Site icon IAS

מחודש יולי ירידה במדד מגמת הפדיון החיובי במלונאות

מלונות ים המלח- אחרי עשרות שנים ייבנו 2 חדשים. צילום Depositphotos

מלונות ים המלח הקיימים. אליהם צפויים להצטרף מלונות נוספים צילום Depositphotos

על פי סקר הערכת מגמות בעסקי המלונאות בחודש אוגוסט השנה, בהשוואה לאוגסט 2017, ניתן לראות שרמתו של מאזן זה חיובית וגבוהה, אולם ישנה ירידה ברמת מאזן זה החל מחודש יולי השנה. עוד נמצא כי קיימת עלייה במאזן הנטו על לינות תיירים, שזו עלייה מתמשכת החל מדצמבר 2017 וירידה במאזן הנטו על לינות ישראלים. כך מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

תרשים מאזן נטו על היקף פדיון מלונאות לעומת שינוי פדיון מלונאות (נתונים מקוריים- חודש מקביל בשנה קודמת). מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

ענף המלונאות

יש לציין, כי התקופה המקבילה אשתקד מתואמת עם השינויים בפדיון ענף זה המתפרסם בפיגור של מספר חודשים ולכן מאזן נטו זה מקדים את הנתון הכמותי. בבדיקה של נתונים קודמים נמצא, כי מאזן הנטו של פדיון החברה חוזה בהסתברות של יותר מ-87%  את כיוון השינוי של פדיון ענף המלונאות. מדד הפדיון של ענף המלונאות מתעדכן בכל רבעון והנתונים בתרשים עדכניים להודעה שפורסמה ב-13/09/18.

שינויים בשאלון למנהלי המלונות

בפרקים העוסקים במצבה של החברה בעבר שואלים על "החודש הקודם לעומת התקופה המקבילה אשתקד", במקום לשאול על "שלושת החודשים האחרונים לעומת שלושת החודשים שקדמו להם". בפרקים העוסקים במצבה של החברה בעתיד שואלים על "השינוי הצפוי בחברה בחודש הבא לעומת התקופה המקבילה אשתקד", במקום לשאול על "הציפיות במהלך שלושת החודשים הקרובים לעומת שלושת החודשים שקדמו להם".

מהו סקר מגמות עסקים?

סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות מאזן. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הערכה חיובית במצב החברה לבין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הערכה שלילית במצב החברה.

המאזן תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על הערכה חיובית יותר בקרב המנהלים, וככל שערך המאזן קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על הערכה שלילית יותר. כאשר המאזן קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. בינואר 2015 נערכו שינויים בשאלון הסקר נוכח שינויים אלה, נוצר שבר בסדרה ומנתוני ינואר 2015 אין אפשרות להשוות לנתוני העבר.

Exit mobile version