Site icon IAS

תעשיית התיירות נסערת

ראשי תעשיית התיירות קמו הבוקר נסערים בעקבות הידיעה על כוונת האוצר להטיל מע"מ על שירותי התיירות הנכנסת במסגרת חוק ההסדרים.

 

אומר בעניין זה עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "זהו רעיון מוטעה, שאין בו שום היגיון, ודאי לא כלכלי. הטלת המס לא תצמצם את הגרעון והאבטלה, אלא להיפך. הממשלה מעבירה לתעשיית התיירות שני מסרים מנוגדים והפוכים: מצד אחד משדרת שיש אינטרס ברור להוביל לצמיחה בתיירות, ודאי בתקופה של גירעונות גדולים בתקציב, ולכן קיבלה בנובמבר 2012, החלטה היסטורית המאמצת את מסקנות ועדת בר-ניר להפחית את עלויות הנופש בישראל, וכן, אישרה רק לפני שבועיים את מדיניות 'השמים הפתוחים' במטרה לעודד את התיירות הנכנסת. מצד שני, אנו מתבשרים היום, כי אותה ממשלה שוקלת להטיל מע"מ לראשונה על תיירים, ולמעשה לפגוע בתעשיית התיירות, בשעה של משבר, שמקורו במבצע עמוד ענן ובחולשתו של הדולר".

 

פדרמן מדגיש : "אין מדובר בביטול פטור, אלא בבחירה להפלות 1 מ- 30 מוצרים ושירותים המוגדרים בחוק, כענפי ייצוא, אשר המע"מ שחל עליהם – הינו בשיעור 0. אומר פדרמן כי אין כל ויכוח בין כל הכלכלנים ופקידי האוצר, שתיירות נכנסת הינו ענף ייצוא מובהק לכל עניין ודבר, ולכן, המשמעות האמיתית של הכוונה להטיל מע"מ היא: פגיעה קשה בכושר התחרות של תעשיית התיירות הישראלית מול ארצות אחרות".

 

לדבריו: מבדיקות כלכליות, שנערכו לאחרונה, עולה כי הנזק למשק כתוצאה מהטלת הגזירה הזו משמעה: ירידה של 10% לפחות במספר התיירים, ירידה של לפחות 1.5 מיליארד דולר בתמ"ג, והפסד ממסים על הכנסה, המקזז את כל סכום המע"מ שייגבה ונוסף לכך, פיטורים המוניים בהיקף של כ- 7,600 עובדים, בעיקר בפריפריה. 

 

התאחדות המלונות בישראל, יחד עם שאר גורמי תעשיית התיירות, נערכת למאבק ציבורי גדול נגד כוונות האוצר, במידה ואכן מדובר במהלך אמיתי.
ביום ראשון הקרוב יתקיים כינוס חירום של התאחדות המלונות להערכת מצב ושקילת צעדי המאבק בימים הבאים.

Exit mobile version