למטיילים מרחבי העולם יש העדפות שונות בנוגע למתקנים ושירותים הדרושים להם כדי להרגיש נוח בשהייה מחוץ לבית. כאשר אתם רעבים ומתחשק לכם חטיף בשעת לילה מאוחרת, האם אתם פושטים על המיניבר או מתחברים לאינטרנט ומזמינים פיצה למקום? האם אתם מצפים שההסעה שלכם משדה התעופה תמתין לכם בשער היציאה, או שמקום חניה לרכב השכור שלכם הוא כל מה שאתם צריכים?
אלו הן שאלות חשובות, שכן השירותים השונים הם הדבר החשוב ביותר שמטיילים בוחנים בעת ביצוע ההזמנה, כפי שעלה במחקר שנערך לאחרונה על ידי Booking.com. יותר משליש מהנוסעים מרחבי העולם (35%) רואים את השירותים כאלמנט החשוב ביותר בעת ביצוע ההזמנה, מעט לפני שיקולים אחרים כגון "תחבורה למקום האירוח" ו"חוות דעת של מטיילים אחרים".
אז מה הם השירותים שהנוסעים מחפשים? בעוד שתור הזהב של המיניבר אולי עבר, מחקרים מראים כי המטיילים של היום מחפשים דברים שימושיים כמו אינטרנט אלחוטי חינם, מיזוג אוויר וארוחת בוקר טובה. אחר כך בסדר יורד: מסעדה, שירות הסעות/מוניות מ/אל שדה התעופה או למרכז העיר, חניה, מידע לתיירים/קונסיירז', שירות חדרים, בריכת שחיה, אפשרות לבשל באופן עצמאי.
מי הזמין שירות חדרים?
עם זאת, התוצאות משתנות לפי מדינה. שירות חדרים הוא השירות החשוב ביותר למטיילים ההודים, כשאחוז גבוה של 81% מהנוסעים הודיים ציינו זאת כשירות חשוב. לרוב הנוסעים באירופה שירות החדרים אינו חשוב מאוד, בעוד שבין צפון ודרום אמריקה יש הבדלים ברורים בנושא.
באופן דומה, בעוד שרוב הנוסעים מסכימים כי אינטרנט אלחוטי ומיזוג אוויר הם בראש סדר העדיפויות, ההעדפות המדויקות משתנות. חלק גדול מאוד של נוסעים יפנים (60%) מייחס יותר חשיבות למיזוג אוויר מאשר לאינטרנט אלחוטי (36%). לעומת זאת, רק 30% ממטיילים הדנים חושבים שמיזוג אוויר זה חשוב, בעוד כמעט מחצית מהם צריכים אינטרנט אלחוטי (49%).
נוסעים רבים מסתמכים על מקור חיצוני כדי להבטיח שהם מקבלים את ההחלטה הנכונה. מקור המידע הפופולרי ביותר עבור רוב הנוסעים לפני ביצוע ההזמנה הוא חוות דעת של מטיילים אחרים, כאשר כשליש מהנוסעים (33%) דיווחו שזה אחד משלושת הדברים החשובים ביותר שהם רוצים לדעת לפני שהם מבצעים הזמנה. הבאים אחריהם הם סיקור של עיתונאים ובלוגרים ואחריהם – דעות של משפחה וחברים.