Site icon IAS

1000 טיסות שבועיות יקוצצו בנמל התעופה הבינלאומי של מקסיקו סיטי

מטוס חברת אארומקסיקו. . צילום Depositphotos

החלטת ממשלת מכסיקו לקיצוץ 1000 טיסות שבועיות בנמל התעופה הבינלאומי של מקסיקו סיטי (MEX), שתכנס לתוקף החל מסוף אוקטובר וכוללת הורדת מספר הטיסות מ-52 ל-43 לשעה, נתקלת בביקורת נוקבת מצד חברות תעופה וארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) .

קיצוץ חדש זה בפעילות מגיע בעקבות הפחתת הקיבולת ב-2022 מ-62 ל-52 טיסות בשעה, שהוצדקה על ידי הממשלה בטענה של מגבלות המרחב האווירי. עם זאת, ההסבר הזה סותר את המחקר שנערך ב-2018 על ידי אותה ממשלה, שאישר אפשרות הפעלה בטוחה של מקסימום 72 טיסות בשעה. ההפחתה בשנה שעברה אילצה את חברות התעופה הכוללות מטען להפסיק לפעול בנמל התעופה על מנת להקל על העבודה לשיפור הטרמינל; אולם עד היום לא בוצעה עבודה כזו.

פיטר סרדה (Peter Cerda), סגן נשיא אזורי ביאט"א, אמר: "ההחלטה של ממשלת מקסיקו אינה לוקחת בחשבון את האינטרסים של הצרכנים, ואינה מכבדת את הליך ההתייעצות הדרוש עם חברות תעופה, במיוחד בנמל התעופה המרכזי של המדינה. הבעיה המרכזית היא לא יכולת התפעול אלא התשתיות הישנות בטרמינל 1 ו-2". למרבה האירוניה, יאט"א קיימה את ועידת Wings of Change Americas במקסיקו בחודש יוני והצהירה במהלך דברי הסיום כי הם מצפים "לעבוד עם ממשלת מקסיקו כדי ליצור אג'נדה משותפת לניצול נוסף של תעופה ליצירת מקומות עבודה והזדמנויות כלכליות למדינה ואנשיה."

מקסיקו סיטי – עיר של תרבות ומסחר. צילום Depositphotos

ממשלת מקסיקו מציינת את הצורך לצמצם את הקיבולת במרחב האווירי של בירת מקסיקו כאחת הסיבות לקיצוץ. היכולת להכיל יותר טיסות בנמל התעופה הבינלאומי פליפה אנג'לס (NLU) נמצאת גם היא מאחורי הרציונל. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, אמר ביום חמישי: "מכיוון שיש לנו את נמל התעופה הבינלאומי פליפה אנג'לס, עם היכולת להכיל יותר טיסות, ניתן לפתור את הבעיה".

NLU נפתח בחודש מרץ 2022 וחברות התעופה המקסיקניות Aeroméxico, Volaris ו-Viva Aerobús פועלות משדה התעופה הזה, בנוסף למרכזי. עם זאת, כל שלוש חברות התעופה מתחו ביקורת על הודעת הנשיא ביום חמישי ועל העובדה שעד כה לא ניתנו קריטריונים לגבי האופן שבו הקיצוצים ישפיעו על כל חברות התעופה המקסיקניות וגם הזרות.

"בנמל התעופה הבינלאומי של מקסיקו סיטי פועלות למעלה מ-24 חברות תעופה והוא נחשב לעמוס במרכז ודרום אמריקה. פוטנציאל השוק של מקסיקו הוא עצום, עם שפע של יעדי תיירות. המשימה המשותפת של כל בעלי העניין צריכה להיות להקל על קישוריות תעופה ולהפוך את הנסיעות האוויריות לנגישות יותר ברחבי הארץ. התעופה מאפשרת חיבור חברתי, משפרת מאוד את התיירות ומהווה מנוע לפיתוח כלכלי ויצירת מקומות עבודה. בשנת 2021, התחבורה האווירית ייצרה 1.3 מיליון מקומות עבודה ותרמה 46.8 מיליארד דולר לתמ"ג של המדינה", מוסיפים ביאט"א.

Exit mobile version