Site icon IAS

אנרגיה חיובית: מתקני אגירה, מנועי גז ואספקת חשמל במלונות פתאל

מלון לאונרדו פלאזה ירושלים, מרשת מלונות פתאל. צילום איה בן עזרי

רשת מלונות פתאל חתמה עם PowerGen חברת האנרגיה שבבעלות קרן ג׳נריישן, על מזכר הבנות לתקופה של 15 שנה, להקמת מתקני אגירה ומנועי גז ואספקת חשמל במלונות הרשת. תחילה, יוקמו המתקנים במלונות באילת, טבריה וים המלח.

מדובר בעסקה הגדולה ביותר מסוגה, אשר במסגרתה יקודם הליך של ייצור ואגירת חשמל מבוזר במתקני הרשת וכן יצירה של "תחנת כוח" וירטואלית (VPP) לכלל מתקני הרשת. במסגרת מזכר ההבנות, תספק PowerGen לפתאל חשמל בהיקף של 155 מיליון קוט"ש בשנה ממתקני ייצור שבבעלותה, כמו גם מתקנים שיוקמו באתרי הרשת.

PowerGen צפויה להשקיע כ-120 מיליון ₪ בהקמה של מתקני אגירה ומנועי גז אשר יסייעו באספקת חשמל יציבה ואמינה ובמתן מענה לעומס הרשת בשעות שיא. העסקה צפויה להוזיל את עלויות החשמל עבור פתאל בהיקף משמעותי.

הקמה של מתקני אגירה באזור ביקוש (מוקדי צריכה), לדוגמא בעיר אילת, היא הלכה למעשה יישום של יעדי משרד האנרגיה ורשות החשמל. על פי היעדים, מיקום מתקני הייצור בליבת מוקדי הצריכה תספק מענה ותשתלב באופן אופטימלי בעלייה הצפויה בצריכת החשמל.

שחר עקה, יו"ר פתאל אירופה וסמנכ"ל כספים של קבוצת פתאל: "רשת פתאל שמחה וגאה על שיתוף הפעולה הגדול ביותר מסוגו עם חברת PowerGen, אשר מהווה התקדמות משמעותית בשיפור היעילות האנרגטית ובחיזוק הקיימות במלונות הרשת ומאפשר לנו לא רק להבטיח אספקת חשמל אמינה וידידותית לסביבה אלא להוזיל באופן משמעותי את עלויות החשמל. בהזדמנות זו אני מבקש להודות למנהל חטיבת מסחר בפתאל, רמי ז'אנו שגרם לתהליך לצאת לפועל."

יואב הר אבן, מנכ״ל PowerGen: ״אני מברך על שיתוף הפעולה עם רשת המלונות המובילה פתאל. זוהי אבן דרך נוספת שמבססת את מעמדה של PowerGen כחברת אנרגיה פרטית, אינטגרטיבית וייחודית הפועלת בכל שרשרת הערך במשק החשמל, באמצעות מגוון אמצעי ייצור חשמל ואגירה איכותיים. זו אחת העסקאות המשמעויות במשק, עם פתיחתו לתחרות מלאה, במסגרתה חברת אנרגיה מוכרת ומקימה היקף כזה של מתקנים בחצרות הלקוח ומספקת חשמל ישירות ללקוח קצה ובהיקף ניכר."

Exit mobile version