Site icon IAS

הכח המניע השומר את הנורמן בפיסגה

ירון ליברמן, מנכ״ל הנורמן תל אביב - הכח המניע מאחורי אין סוף פרסים ותארים . צילום: מוטי ורסס

בעשור האחרון קיבלו נסיעות היוקרה משמעות חדשה. עם כל כך הרבה יעדים ואפשרויות לינה ברחבי העולם, גבר הצורך במוצר ייחודי. גבר והרצון הגובר לשירות אישי יותר ובמרחבים אינטימיים וקטנים יותר. הזרקור לחוויות בלתי נשכחות הופנה לאכסניות מסוג אחר: מלונות הבוטיק. ישראל אינה יוצאת דופן. הסקרנות להבין וללמוד עוד על מלון שכל הזמן עולה לכותרות גברה. הוא זוכה במלון הבוטיק הטוב מטעם World Travel Awards™2023, המלון האקלקטי והקלאסי ביותר בישראל 2023 מטעם מגזין LUXlife היוקרתי, דרוג שני בצמרת מלונות היוקרה בישראל לשנת 2023 מטעם Readers’ Choice Awards 2023’ of Condé Nast Traveler readers rating והמלון הטוב בישראל מטעם מגזין התיירות הבריטי היוקרתי Travel + Leisure לשנת 2022. אלו רק התארים המרשימים האחרונים. הרשימה אינסופית. כל אלה נזקפים לזכות מלון הנורמן בתל אביב.

תל אביב של פעם מאופיינת במגוון אקלקטי של סגנונות אדריכליים, הנשלטים על ידי מבני באוהאוס עם מרפסות רחבות, חלונות קטנים וקווים חלקים. אלה העניקו לעיר את חותמת אתר המורשת העולמית של אונסק"ו. הם ממוקמים באזור רחוב נחמני, שם ממוקם הנורמן. המלון משלב חוויה תל אביבית נודעת. הוא מתהדר במסעדות עטורות פרסים, חדר כושר, בריכת גג ושירות אישי על ידי חברי צוות נלהבים ומסבירי פנים.

התאכסנו בסוויטת המלך אלברט היוקרתית וזו הייתה חוויה יוקרתית במיוחד. המלך אלברט הראשון הוכתר למלך הבלגים בשנת 1909 ונודע כ"מלך האביר" בשל גבורתו במלחמת העולם הראשונה. בשנת 1933 ביקר בתל אביב שם אירח אותו ראש העיר מאיר דיזנגוף, אז גם קונסול הכבוד של בלגיה. לאחר מותו בטרם עת של המלך בתאונת טיפוס ב-1934, הקדישה עיריית תל אביב כיכר לזכרו. יש שיגידו שזה המקום היפה ביותר בעיר, הממוקם מחוץ לסוויטה הנושאת אף היא את שם המלך. הסוויטה המפנקת היא בהחלט חוויה. תחושת מלכות בשילוב אלגנטיות עכשווית. המתארחים בה לא ישכחו בקלות את הזמן שהם בילו שם. גם אנחנו לא יוצאי דופן.

סוויטת המלך אלברט – מלכות ואלגנטיות .צילום: מוטי ורסס

הנורמן יציין בקרוב עשור מאז נפתח ב-2014 וזה בהחלט הזמן המתאים ללמוד יותר מהאדם שאחראי באופן ישיר על הישגי האירוח המפוארים הללו. המוח מאחורי הפרסים האינסופיים. בקיץ 2012, מצא את עצמו ירון ליברמן, אז מנהל מזון ומשקאות בשרתון תל אביב , יושב על הספסל בכיכר המלך אלברט. מולו בניינים בסגנון ישן ואקלקטי בתנופת שיפוצים. הוא שאף לקרירה במלונאות במלונות המותגים הגלובליים לאחר שעבד כבר בצעירותו בוולדורף אסטוריה ניו יורק. ליברמן פגש בנציגו של היזם יונתן לוריא שרכש את שני הבניינים הישנים ברחוב נחמני 23 ו-25. לוריא תכנן להקים שם מלון שיישא את שמו של אביו המנוח נורמן, הבעלים של מלון
הבוטיק הראשון בישראל, בית הדולפינים בשבי ציון. על הספסל התבשר זה עתה ליברמן כי הוא זה שזכה במכרז להיות המנכ"ל.

על הספסל בככר אלברט – ליברמן נזכר במינויו לתפקיד. צילום: מוטי ורסס

12 שנים מאוחר יותר, בעודו יושב עימי על אותו ספסל לבקשתי, הבחנתי בהתרגשותו , עם דמעה סמויה בעיניו. מאז קבלת הבשורה לא ישב שם. "נעניתי להצעה כי הרגשתי שקיבלתי את ההזדמנות ללכת בעקבות האני מאמין האמיתי שלי – אירוח בסגנון הישן והטוב, אולד סקול", אמר ליברמן. "כבר בתחילת הדרך כתבתי אמנה המגדירה את המלון שלנו שהפכה לדי.אן.איי של הנורמן. היא מכילה חמישה עיקרים:
אדריכלות – אנו פועלים במבנים היסטוריים שנבנו בתחילת שנות ה-20. האדריכלים שלנו הדגישו את הפאר שבביניני תל אביב המוקדמת כשהיא מתמזגת עם הנוחות של המאה ה-21 תוך שימור קפדני.

אמנות – הבעלים הוא אספן אמנות ואנו מציגים כאן יצירות מדהימות שהופכות חדרים, סוויטות ואזורים ציבוריים לייחודיים. במהלך מגיפת הקורונה לא הייתי בטוח מה צפוי לתיירות כאן. הייתי בהחלט מודאג אבל הבעלים אמר לי: אם לא תוכל לנהל מלון, תהפוך למנהל מוזיאון. בסופו של דבר הנורמן מעולם לא הפסיק להיות מלון.

גסטרונומיה במסעדה אלנה הנמצאת בשליטתם של שני שפים מוכשרים, עומר שדמי ודניאל
צור. צילום: מוטי ורסס

קולינריה – המלון מציע מסעדות איכותיות לא כשרות. אלנה היא הבולטת כאשר הגסטרונומיה נמצאת בשליטתם של שני שפים מוכשרים, עומר שדמי ודניאל צור. מוגשות בה ארוחות בוקר, צהריים וערב ומאפיין אותה מטבח ים תיכוני. בר הסיפריה הוא מקום מושלם לפגישות עסקיות עבור אורחים המעוניינים להירגע ולחוש נינוחים. בערב האורות מתעמעמים והאווירה משתנה, אך האיכות בהחלט נשמרת.

עיצוב – אנו משתמשים כאן באלמנטים אדריכליים, המחוברים למקור ובהם שולבו טקסטורות וחומרים עכשוויים. פריטים ואלמנטים שהאורחים מציינים שהם עוצרי נשימה נרכשו בשוק הפשפשים של פריז.

מלון הנורמן: פריטים ואלמנטים שנרכשו בשוק הפשפשים של פריז. צילום מוטי ורסס

שירות – אנו מגייסים רק אנשים עם רעב לספק שירות יוצא דופן לאורחים. התקנתי במהלך ימי הפתיחה כפתור פעמון מתחת לדלפק הקבלה, מזכרת מימי בוולדורף אסטוריה בניו יורק. ברגע שאורחים מגיעים, פקיד הקבלה לוחץ על הכפתור וזמזום נשמע במשרדים או טלפונים של חברי צוות רבים. כל העובדים הרלוונטיים, כולל אני, עוזבים הכל ומגיעים לברך את הבאים. זה השירות שאני מאמין בו והאנשים שעובדים כאן חושבים אותו הדבר. הכל עם אינטרס אחד – הצלחתו של הנורמן" מסכם ליברמן.

הנורמן – שני בנינים ברחוב נחמני 23 ו-25 הנושאים את שמו של נורמן לוריא . צילום: מוטי ורסס

עבור מלונאי בוטיק, האתגר האמיתי הוא לספק חווית אורח ללא תחרות, שאורחים מתלהבים ממנה במשך חודשים לאחר מכן. אין ספק שמלונאי כמו ליברמן, העומד מאחורי אוסף הפרסים האינסופי של הנורמן, הוא המנוע כאן. כשאני שואל אותו מה משאיר אותו שאפתן באותו תפקיד במשך תקופה כה ארוכה, הוא עונה: "התחרות הבלתי נגמרת עם מלונות בוטיק חדשים באזור שלנו. זהו אתגר אמיתי ואנחנו צריכים להשתפר ולהשתפר כל יום. בנוסף אנו חוגגים בקרוב 10 שנים ורוצים לתכנן אירוע בצורה ייחודית בכפוף למצב במדינה. זוהי גם סיבה חשובה. בניין שלישי בשם, the Norman residences מול המלון הנוכחי נמצא בבנייה מלאה, שאמורה להסתיים בתחילת 2025. הוא יכיל 7 סוויטות, ספא מפואר ומסעדה יוקרתית. הנה יש לך מספיק סיבות בשבילי להמשיך לשאת את הלפיד", הוא אמר.

המבנה החדש של הנורמן שיפתח ב 2025. צילום: מוטי ורסס

כמו כל המלונאים ברחבי העולם, ליברמן מודאג במיוחד מגיוס ושימור עובדים. "זה האתגר הגדול ביותר של תעשיית האירוח", הוא אמר. אני מציג לו את המחקר האחרון, שכותרתו "אירוח בשנת 2025", שנערך על ידי חברת התוכנה האמריקאית מהגדולות בעולם, אורקל הוספיטליטי. המחקר מצביע על כך שכמעט שלושה רבעים מלקוחות המלונות בארה"ב רוצים להשתמש במכשיר הנייד שלהם כדי לנהל את חווית המלון שלהם, כולל צ"ק-אין ועזיבה, תשלום, הזמנת אוכל ועוד, ליברמן עונה בתשובה מעניינת: “מלונות בוטיק קטנים כמו הנורמן מציעים יוקרה ושירות אישי. זה לא ישתנה. זה עסק של אנשים. המלונות הקלאסיים הגדולים – המתמודדים עם אותן בעיות של מחסור בכוח אדם – יצטרכו להסתגל ולאמץ את פתרונות הטכנולוגיה. בטווח הארוך הם יבינו שלא יוכלו להתחרות במלונות ובמותגי הבוטיק בכל הנוגע ליוקרה".

Exit mobile version