Site icon IAS

משרד התיירות: המצב הבטחוני לא השפיע על העלייה בכניסות התיירים

תיירים סיניים עם שר התיירות יריב לוין, בזמנים טובים יותר. צילום משרד התיירות

משרד התיירות מתייחס הבוקר לנתוני כניסות התיירים ברבעון הראשון של 2019, לפיו, המצב הביטחוני לא השפיע על מגמת העליה בכניסות התיירים: הרבעון הראשון של 2019 נסגר בצמיחה של 11% לעומת אשתקד וצמיחה של 43% מלפני שנתיים. בחודש מרץ 2019 נכנסו לישראל 426.2 אלף תיירים, עליה של 8.5% ביחס לחודש מרץ אשתקד, וזאת לאחר עליה של 14% בכניסות תיירים בפברואר ועליה של 11% בינואר 2019. סה"כ ההכנסות מתיירות בחודש מרץ 2019 נאמדות ב-2.2 מיליארד שקלים.

משרד התיירות מתייחס הבוקר לנתוני כניסות התיירים, שלפיהם המצב הביטחוני לא השפיע על מגמת העליה בכניסות התיירים: נתוני חודש מרץ משקפים עליה של 8.5% ביחס לחודש מרץ 2018, ועליה של 45.5% ביחס לחודש מרץ 2017. בסה"כ בחודשים ינואר–מרץ נכנסו 1,054 מיליון תיירים לעומת 948 אלף תיירים בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה עליה של 11.1%. כמו כן, היקף ההכנסות מתיירות נכנסת בחודש מרץ נאמד ב-2.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה היקף ההכנסות מתיירות נכנסת נאמד ב-5.5 מיליארד שקלים.

בדרך האוויר נרשמו 368.2 אלף כניסות תיירים בחודש מרץ 2019, עליה של 5.7% ביחס למרץ 2018 ועליה של 44.1% ביחס למרץ 2017.  בדרך היבשה נכנסו לישראל 58.1 אלף תיירים בחודש מרץ 2019, עליה של 30.3% לעומת מרץ 2018 ועליה של 54.7% ביחס למרץ 2017.

עליה בתיירות מהמזרח הרחוק

תיירים מהמזרח הרחוק בירדנית. צילום משרד התיירות

בחודשים ינואר-מרץ 2019 חלה עלייה של 44% במספר התיירים מהמזרח הרחוק, לעומת התקופה המקבילה ב-2018 ועליה של 56% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017. מתחילת השנה הגיעו לישראל כ-125 אלף תיירים מהמזרח הרחוק. סין וקוריאה הדרומית הן השיאניות בכניסת תיירים לישראל מארצן, כאשר 42.2 אלף הגיעו מסין ו-24.5 אלף הגיעו מקוריאה הדרומית. בסין חלה נסיקה של 80% מתחילת השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובקוריאה הדרומית נסיקה של 61%.

שר התיירות, יריב לוין, אמר כי: "התיירות ממשיכה לשבור שיאים גם ברבעון הראשון של 2019, עם עליות מרשימות בכניסות התיירים לישראל. על אף המצב הביטחוני וירי הטילים, חודש מרץ ממשיך בזינוק בכניסות התיירים, בזכות עבודה מאומצת וכלים שיווקיים חדשניים הנושאים פרי ומביאים לתוצאות".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף: "נתוני חודש מרץ והעליות ברבעון הראשון של 2019 הם תעודת כבוד למוצר התיירות הישראלי, לשיווק האינטנסיבי וכמובן למשרד התיירות, אשר עבר שינויים והתאמות לשוק התיירות הבינלאומי ויש לכך תוצאות מוכחות. השיאים וההישגים בתיירות, הנמשכים גם לתוך שנת 2019, הם כתוצאה מפעילות יומיומית אינטנסיבית של המשרד בשווקים ברחבי העולם".

Exit mobile version