Site icon IAS

אלרוב נדל"ן מתריעה על השפעת נגיף הקורונה על מלונותיה

מלון מצודת דוד בירושלים. נסגר בשל משבר הקורונה, צילום עמית גירון

חברת הנדל"ן והמלונאות אלרוב נדל"ן ומלונאות, מעדכנת כי היא עוקבת באופן שוטף אחר ההתפתחויות בעולם בקשר עם נגיף ה"קורונה" ובוחנת את ההשלכות על פעילותה המלונאית. בהודעתה לבורסה מציינת החברה כי נכון למועד דיווח מיידי זה ועל פי הערכה ראשונית אשר ביצעה החברה, צפויה בחודשים הראשונים של שנת 2020 ירידה בהכנסות החברה ממלונותיה, הן בישראל והן באירופה, כאשר עיקר הירידה נובעת מביטול הזמנות קיימות וכן בירידה בהזמנות עתידיות אשר, להערכת החברה, נובעות ככל הנראה מאירוע נגיף הקורונה והשלכותיו, בין היתר, גם על התיירות בארץ ובאירופה.

החברה ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר הנושא. עוד מצוין כי מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות וגופים רלוונטיים בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או שינויים בביקוש, עשויים להשפיע על החברה בהתאם.

כנהוג בדיווחים לבורסה, מציינת אלרוב כי הערכות החברה בדבר ההשלכות האפשרויות של נגיף קורונה מהוות מידע "צופה פני עתיד", כהגדרתו בחוק ניירות ערך. מידע זה מבוסס, בין היתר, על הערכות ואומדנים של החברה נכון למועד דיווח זה ומתבססות על הפרסומים בארץ ובעולם בנושא זה והנחיות הגופים הרלוונטיים, הן לחברות תעופה והן לציבור הנוסעים ואשר התממשותם אינה ודאית ואינה בשליטת החברה.

מתחם ממילא בירושלים, אחד מאתרי ההשקעה של אלרוב נדל"ן. צילום Depositphotos

אי התממשות הערכות החברה עשויה להיגרם כתוצאה מהתפתחויות או התממשות שונה של הגורמים אשר נזכרו לעיל ואשר אינם בשליטת החברה.

אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ עוסקת ברכישה, פיתוח וייזום של נכסים מניבים, ובפרט מרכזי מסחר, משרדים ובתי מלון בישראל ומחוץ לה. אלרוב נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונכללת במדד תל אביב 125 ובמדד נדל"ן 15. אלרוב נוסדה בשנת 1978 על ידי איש העסקים אלפרד אקירוב.

בתחילת שנות ה-2000 החלה אלרוב לפתח את תחום מלונאות היוקרה. בנוסף לשני מלונות בירושלים, "מצודת דוד" (שנוהל בתחילה על ידי רשת הילטון) ומלון "ממילא", רכשה ושיפצה את מלון "הקונסרבטוריום" באמסטרדם, מלון "קפה רויאל" בלונדון ומלון "לוטציה" בפריז.

מלון לוטציה המפואר (Lutetia), הממוקם בשכונה הבוהמית סן ז’רמן דה פרה, בולט בהיותו מלון פאר נדיר בגדה השמאלית של נהר הסיין וגם בהיסטוריה הייחודית שלו. בין השאר שימש כתחנת קליטה לניצולי שואה מיד אחרי מלחמת העולם השנייה.

אחרי שיפוץ של יותר מארבע שנים, נפתח המלון בשנה שעברה, כמעט 108 שנה מאז שנוסד. הבעלים של המלון הם משפחת המלונאים אקירוב. ג’ורג’י אקירוב, בנו של אלפרד, הוא יו”ר חברת המלונות THE SET הכוללת גם את מלון Conservatorium  באמסטרדם, את מלון Café Royal בלונדון ועתה את Lutetia  בפריז. החברה רכשה את המלון מרשת סטארווד ב-2010.

מחיר חדר בלוטסיה הוא כאלף דולר ללילה, כולל ארוחת בוקר, צ’ק אין מוקדם, צ’ק אאוט מאוחר וסיור פרטי של חצי יום בגדה השמאלית.

Exit mobile version