטה זוגית מרווחת ומצעים מפנקים ורכים. חדר הרחצה כולל מקלחון ראש גשם בעל זרם חזק, מגבות רכות ונעימות ומוצרי רחצה וטיפוח של מותג הספא היוקרתי "417-".

חדר קלאסי עם מרפסת, בגודל 15 מ"ר, מיועד לעד 2 אנשים בחדר, עם גישה פרטית למרפסת המשקיפה לנוף אורבני ירושלמי. בכניסתכם לחדר תוכלו להבחין בעיצובו הייחודי בהשראת האומנות הישראלית, עם יצירות מקוריות שונות להנאתכם. החדר כולל מיטה זוגית מרווחת ומצעים מפנקים ורכים. חדר הרחצה כולל מקלחון ראש גשם עם זרם חזק, מגבות רכות ונעימות ומוצרי רחצה וטיפוח של מותג הספא היוקרתי "417-".

חדר קלאסי, בגודל 15 מ"ר, מיועד לעד 2 אנשים בחדר. בחדר הזוגי חלון המשקיף לנוף אורבני, וכמו המלון, עוצב בהשראת אומנות ויצירה ישראלית וניתן למצוא בו יצירות שונות להנאתכם. החדר כולל מיטה זוגית ומצעים רכים ונעימים, שיגרמו לכם להישאר עוד קצת במיטה בבוקר. חדר הרחצה כולל מקלחון ראש גשם עם זרם חזק, מגבות רכות ונעימות ומוצרי רחצה וטיפוח של מותג הספא היוקרתי "417-".

מלון בוטיק "בצלאל" 

רחוב מסילת ישרים 1, ירושלים, ישראל.

טל: 02-5309999.

מח' הזמנות, טל': 3411.

טלפון להזמנות: 03-5425555.

Exit mobile version