Site icon IAS

בריסל איירליינס ועמותת הצל ליבו של ילד מצילות חיים

נפרדים בשדה התעופה מהילדים שחייהם ניצלו. צילום הצל ליבו של ילד

שדות תעופה הם בדרך כלל  מקום טבעי לפרידות מרגשות, אך בחוה"מ סוכות (ביום שלישי, ה-25 בספטמבר), ראה שדה התעופה בן גוריון פרידה מרגשת במיוחד מישראל של קבוצת ילדים ממדינת סנגל שבמערב אפריקה, ואמותיהם.

מדובר בילדים עם מחלות לב מסכנות חיים, שבעזרת עמותת הצל לבו של ילד ובריסל איירליינס קיבלו את חייהם בחזרה לאחר סדרת ניתוחים וצנתורים במרכז הרפואי ע״ש וולפסון בחולון.

״מאז היווסדה בשנת 1995, עמותת הצל לבו של ילד הצילה את חייהם של יותר מ-5,800 ילדים מ-58 מדינות מתפתחות והכשירה למעלה מ-120 אנשי צוות רפואי ממדינות אלו״, אומרת תמר שפירא מנהלת יחסים בינלאומיים של העמותה. ״אנו מודים מקרב לב לבריסל איירלינס על העזרה והשותפות בהצלת חיי הילדים. תודה גם לשגרירות ישראל בסנגל על כל העזרה בהבאת הילדים לארץ והחזרתם לביתם״.

עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל בה חברה חברת התעופה בריסל איירליינס מציין: "זוהי זכות גדולה עבור בריסל איירליינס  לתת כתף למפעל האנושי והייחודי זה.  בלגיה, באמצעות בריסל איירליינס, היתה חלוצת התעופה המסחרית ליבשת אפריקה ולכן היה זה אך טבעי שבריסל איירליינס ייסדה קרן לסיוע הומני, המתמקדת בשיתופי פעולה מצילי חיים באפריקה. עד היום היתה לנו הזכות להטיס לישראל ובחזרה, מעל  ל-100 ילדים ממדינות שונות באפריקה כמו קונגו, טוגו וסנגל לצד בני משפחותיהם וצוותים רפואיים."

קיש הוסיף כי זו אופרציה לא פשוטה הדורשת תיאומים ותקשורת רפואית בין אנשי הרפואה בחברה לבין הצוותים בשטח וכן גמישות מרבית בהסרת מכשולים לוגיסטיים תעופתיים, כדי להטיס ילדים בסכנת חיים.  "אנו גאים על שותפות זו ושמחים במעמד זה, להחזיר את הילדים הבריאים לביתם בסנגל", סיכם קיש.

Exit mobile version