תיירות הפנים באוגוסט 23 חזרה לנתוני השיא של אוגוסט 22 ולגידול של 8% ביחס ל-2019. כ-43% מלינות הישראלים ביולי אוגוסט היו באילת, שרשמה שיא תפוסה באוגוסט של 90%. לעומת זאת, התיירים עדיין לא חוזרים – פער של 17% בלינות תיירים ינואר-אוגוסט אל מול התקופה המקבילה ב-2019, באוגוסט הסתכמו לינות התיירים בכ-700 אלף לינות – ירידה של 13% לעומת אוגוסט 2019.
ירידות גבוהות מהממוצע נרשמו בים המלח – ירידה של 38%, נתניה ירידה של 35%, טבריה ירידה של 32%, חיפה ירידה של 29%, הרצליה ואילת ירידה של 27% בנצרת ירידה של 14%. בירושלים נרשמה ירידה של 10%, ובתל אביב עליה של 3%.
לינות הישראלים : באוגוסט הסתכמו לינות הישראלים בכ-2 מיליון, ללא שינוי לעומת אוגוסט 2022, עליה של 8% לעומת אוגוסט 2019.
בתקופת הקיץ (יולי אוגוסט), נרשמו כ-3.6 מיליון לינות ישראלים – ירידה של 4% לעומת קיץ אשתקד אך עליה של 2% לעומת קיץ 2019. כ-43% מלינות הישראלים בחודשי הקיץ היו באילת.
סה"כ הלינות באוגוסט: הסתכמו בכ-2.7 מיליון – עליה של 5% לעומת אוגוסט 2022 ועליה של 1% לעומת אוגוסט 2019.
תפוסת החדרים הארצית :
הסתכמה בכ-69% לעומת כ-68% באוגוסט 2022 וכ-71% באוגוסט 2019.
התפוסות הגבוהות מהממוצע הארצי נרשמו באילת עם כ-90%, הרצליה עם כ-74%, טבריה וסובב כנרת עם כ-70% תפוסה.
תל אביב עם כ-69%, נתניה וים המלח עם כ-65% בכל אחד מהאזורים, ירושלים עם כ-57% ונצרת עם כ-56% תפוסה.
מצבת החדרים הסתכמה בכ-58,300 אלף, עליה של 4% לעומת אוגוסט 2019. העיר שרשמה את הקפיצה הגדולה ביותר במצבת החדרים היא ת"א, בה יש כיום כ-10,600 חדרים לעומת 8800 באוגוסט 2019, עליה של 20%.
ב-8 החודשים הראשונים של השנה, נרשמו כ-6.5 מיליון לינות של תיירים, ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה של 2019 (שנת השיא הקודמת / טרום קורונה). לינות הישראלים הסתכמו ב-10.4 מיליון, עליה של 10% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.
סה"כ הלינות הסתכמו ב-16.9 מיליון, ירידה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בכ-64% לעומת 69% באותה התקופה ב-2019 (ירידה של 8%).
מהתאחדות המלונות נמסר: "תיירות הפנים ששומרת על רמות שיא של לינות במלונות בארץ, מפצה על הפער אל מול לינות התיירים, שעדיין מראים ירידה משמעותית ביחס אל 2019. הציבור הישראלי מצביע ברגליים ואנו מקוים שהמגמה החיובית הזו תמשיך, הן בעזרת הרוח הגבית של מבצעי הנחות רוחביים, שבצענו בימים האחרונים והן בשל הקלות רגולציה והסרת חסמים בהגדלת הצע החדרים שמוביל משרד התיירות כחלק מהמלחמה ביוקר המחיה. אנו מקוים גם שהקמפיין השיווקי הבינלאומי החדש של משרד התיירות, יגדיל משמעותית את היקף התיירות הנכנסת לישראל"