Site icon IAS

אתר החרמון יישאר סגור בשבת חרף אישור פתיחה מצד דובר צה"ל

הקרוניות החדשות על רקע השלג הראשון בחרמון. צילום אתר החרמון

לאחר שביום שישי אתר החרמון היה סגור למבקרים, בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הושמעה עתה צפירת ארגעה על ידי דובר צה"ל שאישר את פתיחת האתר בשבת. עם זאת האתר יישאר כנראה סגור בשל מזג האוויר.

הסופ"ש הזה הוא הראשון לשנת 2020 שנצבע בלבן והוחל בהפעלת רכבל הקרוניות החדש, לרווחת המבקרים הרבים. סוף השבוע החולף ייזכר כאחד מאירועי הגשם המשמעותיים שידעה המדינה, כך גם לגבי אתר החרמון, שקיבל מנת שלג ראשונה החורף, מנה יפה ומכובדת שאיפשרה את פתיחת האתר למבקרים.

גולשי הסקי, עם זאת, נדרשים לעוד קצת סבלנות עד שתתאפשר גלישה כהלכה.

במהלך החורף נעשו באתר עבודות מקיפות, כאשר הפרויקט הגדול והמרכזי הוא בניית הרכבל החדש שנמשכה כ-9 חודשים. הרכבל מציב את אתר החרמון בראש רשימת הרכבלים בארץ, עם 42 קרוניות, בכל אחת עולים 8 מבקרים. הרכבל מונגש לבעלי מוגבלויות ומאפשר עליה למפלס העליון עם כיסאות גלגלים. מהירות הנסיעה כ-5 דק’ לעומת 15 דק’ ברכבל הישן. במהלך שעה אחת יעלו כ-2400 איש לעומת 700 ברכבל הקודם. מדובר במוצר מתקדם שיענה על צרכי האתר ויקצר תורים. בנוסף, הושקעה עבודה בבניית סנו פארק לגולשי הסקי המקצועיים, מתחם לגולשים שנבנה בהר עצמו ולא בשלג כפי שנבנה לראשונה בשנה שעברה. בקרוב, תתאפשר מכירה אינטרנטית של כרטיסים לאתר, דבר שיקל על המבקרים הרבים ועל הקופאים באתר.

Exit mobile version