Site icon IAS

הזמנות בהיקף של יותר ממיליארד דולר ל-Airbnb ברבעון השלישי

Airbnb ברומא. הלינה החלופית האולטימטיבית. אבל יש גם אחרות. צילום Depsotphoto

בשבוע שעבר סערו הרוחות מהחלטתה של Airbnb  למחוק את היחידות של מארחי יהודה ושומרון מהאתר שלה. חרף הצהרות גינוי של שר התיירות יריב לוין ושרים אחרים ואזהרות למסות את פעילות החברה בישראל, המקיפה כמה עשרות אלפי נכסים – לא נראה שהנושא גרם לזעזועים לחברה, שדיווחה על שווי של 31 מיליארד דולר בשנה שעברה.

Airbnb הוא אחד הסטארט-אפים החשובים ביותר בארה"ב בשווי חברה כזה. ברבעון השלישי של 2018 רשמה Airbnb הזמנות בשווי של יותר ממיליארד דולר, הרבעון הטוב ביותר שלה עד כה. מקור בחברה אמר לאתר החדשות CNBC,  י היא רווחית זו השנה השנייה ברציפות.

בחודש פברואר דיווחה Airbnb על הכנסות של 2.6 מיליארד דולר לכל שנת 2017 ורווח גולמי של 100 מיליון דולר.

חברת השכרת הדירות לטווח קצר באינטרנט, שהיא חברה פרטית, צפויה להפוך לחברה ציבורית בשנת 2019. המנכ"ל, בריאן צ'סקי, אמר כי החברה תהיה מוכנה לצאת לציבור עד אמצע 2019, אבל טרם החליטה על המועד.

אפקליקציית Airbnb. הזמנות במיליארד דולר ברבעון השלישי. צילום Depositphotos

תשקיע 5 מיליון דולר בחסרי בית בסן פרנסיסקו

מאז הקמתו בשנת 2008, מיזם הנופש התרחב ליותר מ-5 מיליון נכסים רשומים והוא פועל ב-81,000 ערים ברחבי העולם. החברה מקווה להגיע ליותר ממיליארד משתמשים עד 2028. Airbnb (מקור שמה הוא קיצור של המלים מזרן-בד-אנד-ברקפסט) צמחה ל-4,000 עובדים, כולל 2,300 עובדים בסן פרנסיסקו, כך לפי תחקיר של הביזנס טיימס.

בעוד ההזמנות ב-Airbnb ממשיכות להגיע מהשווקים המטרופוליניים העיקריים שלה כמו סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, ניו יורק, פריז, וכדומה, הלינות המבוקשות הן יותר בפרברים, באזורי הלוויין, תופעה המהווה חלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה.

החברה, שבסיסה בסן פרנסיסקו, היא חברת הטק האחרונה שהחליטה לקחת על עצמה חלק בטיפול בתופעת חסרי הבית, בהיקף של חמישה מיליון דולר בשלוש השנים הבאות. כידוע, הטענה היא שתופעת ההשכרה לטווח קצר לתיירים גורמת למחסור בדיור לתושבים בערים בהם היא פועלת. היא מצטרפת לחברות אחרות בסן פרנסיסקו במאמץ למצוא פתרון לכ-7,000 דרי רחוב בעיר.

Exit mobile version