Site icon IAS

חברת Airbnb השעתה את כל ההזמנות בבייג'ינג עד מאי בשל הנגיף

Airbnb בסין. השעתה את הפעילות עד סוף אפריל. צילום דפוזיט

Airbnb השעתה הזמנות בבייג'ינג שבסין בעקבות התפשטותו של וירוס הקורונה (Covid-19) והסערה שהוא מחולל בתעשיית התיירות העולמית.

חברת השכרת הנכסים לטווח קצר באינטרנט מצייתת לתקנות הנסיעות באזורים הנגועים על ידי ביטול ההזמנות בבייג'ינג בין ה-7 בפברואר ל-30 באפריל. כך אישר דובר למגזין Travel + Leisure ביום שישי.

בהמשך הצהרה נאמר כי "ככל שהמאמצים לשלוט בהתפרצות הנגיף נמשכים, אנו נוהגים לפי ההנחיות הנוספות שהונפקו לתעשייה במהלך מצב חירום זה", מסרה החברה בהודעה, "אנו נפצה ונתמוך באורחים שביטלו הזמנות ונמשיך לעבוד במרץ על בניית תוכניות התומכות בקהילת המארחים שלנו".

מכיוון שהרוב המכריע של המקרים המאומתים כנגועים בווירוס הם בסין, החברה אומרת שהיא עוקבת אחר ההוראות העירוניות בנוגע להשכרה לטווח קצר. מחוץ לבייג'ינג, הממשל בווהאן ביקש להשעות את ההזמנות עד 31 במרץ ובמקומות אחרים בתאריכים שונים. התקנות מתפרסמות ברמה עירונית או מחוזית ועשויות להתעדכן ככל שעובר הזמן.

Airbnb מונה את סין היבשתית בכלל ואת מחוז חוביי בפרט במדיניות הפיצוי הנוכחית שלה: הזמנות שהוזמנו בחוביי לפני ה-28 בינואר עם תאריך צ'ק-אין ב-1 באפריל 2020 או מוקדם יותר, זכאיות להחזר מלא. מי שהזמין נסיעות לסין היבשתית יכול לקבל החזר כספי על הזמנות שהוזמנו לפני ה-1 בפברואר לנסיעות עד ה-29 בפברואר.

סגירה של אלפי מלונות בינלאומיים

לפי הסינים, מספר הנדבקים בסין עומד על 66,492 ומניין המתים בה עלה בינתיים ל-1,523.

וינדהאם סגרה זמנית 1,000 בתי מלון בסין

לפני ימים אחדים הודיעה רשת מלונות הילטון כי סגרה 150 בתי מלון בסין, ככל שהנגיף ממשיך להתפשט. בסוף השבוע הצטרפה אליה גם רשת וינדהאם (Wyndham Hotels & Resorts) כשהחליטה על סגירתם של כ-1,000 מלונות ווינדהאם בסין.  מספר זה של מלונות מייצג כ-70% ממלונות החברה במדינה והתפוסה במלונות הנותרים שלה יורדת בכ-75%, אמרה סמנכ"לית הכספים של החברה, מישל אלן .

החברה צופה כי הסגירה תשפיע על הרווח המתואם בשנת 2020 בשיעור של עד 12 מיליון דולר.

ההתפרצות משפיעה גם על שווקים אחרים של חברת המלונות באסיה ולדברי אלן גם המלונות שלהם בקוריאה, סינגפור ותאילנד נמצאים בדרגות שונות של תפוסה וכי התפרצות הווירוס עלולה להשפיע על צנרת הפיתוח שלה עם עיכובים בפתיחות חדשות במלונות ברחבי סין.

בייג'ינג. מספר הטיסות ירד ב-80% מתחילת השנה. צילום עירית רוזנבלום

תנועת המטוסים בסין ירדה ב-80%

בתחום התעופה, התנועה האווירית בנמלי התעופה העמוסים ביותר בסין ירדה בשיעור של 80% מתחילת השנה. לפי אתר Flightradar, הירידה החלה בשבוע השלישי בינואר והתחזקה בשבוע הרביעי. הירידות התמתנו מעט בשבוע הראשון של פברואר, אך ככל הנראה הדבר נובע מהירידה הדרמטית בפעילות בשבועות שקדמו לו.

ב-21 בינואר נרשמו 10,522 טיסות יוצאות מ-25 שדות התעופה העמוסים ביותר בסין. ב-11 בפברואר המריאו רק 2,123 טיסות משדות התעופה הללו. התנועה בבייג'ינג ירדה בכמעט 80%, בשנחאי ב-70% ובגואנגזו גם כן נרשמו ירידות של כמעט 80%.

כידוע הופסקו גם הטיסות מישראל לערים אלה בסין – הן של אל על והן של החברות הסיניות.

Exit mobile version