Site icon IAS

המלונות העצמאיים נגד הניסיון של ההתאחדות לדחות את הבחירות

מגמת עלייה במחירי בתי המלון צילום Depositphotos

לפני מספר שבועות הוקם פורום המלונות העצמאים והרשתות הקטנות בקרב חברי התאחדות בתי המלון. חברי הפורום נדהמו לגלות לפני מספר ימים כי נשלחה הודעה על כוונה לדחות את הבחירות בשנה, למרות שלא נתקבלה החלטה כזו ואף לא נדונה בשום פורום רשמי של ההתאחדות וכי החלטה כזו מנוגדת בתכלית לתקנון. משמעות ההחלטה היא שלא לקיים כנדרש ועידה ארצית אלא לדחות זאת לחודש מאי 2021  חברי ההתאחדות לא קיבלו כל הודעה על דחייה זו, והנושא נדון בפורומים מצומצמים ללא כל שקיפות לכלל חברי ההתאחדות כנדרש.

היום בבוקר נשלח מכתב לוועדה האירגונית של התאחדות המלונות הארצית בדרישה ברורה כי יקבע לאלתר מועד לקיום הועידה הארצית התלת שנתית ובתוכה בחירות למוסדות ההתאחדות ולנשיאות. באם לא יקבע מועד כאמור, ניאלץ למצות את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שכך יעשה.

רונן אורגד, מלון סי לייף נהריה מחדד: "לפי חוות הדעת המשפטית (מצורפת להודעה) שקיבלנו תקנון ההתאחדות אינו מאפשר כלל דחייה של הועידה הארצית והחלטה זו נעשה בחוסר סמכות. בדומה לבחירות שנעשות באופן עיתי לגופים, עמותות, וארגונים – הבחירות זה דבר קבוע כחלק מכללי המשחק הדמוקרטי עליהם מבוססת גם התאחדות המלונות"

חשוב לציין שנעשה ניסיון לקיים דיון בנושא במועצה בשבוע שעבר, אך התברר כי גם שם אין סמכות חוקית לקיים דיון או לקבל החלטה בנושא בפורום זה (על אף ניסיון של הרגע האחרון לפעול כך)

עדי בן שטרית, מלון אלדן ירושלים מוסיפה: "מגיפת הקורונה משפיעה רבות על חיינו, אך אין היא מנעה קיום בחירות כלליות בישראל או הפעלת בתי המשפט וכל המוסדות הציבוריים. יתר על כן קיים אבסורד שאם אנחנו כמלונאים קוראים לציבור הרחב לצאת ולנפוש במלונות הגדולים וההמוניים וטוענים כי זה נכון ובטוח עבורם להיות במקומות אך הדבר לא נכון ברגע שזה מגיע להתכנסות כחלק מכללי המשחק הדמוקרטיים?"

המנהלים המוחים על המחטף בטוחים שקיימות דרכים רבות פרקטיות (בזום או באופן פיזי) לקיים בחירות וועידה ארצית גם בעת הזו בהשתתפות הצירים והגורמים הנדרשים.

ירון בורגין, אברהם הוסטל אף אומר : "בימים בהם המשטר הדמוקרטי במדינות רבות מאותגר ע"י משבר הקורונה וכוחות פוליטיים חריגים, קריטי שההתאחדות תפעל בשקיפות מוחלטת כלפי חבריה, לבטח בהחלטות חריגות כמו ביטול בחירות. התחושה שעולה מן הפעולות האחרונות של הנהלת ההתאחדות היא בין ניסיון הסתרה לבין פעילות כוחנית א-דמוקרטית."

לאור האמור לעיל ולאור המצב המשפטי הברור העולה מחוות הדעת – הרי שדחיית הועידה הארצית ופעילות הנשיאות בעת הזו נעשית בחוסר סמכות ותחת סטטוס של חוסר חוקיות.

מנהלי המלונות העצמאים חוזרים ומדגישים את צורך לפעול יחד בתקופה של ממשבר תיירותי הגדול ביותר שידע הענף וחוותה המדינה. תקופה בה נדרשת מנהיגות משתפת הפועלת בשקיפות ובשיתוף פעולה למען כלל חברייה – גדולים כקטנים

פורום המלונות העצמאים

הפורום הוקם במטרה לתת ביטוי וייצוג משמעותי למלונות הבודדים ולרשתות הקטנות הנפגעות במסגרת ההתאחדות הארצית.

המטרה המרכזית של הפורום היא לדאוג לשוויון מלא בין החברים –  זכות הצבעה לכל חבר  ולא כפי שמתקיים כיום בהתאחדות הארצית (עכשיו יש זכות הצבעה רק למלונות מעל 100 חדרים).

דווקא בימים קשים כאלה של משבר עמוק, מצופה היה ללכידות, לממלכתיות, לשיתוף פעולה ודאגה לאינטרסים של כל המלונות, ללא הבדל בין רשתות הענק לשאר הרשתות ולמלונות עצמאיים.

זו אינה הפעם הראשונה בה נוצרת התחושה כי ישנם כוחות חזקים המובלים על ידי שתי חברות ענק בהתאחדות המלונות בעלי אינטרסים הפוגעים באופן ישיר בשאר המלונות והרשתות בישראל.

השליטה הכמעט בלעדית בכל המנגנון הפנים מערכתי פוגע באינטרסים המשותפים לכולנו ומביא את ההתאחדות לשלטון יחיד ללא עוררין של שתי הרשתות הענקיות בהתאחדות.

משנוכחנו שההתאחדות הארצית מתעלמת מרוב חבריה – שאינם חברים הנמנים על שתי רשתות הענק השולטות בהנהלת ההתאחדות, וכי הנשיאות מנוהלת למעשה ע"י שתי רשתות הענק וכמה בעלי תפקידים נבחרים עושי דברם, אין לנו ברירה אלא לדרוש שוויון ולהקים לצורך כך פורום בתוך התאחדות המלונות הארצית כדי לשנות את הרכב נשיאות ההתאחדות ומוסדותיה, להשפיע מבפנים ולדאוג לשוויון מלא ולהגן על האינטרסים של המלונות העצמאיים והרשתות שאינן שתי הרשתות הגדולות.

Exit mobile version