עונת הקיץ השנה הציבה עבור SWISS לא מעט אתגרים: שביתות, תנאי מזג אוויר לא יציבים, ומחסור בכוח אדם ברחבי אירופה. למרות זאת, חברת התעופה מקבוצת לופטהנזה הטיסה 1.7 מיליון נוסעים בתקופת הקיץ וביצעה כ-99% מהטיסות המתוכננות.
"מספר הטיסות שלנו נשאר יציב לאורך כל תקופת חופשת הקיץ, זו הייתה המטרה העליונה שלנו. יציבות לוחות הזמנים של SWISS מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט הסתכם ב-98.9 אחוזים, כלומר הרוב המכריע של טיסות החברה הופעלו כמתוכנן. היינו למעשה, אחת מחברות התעופה היציבות באירופה", אמר אוליבר בוכהופר, ראש מחלקת מבצעים בחברת SWISS.
גם השנה הביקוש לטיסות היה גבוה מאוד לאורך כל עונת חופשות הקיץ. במהלך ארבעת השבועות האחרונים הפעילה החברה 12,870 טיסות כאשר השיא היה ב-28 ביולי בו הטיסה SWISS כ-60,000 נוסעים.
"אני אסיר תודה על הביצועים המדהימים שהעובדים שלנו סיפקו במהלך השבועות האחרונים". עם זאת, כחברת תעופה שוויצרית, אנחנו שואפים ליותר וזו מטרה שלא השגנו. אנחנו חייבים להשתפר וכבר לומדים את הלקחים שלנו לקיץ 2024 ", סיכם אוליבר בוכהופר.
הביצוע המבצעי של SWISS עמד על 56.7 אחוזים בלבד, מעט יותר ממחצית הטיסות של החברה בארבעת השבועות האחרונים הגיעו ליעדן בזמן המקורי. 25.3 אחוזים מהטיסות הגיעו באיחור של למעלה מ-30 דקות. בחברת התעופה מסבירים שהעיכובים נבעו כתוצאה מגורמים חיצוניים כמו תנאי מזג אוויר קשים, הפחתה משמעותית בקיבולת ההגעה והיציאה של נמל התעופה בציריך, ומחסור בכוח אדם בבקרת התעבורה האווירית של אירופה.
יחד עם זאת, רמת הביצועים של SWISS רשמה שיפור בשבועות הראשונים של אוגוסט. ועובדיה ממשיכים לעשות את המקסימום, בשטח ובאוויר, כדי להביא את הנוסעים ליעדם כמתוכנן. מה שתרם למצב הייתה הירידה בהיקפי השביתות האירופיות ותנאי מזג אוויר יציבים יותר.