Site icon IAS

2012 : התעופה האירופית במשבר

ארגון נמלי התעופה הבינלאומי האירופיEUROPE  ACI פרסם את תוצאותיו לשנת 2012 , שהתאפיינה בהאטה בתנועת הנוסעים ומיתון מתמשך בהובלת מטענים.

 

תנועת הנוסעים בנמלי התעופה האירופאים רשמה עלייה של 1.8% בהשוואה ל-2011 עם הפרדה ברורה בין שוק האיחוד האירופי ומדינות אחרות באירופה.

 

תנועת הנוסעים בנמלי התעופה של האיחוד האירופי במתון מאז אוקטובר והצמיחה השנתית רשמה צמיחה מזערית של 0.2% ואילו בנמלי תעופה מחוץ לאיחוד האירופי נרשמה עלייה של 8.8% ,במיוחד בטורקיה, רוסיה, גיאורגיה, איסלנד ומולדובה.

 

תנועת המטענים בנמלי התעופה האירופיים ירדו ב-2.8% בהשוואה לשנה שעברה.

Olivier Jankovec , מנכ"ל EUROPE  ACI: " יותר מתמיד אירופה מחולקת לשני שווקי תעופה. משנת 2008 תנועת הנוסעים במדינות האיחוד האירופי גדלה בפחות מ-2.5% ואילו מחוץ לאיחוד נרשם גידול של יותר מ-38%. בשלב זה נמלי התעופה במדינות האיחוד האירופי נתונים במיתון בתנועת נוסעים ומטענים".

 

" למרות שנראים כמה ניצני פריחה באירלנד ופורטוגל התחזית ל-2013 נותרה קודרת לנמלי התעופה של האיחוד האירופי והצפי הוא, גידול של כ-0.5% לשנה הקרובה, הוסיף Olivier Jankovec.

 

נמלי התעופה שרשמו את הגידול המשמעותי ביותר היו: איסטנבול IST 20.3% , מוסקבה SVO 16.1% , מוסקבה DME 9.6%, אמסטרדם 2.6% וברצלונה 2.2%.

 

חודש דצמבר רשם את תנועת הנוסעים הנמוכה ביותר בנמלי התעופה של מדינות האיחוד האירופי עם ירידה של 3.1% ו-1.1% בכל שאר מדינות אירופה.

 

ארגון נמלי התעופה הבינלאומי האירופיEUROPE  ACI מייצג 400 נמלי תעופה ב-46 מדינות עם מספר נוסעים העומד על 1.5 מיליארד נוסעים ו-18 מיליון טון מטענים.

Exit mobile version