Site icon IAS

חברת Airbnb "שואלת" רעיונות מהמלונאות כדי לשפר את נכסיה

אפקליקציית Airbnb. בקרוב בעברית. צילום Depositphotos

חברת Airbnb נחשבת בעיני רבים כפלטפומרה לשיתוף דירות או רק עוד סוכנות נסיעות אינטרנטית כמו אקספידיה או בוקינג, אולם בחברה עצמה שואפים להיות יותר מאשר נקודת מכירה. מאז שנת 2016 היא מספקת לבעלי הבתים המשכירים דרכה את דירותיהם תוכנית ניהול "ידידותית"  בשם Friendly Buildings Program ועומדת לחשוף עוד כלים ניהוליים לבעלי הנכסים.

כלי עבודה אלה יאפשרו לבעלי הדירות ומנהלי הבתים לקבל יותר שליטה על הדירות, כמו לקבוע כמה פעמים אפשר להשכיר דירה או להתאים את הנכסים לתכתיבי Airbnb.

שכן בניגוד לתדמית המקורית של החברה, שמדובר בבעלי דירות פשוטים שמנסים לסגור את החודש על ידי השכרה קצרת טווח של חדר בדירה או את הדירה עצמה בשעה שהם עצמם ישנים בסלון בבית ההורים – מדובר כיום על בניינים שלמים המושכרים דרך הפלטפורמה הזו, כפי שגם מצא את ביטויו בכתבה בחדשות ערוץ 12.

השקת Friendly Buildings Program נועדה למשוך בעלי בתים מרובי משפחות ויזמים לאפשר לשוכרים שלהם לסבלט את דירותיהם דרכה, כאשר התמריץ הוא גזירת עמלה של בעלי הבתים מהרווחים של הדיירים על השכרת המשנה של הדירה.

השכרה גם במלונות דירות בארץ

מאז, הפכה התופעה מהשכרת בניינים בודדים להשכרת עשרות אלפי יחידות, כעדות החברה, במעין מותג מלונאי.

בפלורידה שבארצות הברית הוקמו קומפלקסי מגורים על ידי חברת הבנייה Newgard שמופעלים על ידי Airbnb ותוכננו להקל על השכרת דירותיהם, כולל סיפוק שירותי קונסיירג', שירות ה"שאול" מתחום המלונאות. שיתוף פעולה זה מזכיר את ההתנהלות בתחום המלונאות העולמית, כאשר חברות כמו מריוט, הילטון וקבוצת מלונות אינטרקונטיננטל הן למעשה המותג המלונאי ולא הבעלים של הנכסים. Airbnb, כמו מריוט, מאפשרים ליזמים להשתמש במותג שלהם לשיווק, מכירות ותוכניות נאמנות. בדומה לכך, סוכנויות נסיעות און ליין כמו אקספדיה, מתמקדות יותר ויותר על פיתוח כלים לבעלי מלונות, הנאבקים להיהפך לפלטפורמה עולמית.

יש לציין ש-Airbnb לא מדירה את המלונאים ומעודדת בעלי מלונות להשכיר גם הם דרכה את החדרים.

בהרצליה, למשל, פועלים מלונות דירות שבהן הדיירים משכירים את דירותיהם – בין אם ישירות ובין אם דרך מאגר החדרים המלונאי – דרך Airbnb או חברות דומות.

מלון דירות בהרצליה פיתוח. שילוב של דירות, חדרי מלון והשכרה ל-Airbnb. צילום עירית רוזנבלום

עלייה חדה בהזמנות של תיירות עסקית

Airbnb גם מדווחת על כך שמספר ההזמנות מן הסקטור העסקי שולש בין 2015 ל-2016 ושוב בין 2016 ל-2017. היא גם עומדת לחנוך חיתוכי חיפוש חדשים שמופנים אל התייר העסקי. זאת לאחר שמספר החברות שהצטרפו לתוכנית התיירות העסקית של החברה – Airbnb for Work – גדל מרבע מיליון בשנה שעברה לקרוב ל-700 אלף חברות כיום.

בדף בית מיוחד לצרכן העסקי, מוצע חיפוש מותאם למדיניות העסקית של כל חברה. הוא מאפשר למנהלי החברות לקבוע מה הפרמטרים שלפיהם עובדיהם אמורים להזמין את הדיור מבחינת סוג החדר, מחיר וסוג השירותים ואבזרי הנוחות שייכללו בו.

עשרת היעדים שמהם הגיע המספר הרב ביותר של אנשי עסקים בשנה שעברה ללינות ב- Airbnb היו לונדון, פריז, לוס אנג'לס, ניו יורק, עמק הסיליקון בקליפורניה, טורונטו, סן פרנסיסקו ובוסטון.

כתבה קודמת על Airbnb

Exit mobile version