Site icon IAS

איסתא מוכרת לישראל-קנדה את החזקתה במלון פאבליקה ב-142 מ' שקל

מלון פאבליקה הרצליה בניהולה של ישרוטל (צילום: אתר המלון)

מלון פאבליקה הרצליה. אחד המלונות שנסגרו. צילום אסף פינצ'וק

חברת איסתא ליינס  דיווחה הבוקר (א') על חתימת מזכר הבנות בינה לבין חברת ישראל-קנדה למכירת החזקתה (66.67%) במלון פאבליקה בהרצליה תמורת 142 מיליון שקל, המשקף למלון שווי של כ- 213 מיליון שקל. עם השלמת המכירה, תרשום איסתא רווח לפני מס של כ-38 מיליון שקל. כמו כן, סוכם כי איסתא תשאיר בידה שליש מזכויות הבניה העתידיות על המקרקעין. יצוין כי תוכניות לקבלת זכויות בניה נוספות נמצאות כבר היום בשלבי בחינה.

מלון פאבליקה, המנוהל על ידי חברת ישרוטל, הוא מלון עסקים הממוקם בלב אזור ההייטק של הרצליה ובמרחק הליכה מאזורי הבילוי בעיר, והוא ימשיך להיות מנוהל על ידה.

מכירת המלון מהווה המשך ישיר של אסטרטגיית הקבוצה למימוש מלונות שאינם מייצרים סינרגיה לפעילות התיירותית לטובת רכישת מלונות ביעדים אסטרטגיים בחו"ל, המייצרים יתרון ובידול בעולם הקמעונאות התיירותי המסורתי. רק בשבוע שעבר דיווחה איסתא על כניסתה לתחום המלונות בעיר ניו יורק, היעד התיירותי המוביל של הקבוצה, עם רכישת שני בתי מלון יחד עם השותף המקומי גל סלע.

שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נכסים, אמר: "מכירת החזקתנו במלון פאבליקה תיצור ערך משמעותי לבעלי המניות של קבוצת איסתא. אנו משוכנעים כי חברת ישראל-קנדה, אשר מובילה את שוק המגורים והמשרדים באזור הרצליה, תביא למיצוי פוטנציאל ההשבחה של המקרקעין על ידי קידום תוכנית שתביא לתוספת זכויות בניה וליצירת ערך נוסף. אנו ממשיכים לקדם עסקאות המביאות למיצוי את ההתמחות והניסיון בתחום המלונאי, יכולות השיווק בתחום התיירות והיכולות הפיננסיות של הקבוצה. תחום הנדל"ן שלנו, ובעיקר הפעילות המלונאית בארץ ובחו"ל וכן המרכזים הלוגיסטיים בישראל מהווים עבורנו מנוע צמיחה מרכזי".

הפעילות המלונאית של איסתא, בשיתוף עם קבוצת פתאל, כוללת 9 בתי מלון ביוון, קפריסין ופורטוגל (חלקם פעילים וחלקם בשלבי הקמה שונים). בנוסף כוללת הפעילות המלונאית 2 בתי מלון בניו יורק בשיתוף גל סלע. הפעילות המלונאית בישראל, כוללת את מלון "כרמים", מלון "נפטון" אילת, מלון "פאבליקה" בהרצליה (שכאמור איסתא דיווחה על מכירת החזקותיה) וכן בתי מלון שהחברה בונה בתל אביב ובאילת.

מלון Play במתחם מידטאון בתל אביב. צילום רונן טופלברג

ישראל-קנדה הקימה רשת מלונות לייף סטייל: PLAY HOTELS

בחודש פברואר השנה הודיעה קבוצת ישראל-קנדה על הקמת זרוע מלונאית במסגרתה היא מקימה רשת מלונות לייף סטייל חדשה תחת המותג PLAY HOTELS, אשר תדגיש את האסטרטגיה של הקבוצה: better and different.

הרשת מוקמת בשותפות ובניהולו של ראובן אלקס,  שמחזיק 20% ממניות החברה. אלקס שימש במשך כ- 5 שנים כמנכ”ל רשת פתאל בישראל ומנכ”ל רשת מלונות בראון. רשת המלונות החדשה מוקמת בנכסי ישראל קנדה הייחודיים במרכז תל אביב וכן נבחנות אפשרויות במיקומים נוספים. בשנים הקרובות בכוונת הרשת להקים מלונות בפרוייקטים של החברה במגדלי דה וינצ’י ברחוב קפלן בתל אביב, במתחם שנרכש מבנק לאומי ברחוב הרצל פינת יהודה הלוי בסמוך לרוטשילד וברחוב הרכבת עליו דיווחה ישראל קנדה כי רכשה שם קרקע להקמת מתחם אורבני למגורים, מסחר ומלון.

בנוסף, ישראל-קנדה נמצאת במגעים להקמת מתחם מלונאות ברחוב אילת תחת המותג היוקרתי ארבע עונות. המלון הראשון אשר נבנה כבר בימים אלו, ממוקם בפרויקט מידטאון תל אביב, שבו מחזיקה ישראל קנדה 75% מהמניות. מישראל קנדה נמסר כי מדובר בבנייה מעל קומות המסחר במתחם וכי לא יפנו בבקשה למענק ממשרד התיירות.

ישראל-קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר הינה חברה ציבורית אשר נסחרת בבורסה ונכללת במדד ת”א 125, ומתמחה בהשבחת קרקעות, נכסים מניבים וייזום פרויקטים בלב אזורי הביקוש.

Exit mobile version