Site icon IAS

לא רק סלט וולדורף: פסטיבל EGG'S BENEDICT בוולדורף אסטוריה

מנת ה EGG'S BENEDICT בוולדורף אסטוריה. צילום 'פיל דה וייב פוטוגרפי'

מנת ה- EGG'S BENEDICT היא אחת ממנות ארוחת הבוקר והבראנץ' הפופולאריות ביותר שיש. המנה נוצרה לראשונה בשנות ה-20' של המאה הקודמת, במלון וולדורף אסטוריה ניו יורק, אותו מלון שהביא לעולם גם את סלט הוולדורף.

על פי המסורת, המנה נוצרה כאשר לקוח קבוע של מסעדת המלון בשם BENEDICT, הגיע בבוקר לאחר ערב ארוך של שתיה וביקש טוסט עם ביצה עלומה והמון רוטב הולנדז, או בקיצור: מנה אשר תעביר לו את ההנגאובר. שף המלון זיהה את הפוטנציאל, שינה את הלחם למאפין אנגלי והעניק את שם הארוחה לכבוד הלקוח, ובכך נתקבעה המנה הטעימה בדברי הימים של הקולינריה העולמית ומאז, מדי שנה, מציינים את יום ה EGG'S BENEDICT.

מלון וולדורף אסטוריה, שנבחר כמלון המוביל הטוב בישראל לשנת 2024 על ידי ארגון התיירות הבינלאומיWorld Travel Awards , מציג תפריט בנדיקט מגוון במיוחד השנה, שנת העשור של המלון, והחליט לקח את זה עוד צעד קדימה. החל מיום ראשון הקרוב 19.5 ועד יום שישי 31.5, יוצעו בארוחת הבוקר של המלון כמה סוגים של EGG'S BENEDICT בטעמים אנינים ובלתי נשכחים, כשלצד כל זה, תוכלו גם ליהנות מתפריט א-לה קארט וגם ממזנון עשיר ב 200 ₪ לאדם.

מלון וולדורף אסטוריה נבנה על יסודותיו של מלון היוקרה המפורסם – פאלאס בירושלים, ונחשב בזמנו לפרויקט המלונאי היקר ביותר בישראל, עם עלות השקעה של כ- 150 מיליון דולר. במלון, 226 חדרים, מתוכם 29 סוויטות, אולם נשפים מפואר, חדרי ישיבות משוכללים, מסעדות גורמה, ספאGuerlain  – מתחם בריאות וספא יוקרתי, הכולל בריכת שחיה מקורה באורך של 33 מטרים ובה גם בריכת זרמים.

בתפריט BENEDICT EGG'S תמצאו:

ניו יורקית ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

בלגית ביצה עלומה וופל בלגי, קריספי תפוח אדמה, סלמון מעושון, ורוטב הולנדייז

ים תיכונית ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי מנגולד, תבשיל עגבניות, טונה ורוטב הולנדייז

צרפתית ביצה עלומה, פרנץ' טוסט, בצל מקורמל, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

בריאה ביצה עלומה, לחם מחמצת כפרי, אבוקדו, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

מלון וולדורף אסטוריה ירושלים. צילום יח"צ

 ומה בגזרת ארוחת הבוקר?

ארוחת הבוקר של וולדורף אסטוריה משלבת בין תפריט א-לה קארט ובין ארוחת הבוקר העשירה והמגוונת, והכל באווירה מוקפדת ויוקרתית עם שירות אישי לשולחן. תפריט ארוחת הבוקר מורכב מבופה עשיר ויוקרתי וכולל ירקות חתוכים מכל המינים והסוגים, סלטים טריים, מגוון של גבינות קשות, גבינות עזים, גבינות רכות ועוד. דגים מעושנים, הרינג כבוש, סלמון מעושן, מקרל וגרבלאקס תוצרת בית, פירות העונה, מבחר פירות יבשים, מבחר מנות אישיות המתחלפות מדי יום, מבחר יוגורטים וגרנולה ואף מנות נוספות חמות כגון בלינצ'ס, פטריות מוקפצות, קישים שונים, שקשוקה, מבחר אנטי פסטי ועוד.

בעמדת הלחמים תמצאו לחמים שונים ממחמצת עד פרצלס, בורקסים, קרואסונים, עוגות גבינה, עוגות שמרים, עוגות בחושות, קפקייקס ודיינישים הנאפים במקום. מכונת קפה מקצועית תפיק עבורכם קפה ככל שרק תחפצו. את הארוחה מלווים מים מינרלים או מוגזים, משקאות פרי שונים, משקאות חמים, יין מבעבע, ועוד.

בנוסף, נמצא לרשותכם גם תפריט א-לה קארט שיוגש לשולחן לפי בקשתכם, וכולל חביתות עם כל תוספת אפשרית, ביצים עלומות, עין, חביתת חומוס טבעונית וכמובן EGG"S BENEDICT בליווי רוטב הולנדייס על מצע של טוסט בריוש. לקינוח תוכלו להזמין בהגשה אישית וופל בלגי, פנקייק או פרנץ' טוסט בתוספת מייפל, שוקולד ופירות חתוכים.

בנוסף, מציעה ארוחת הבוקר פינת בריאות המורכבת מעוגות ללא תוספת סוכר, לחם ללא גלוטן, פיצה ללא גלוטן, פנקייקים עוגות וופל בלגי ללא גלוטן, מבחר פירות יבשים, ירקות עוד.

שעות ארוחת הבוקר:

ראשון – שישי: 06:30- 10:30

להזמנות: טל'  054-9509092 /  02-5423333:

כתובת: אגרון 26, ירושלים.

יש להזמין מקומות מראש.

לפרטים והזמנות: טלפון: 054-9509092 /  02-5423333 או לחצו כאן

קישור להזמנות: לחצו כאן

Exit mobile version