לקראת סיום פרויקט שדרוג מערך המסלולים תקיים מחר (ב') רשות שדות התעופה תרגיל חירום תעופתי לניהול מצבי חירום בנמל התעופה בן גוריון כחלק בלתי נפרד מהיערכות נתב"ג ומוכנותו לקראת סיום הפרויקט ותפעול נחיתת מטוסים על מסלול הנחיתות בנמל התעופה בן גוריון מסלול 21 .
בתחילת חודש מרץ יחזור נתב"ג להפעיל שני מסלולי המראות ונחיתות , מסלול 08/26 ומסלול 12/30 ומטוסים יחזרו לנחות על מסלול 30 / 12 .
החל מחודש מאי יפעל בנתב"ג מסלול 21 שהוארך במסגרת הפרויקט בקילומטר דרומה תוך הרחבתו כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. מסלול 21 יאפשר יותר תנועות מטוסים באותו חלון זמן ובצורה בטוחה ויעילה.
היערכות נתב"ג לטיפול במצבי חירום תעופתי ותרגול בהיקף מלא מצויים בליבת העשייה של נמל התעופה בן גוריון בשיתוף גורמי הסיוע של משטרת ישראל, צה"ל, רשות הכיבוי הארצית ומד"א כהכנה, למידה, תרגול ורענון הנהלים והפקודות שבחיבורם יחד מהווים את תוכנית החירום הנמלית (Airport Emergency Plan).
תוכנית החירום הנמלית הינה בהתאם לתוכנית המפורטת של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) שמה דגש על אופן הטיפול במצבי חירום תעופתיים ומחייבות ביצוע תרגיל חירום תעופתי אחת לשנתיים. על פי החלטת הנהלת נמל התעופה בן גוריון יוקדם תרגיל החירום ויבוצע בנוסף להנחיית ה ICAO לאור השינויים הצפויים ובכדי ולתרגול את כלל הגורמים הנוטלים חלק בטיפול במצבי החירום התעופתיים.
בהתאם לתרחיש, מסלול 08/26 ישמש בתרגיל כמסלול פעיל להמראה, ומסלול 21 ישמש לנחיתות על פי מודל התפעול החדש. מטוס 767 יוצב על מסלול 21 וישמש את הכוחות לפינוי נפגעים מתוך המטוס, תוך פתיחת מגלשות החרום ותרגול הוצאת נוסעים מהמטוס. מרכז מידע באסון תעופתי יפתח בטרמינל 1 כמו גם מרכז לנוסעים "מהלכים", ומרכז טיפול במשפחות – במרכז הירידים בגני התערוכה .כאמור התעבורה האווירית תימשך כתקנה במקביל לקיום התרגיל. בשעת התרגיל תורגש תנועה עירה של רכבי כיבויי והצלה בנתב"ג.