Site icon IAS

מדינות אסיה נוספות מהדקות את הסגר על סין, הונג קונג ומקאו

העולם החדש של הנסיעות. צילום Depositphotos

מדינות אסייתיות נוספות סוגרות את דלתותיהן בפני מטיילים מסין, הונג קונג ומקאו בשל החשש מהתפשטות מגפת וירוס הקורונה. עם זאת, דרום קוריאה – שטרם הכריזה על איסור כניסה של סינים והאחרים לשטחה – הודיעה אתמול כי היא מחייבת את המבקרים ממדינות אלה לעבור אמצעי סינון מתקדמים, כולל שימוש בדלפקים מיוחדים בנמל התעופה. עליהם גם להשלים דו"ח הסגר, כדי למנוע התפשטות הנגיף Covid-19 virus – בשמו הרשמי.

חברת התעופה הדרום-קוריאנית קוריאן אייר השעתה 20 מתוך 30 הקווים וצמצמה את מספר הטיסות בשמונה נתיבים מכמה שדות תעופה לסין היבשתית, בעוד אסיאנה איירליינס עצרה שישה מסלולים לצ'אנגשה, גווילין והייקו, תוך הקטנת מספר הטיסות ב-15 נתיבים עד סוף מרץ.

הפיליפינים גם אסרו על כניסת נוסעים מטייוואן, מהלך שעורר חילוקי דעות בחוגי הממשל. חברת אייר אסיה, פיליפין איירליינס ו- Cebu Pacific, שבסיסיהן בפיליפינים, אישרו שהישעו את כל הטיסות לטאיוואן וממנה.

בסך הכל הגיע כבר ליותר מ-50 מספר המדינות שהטילו מגבלת נסיעות על סין היבשתית ועל הנוסעים שנסעו אליה ב-14 הימים האחרונים.

בתוך כך, אמריקן איירליינס אישרה שהיא מאריכה את האיסור על טיסות להונג קונג, בייג'ינג ושנגחאי עד ה-23 באפריל מדאלאס ומלוס אנג'לס. כידוע, גם מישראל הופסקו הטיסות הן של אל על והן של החברות הזרות לסין וסביבותיה עד יעבור זעם.

מתוך האירוע של נפאל אתמול בסינמה סיטי. אין בה נדבקים. צילום עירית רוזנבלום

איסור כניסה גם לנפאל

אמש התקיים בסינמה סיטי אירוע שיווקי של מדינת נפאל, השואפת להגדיל את מספר התיירים שלה מישראל ומהעולם בכלל והיא עושה זאת במסגרת קמפיין עולמי שהשיקה בימים אלה. זהו, כמובן, עיתוי בעייתי לאור ההיסטריה העולמית בשל מגפת הווירוס קורונה.

נפאל ממוקמת בין סין להודו ובתשובה לשאלה בנושא הווירוס, אמרה Nandini Lahe Thapa, מנהלת בכירה ברשות התיירות של נפאל כי למזלם, הווירוס לא התגלה במדינתם.  "בעקבות הפעילות של ארגון הבריאות העולמי WHO, הוכנסה שורה של בדיקות במטוסים ובשדות התעופה. לפי שעה הופסקו הטיסות מסין לנפאל וגם הגבול היבשתי נסגר ותודה לאל, אין כרגע עניין עם הווירוס בנפאל", הבטיחה.

 

יאט"א עונה על החשש מהדבקה במטוסים         

יאט"א: איכות האוויר בתוך המטוסים טובה לפחות כמו בסביבה משרדית רגילה. צילום יח"צ

הארגון הבינלאומי לתובלה אווירית יאט"א (IATA), פרסם כי מחקרים מראים שאיכות האוויר בתוך המטוסים טובה לפחות – או טובה יותר – מזו של סביבה משרדית רגילה. "מסננים ביעילות גבוהה של חלקיקי אוויר HEPA – High Efficiency Particulate Air  – לוכדים מעל 99.9% מהחיידקים הנישאים באוויר במטוסים. כלי הטיס מחוטאים באופן קבוע כחלק משגרת הניקיון הרגילה", ציין הארגון.

עם זאת, ביאט"א ממליצים לנקוט אמצעי עזרה עצמיים נוספים בכדי להפוך את הטיול למהנה יותר: לשתות הרבה מים ומיץ בכדי להימנע מהתייבשות, ללבוש בגדים רופפים וכן למתוח ולהפעיל את כפות הרגליים והקרסוליים בזמן הישיבה הממושכת.

Exit mobile version