Site icon IAS

ישרוטל זכתה עם אחרים במכרז על מתחם מד"א בתל-אביב

מלון ישרוטל רויאל ביץ' תל אביב, אחד משני המלונות של ישרוטל כיום בעיר. צילום אסף פינצ'וק

ישרוטל יזמות, חברה-בת של חברת המלונות ישרוטל, הודיעה היום לבורסה כי במסגרת מיזם משותף עם צדדים שלישיים, זכתה במכרז שערכה עיריית תל אביב בשיתוף עם מגן דוד אדום בישראל בקשר עם רכישת זכויות החכירה של מד"א בנכס המצוי ברחוב השל"ה 1א פינת אלקלעי 1 בתל אביב.

מדובר במגרש בבעלות עיריית תל אביב במתחם בזל, המוחכר מאז שנות ה-70 למד"א עבור תחנת מגן דוד אדום. המגרש מיועד למגורים בהיקף של 90 דירות, אך תוכנית בניין העיר מאפשרת הסבת חלק מהשטחים למלונאות.

בית מגן דוד אדום ברחוב השלה בתל אביב שיהפוך למגורים ומלון. צילום עירית רוזנבלום

חלקה של ישרוטל יזמות במיזם המשותף הינו 20%. ההסכם קובע כי כ-5,484 מ"ר מזכויות הבנייה בנכס שלהם ייעוד מלונאי (כולל שטחי שירות ומסחר), יוקנו לישרוטל יזמות ולצדדים השלישיים בחלקים שווים, כך שישרוטל יזמות תחזיק 50% מהמלון והצדדים השלישיים יחזיקו 50% מהמלון. יתרת הזכויות בנכס יוחזקו על ידי הצדדיים השלישיים. בתמורה לרכישת הנכס ישלמו הרוכשים למד"א ולעיריית תל אביב סך של כ-261,333,333 מיליון שקל בתוספת מע"מ. חלקה של ישרוטל יזמות הינו כ-90 מיליון שקל מתוך עלויות הקמה של המלון בעלות כוללת של כ-180 מיליון שקל.

ישרוטל ניהול מלונות תנהל את המלון

בנוסף, ישרוטל ניהול מלונות (1981) בע"מ, חברה-בת בבעלותה המלאה של החברה, התקשרה עם המיזם המשותף בהסכם עקרונות לשכירות והפעלת המלון. בהתאם להסכם העקרונות, השוכרת תשכור את המלון כשאמדן ההשקעות הצפויות בנכס לאחר רכישתו לצורך הקמת המלון, הינו כ-180 מיליון שקל (כולל רכיב הקרקע).

תקופת השכירות הינה 24 שנים ו-11 חודשים, אשר תחל במועד מסירתו של המלון לידי השוכרת. בהסכם העקרונות סוכם כי החל ממועד קבלת המלון, השוכרת תשלם לרוכשים דמי שכירות שנתיים מינימליים ותוספת לדמי השכירות על בסיס גובה מחזור ההכנסות השנתי של המלון ועלות הקמת המלון בפועל.

אמדן ההשקעות הצפויות במלון ומועד המסירה המשוער של המלון, אם וכאשר יחול, הינם מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, והם משקפים את הערכות החברה והנהלתה לנוכח נסיון העבר שלה. הערכות אלה עשויות שלא להתממש או להתממש באופן שונה מהותית, בין היתר ככל ויחולו עיכובים בבניית המלון או במסירתו שאינם בשליטת החברה וכן בכפוף להחלטות ואישורים שיתקבלו על ידי מוסדות התכנון הרלוונטיים.

Exit mobile version