כזכור, ב-27 באפריל 2024 דיווחנו כי הנציבות האירופית פרסמה הצהרת התנגדויות המביעה חששות ראשוניים בנוגע לרכישת השליטה של International Airlines Group (IAG) על חברת התעופה אייר אירופה (Air Europa). הנציבות מדגישה כי הרכישה עשויה להוביל להפחתת התחרות בשוק התעופה, במיוחד בקווים בתוך ספרד, אליה וממנה. IAG מוזמנת להגיב עד ה-10 ביוני 2024.
ב-10 ביוני 2024 IAG הציעה לוותר על 52% מהנתיבים של אייר אירופה למתחרים במטרה להשיג את אישור הנציבות האירופית להשתלטות על חברת התעופה. הצעה זו, היא עלייה מ-40% שהוצעו בעבר ומטרתה לתת מענה לחששות הנציבות האירופית להשתלטות בשל דומיננטיות פוטנציאלית בקווים בין חצי האי האיברי לאיים, מדינות אירופה שונות וטיסות רבות ממדריד לאמריקה הלטינית.
המסלולים המדוברים כוללים 58 מסלולים בעייתיים שזוהו על ידי הנציבות האירופית. ההצעה האחרונה של IAG שואפת להבטיח תחרות בכל הקווים הללו, במיוחד היכן שהפעילות המשולבת של איבריה (Iberia) ואייר אירופה תחזיק בנתחי שוק משמעותיים. לדוגמה, הם ישלטו ב-64% מהטיסות הבין-יבשתיות במדריד-בראחס וישלטו בקשרים לכמה מדינות באמריקה הלטינית.
מקורות באיבריה טוענים שההצעה החדשה מבטיחה מספר מתחרים בכל המסלולים, ומספקת אפשרויות שונות לנוסעים מבלי להפחית את הקיבולת הכוללת.