Site icon IAS

מכרז עם תנאים משופרים למלון בנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון

הצעה למלון על השטח שהוקצה על ידי רשות שדות התעופה בנמל התעופה בן גוריון. צילום רש"ת

רשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה מכרז מחודש בתנאים משופרים להקמת המלון הראשון בנמל התעופה בן גוריון. בנובמבר 2016 פורסם לראשונה המכרז להקמת מלון בשיטת ה- DBOT – תכנון, בניה, הפעלה, העברה – Design, Build, Operate, Transfer. בשנת 2017 הגישה עיריית לוד עתירה כנגד המכרז, בטענה שהקמתו תמנע התפתחות של מלונות בתחום העיר וכי ההכנסות מהמלון צריכות להיות מופנות לעיריית לוד ולא להוות חלק מהכנסות רש"ת. עיריית לוד את העתירה בהצעת בית המשפט.

התנאים למכרז הראשון כנראה לא היו אטרקטיביים דיים והוא פורסם שוב ביולי השנה. במסגרת המכרז החדש שפרסמה רש"ת תיכלל הקמת בית המלון בנתב"ג (בהתאם להחלטת משרד האוצר 10.10.2016) במפת אזורי העדיפות הלאומית בחוק עידוד השקעות הון. בנוסף, נתב"ג נכלל בנוהל משרד התיירות למתן מענקים להקמת מלונות בסמיכות לשדות תעופה בינלאומיים המשמעות היא כי למשקיע בבניית המלון, כאמור, בשיטת ה-DBOT – תתאפשר קבלת  החזר ההשקעה של בין 20%-33% מסך ההשקעה ממשרד התיירות . במידה ובקשתו של  הזוכה במכרז לקבלת אישור להחזר השקעה ממשרד התיירות לא תאושר – תעמוד לו הזכות לבטל את החוזה.

רש"ת תשתתף  בעלות הקמת בית המלון בסכום של עד 40 מיליון שקלים, סכום שיוחזר במתכונת "קו ישר" ללא ריבית על פני כ-20 שנה. תקופת ההפעלה של הזוכה במכרז הינה ל-25 שנות הפעלה נטו, כאשר תקופת ההקמה לא נכללת בה.

המלון אמור למנות בין 140 ל-400 חדרים  בגישה ישירה לטרמינל  3 וברמה של 3 כוכבים או יותר. במסגרת ההרשאה, יעניק המפעיל מגוון שירותים ובהם אולמות כנסים, חנויות, חדר כושר, הסעדה, שירותי טרום טיסה עוד. הקמת המלון בנתב"ג צפויה לשרת מגוון רחב של קהלים ובהם אנשי עסקים, צוותי אוויר, תיירות פרטית, נוסעים בטיסות מעוכבות ועוד. יצויין כי לא מכבר נפתח ליד טרמינל 1 פתאל טרמינל – הטרקלין הפרטי לנוסעים עסקיים – שנוחל הצלחה רבה.

עם זאת, יש לזכור שתל אביב מרוחקת רק כחצי שעת נסיעה מנתב"ג וכי מלון נבנה במתחם איירפורט הסמוך וכי ביהוד – הסמוכה אף היא – פועל מלון אוויה המחודש.

נתב"ג.ייכנס לקטגוריית נמלי התעופה הגדולים בעולם כם מעל 25 מיליון נוסעים בשנה. צילום עירית רוזנבלום

תוכנית בינוי מאושרת להקמת מלון

בית המלון בנתב"ג יוקם על כ- 7.5 דונם צמודים לחלקו המערבי של המבנה הקרקעי של טרמינל 3, צמוד לתחנת הרכבת וצופה על רחבות החנייה למטוסים ועל מסלולי ההמראה והנחיתה. על הקרקע קיימת תכנית בינוי מאושרת להקמת בית מלון.

יהיו רשאים  להגיש הצעה למכרז תאגידים המפעילים ומנהלים בארץ או בחו"ל, בית/בתי מלון בדירוג שלא יפחת מרמה של 3 כוכבים, על פי תקני משרד התיירות או תקינה בינ"ל מקבילה אחרת, ושבית/בתי המלון האמורים ימנו 500 חדרים במצטבר, לכל הפחות. בנוסף, על המציע לעמוד בתנאי סף פיננסיים הנוגעים למחזור המכירות, תזרים מוזמנים והון עצמי של המציע .

ברשות שדות התעופה מסבירים כי הסכם השמיים הפתוחים שובר את שיאי תנועת הנוסעים בנתב"ג וכי השנה ייכנס נתב"ג לקטגוריית נמלי התעופה הגדולים בעולם בהם עוברים מעל 25 מיליון נוסעים בשנה. בתי מלון בשדות תעופה רבים בעולם הינם שירות מקובל לנוסעים, אנשי עסקים, צוותי אוויר של חברות תעופה וקבוצות תיירות כשירות שהינו חלק ממערך השירותים הקשורים לניהול והפעלת שדות תעופה בינלאומיים. הקמת מלון בנתב"ג עונה על צורך תיירותי שעד היום לא קיבל ביטויי ומענה בתחום השירותים ללקוחות המגיעים לביקור בישראל לכנס, לאירוע או לביקור עסקים קצר: המלון –  אשר ייבנה במרחק הליכה מהטרמינל בצמוד לרכבת – יאפשר צ'ק אין מהיר "מהמטוס למלון", כולל העברת כבודה ישירות למלון, שירות משלים לנתב"ג שממנו נהנים נוסעים בנמלי תעופה בינלאומיים ולא קיים כיום בישראל.

התאריך האחרון להגשת המכרז הוא ה-27 בנובמבר בשעה 10.00.

Exit mobile version