Site icon IAS

GTM: "לופטהנזה במבט לעתיד"

ביריד התיירות GTM- Germany Travel Mart  שהתקיים השבוע בברמן גרמניה, הייתה נוכחות מרשימה של נציגי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, שהגיעו לקחת חלק ולמסור מידע על החברה ותוכניותיה בעתיד.
 
מרטין ריאקאן, מנהל התקשורת בקבוצת לופטהנזה באירופה נתן סקירה כללית בפני עיתונאים רבים שהגיעו מ-43 מדינות על חברת התעופה לופטהנזה בפרט ועל הקבוצה בכלל, בה במועסקים כ-118,214 עובדים ברחבי העולם, טסה ל-214 יעדים ב-74 מדינות ויחד עם השותפות: סוויס, אוסטריאן וג'רמן ווינגז טסה ל-274 יעדים ב-106 מדינות.
 
ב-2013 הטיסה החברה כ-104 מיליון נוסעים ברחבי העולם וכ-866 אלף נוסעים מישראל ואליה. החברה הרוויחה סכום עתק של 30 מיליארד דולר והיא נחשבת לקבוצת התעופה הגדולה בעולם בשיעור הרווחים גם בהשוואה לקבוצה שנוצרה לאחר האיחוד בין אמריקן איירליינס ויו אס איירווייס.
 
קבוצת לופטהנזה הזמינה 295 מטוסים המוערכים בשווי של 36 מיליארד אירו, שיכנסו לפעילות עד שנת 2025 והייתה חברת התעופה הראשונה שהזמינה את מטוס הבואינג 777-9 (34 מטוסים) ו-25 מטוסי איירבוס מדגם A350 -900.
 
עופר קיש, לשעבר מנכ"ל לופטהנזה בישראל וכיום מנהל לופטהנזה במזרח אירופה המתגורר  בווינה הגיע ליריד ומסר מידע לעיתונאים הישראלים על הפעילות הענפה שלופטהנזה מקיימת במזרח אירופה ועל שיעור העליה במספר הנוסעים שרשמה החברה במהלך שנת 2013.
 
אגה דונהאופט, מנהל התקשורת בקבוצת לופטהנזה במזרח התיכון, אפריקה ודרום מזרח אירופה וקרסטן צאנג, לשעבר מנכ"ל לופטהנזה בישראל וכיום מנכ"ל לופטהנזה באיחוד האמירויות ובאזור המפרץ הפרסי כינסו מפגש עיתונאים בעיר הנמל הציורית ברמרהבן. עיתונאים ישראלים ישבו לצד עיתונאים מערב הסעודית, בחריין ועוד מדינות המפרץ הפרסי, מחזה יוצא דופן ומרתק.
 
אגה דונהאופט התייחס בתחילת דבריו למחלקת אקונומי פרימיום החדשה שתתחיל לפעול באוקטובר 2014  ביעדים נבחרים כמו טוקיו, הונג קונג, סאו פאולו ולאחר מכן תיכנס בהדרגה ליעדים נוספים. תוך שנה תהיה לופטהנזה חברת התעופה היחידה המפעילה מחלקת אקונומי פירמיום בכל טיסותיה ארוכות הטווח. מושבי המחלקה החדשה יהיו כ-10% מכלל המושבים בכל מטוס ובתחילה, לפני מכירת המושבים נוסעים החברים בתוכנית הנוסע המתמיד ישודרגו למחלקה לשם ניסיון. המחיר לכרטיס פרנקפורט – ניו יורק – פרנקפורט במחלקה החדשה יהיה כ-600 אירו ולשם השוואה במחלקת עסקים כ-3000 אירו.
 
אגה דונהאופט ציין שהמחלקה החדשה תהיה אחד המוצרים הטובים שהוצגו ע"י חברת התעופה עבור נוסעיה בשנים האחרונות: 50% תוספת מרווח (קדימה ולצדדים), שני מושבים צמודים אך עם משענות רחבות המבטיחות מרווח בין הנוסעים, מסך מגע 12 אינץ',שליחת שתי מזוודות במשקל 23 ק"ג כל אחת, אפשרות כניסה לטרקלין ויותר מקום עבור תיקי היד. 
 
לשאלתי בנושא החזרת מטוסים רחבי גוף לטיסות מ/ ולישראל אמר אגה דונהאופט שהוא משוכנע שזה לא יקרה בעתיד הקרוב." אנו מתאימים את עצמנו לשוק התעופה העולמי שהוא מאוד תחרותי . הרווח נע בין 2.5% ל-3% וזה לא קל עבורנו. יש אף חברות תעופה שמפסידות ולכן לא נחזיר בשלב זה את מטוסי רחבי הגוף לקו. אנו מאוד שמחים עבור הנוסעים הישראלים שהצלחנו להגדיל את מספר הטיסות ואפשרויות טיסות ההמשך ממינכן ופרנקפורט".
 
לשאלתי הנוספת בנושא מערכת בידור בטיסות לישראל וממנה, אמר אגה דונהאופט כי  החל מהקיץ  יוכלו הנוסעים ליהנות ממערכת בידור ייחודית שתאפשר לטסים לצפות בסרטים, סדרות טלוויזיה ולהאזין למגוון סוגים של מוזיקה במהלך הטיסה באמצעות מחשב נישא, נייד חכם או טאבלט. השירות חינמי ופועל דרך שרת שיותקן במטוס. המערכת הייחודית נקראת "בורדקונקט" ופותחה ע"י לופטהנזה סיסטמס.
 
בטיסות ארוכות טווח מפרנקפורט ומינכן יופעל שירות חדש שיסופק ע"י חברת "טי מובייל"
המציע מגוון גדול של פונקציות תקשורת הפועלות על בסיס פס תקשורת רחב כמו אפשרויות לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני, לגלוש באינטרנט ולהשתמש ברשתות פרטיות וירטואליות באמצעות מחשב נישא, טאבלט או סמארטפון. השירות ניתן בתשלום (.10.95 אירו לשעתיים וכ-20 אירו ל-24 שעות) או חיוב במיילים בחשבון  הנוסע המתמיד Miles & More .
 
לשאלת הכתבים הזרים ליעדים נוספים באזור המזרח התיכון ציין אגה שלחברת לופטהנזה 14 יעדים במזרח התיכון ,כשהשוק הגדול ביותר הוא בערב הסעודית ויש תוכנית להגדיל את מספר הנוסעים גם לאזור המפרץ הפרסי. "בעוד שנתיים נחגוג 60  שנות פעילות באזור", אמר אגה בגאווה.
 
"כל האזור עבורנו הוא אתגר אחד גדול ואנחנו בחיפוש מתמיד ליעדים חדשים, לדוגמא בערב הסעודית, בגלל גודלה הגיאוגרפי, אירן ובמדינות נוספות. עם קבלת המטוסים החדשים שהזמנו אני מאמין שיפתחו אפשרויות נוספות עבורנו", אמר קרסטן צאנג.
 

https://www.youtube.com/watch?v=r-Z3E8jGr78

Exit mobile version