Site icon IAS

תל אביב יעד חשוב עבורנו ופתח להרחבת הטיסות ליעדים נוספים

אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם קיימה היום (ג') מפגש עיתונאים בתל אביב בהשתתפות דיוויד (דייב) תומאס, מנהל המכירות האזורי של החברה, פולי טרייסי, מנהלת יחסי הציבור של החברה באירופה ואסתר קסטיאל, המנהלת המסחרית של אמריקן איירליינס בישראל.

דיוויד תומאס הוא המנהל האזורי של אמריקן אירליינס לבריטניה, אירלנד, ישראל, המזרח התיכון ואפריקה. דיוויד ביצע מגוון תפקידים במספר רב של מקומות במהלך שנות עבודתו . הוא החל את עבודתו באמריקן אירליינס כסוכן הזמנות כשהיה סטודנט באוניברסיטת צפון קרוליינה. בהמשך, עבר להתגורר ברוסיה והיה אחראי על הפעילות המסחרית של אמריקן אירליינס ברוסיה ובמדינות חבר העמים. בנוסף, דיוויד התגורר בלונדון וניהל את הקשר עם חברות ארגון טיולים, סוכני נסיעות אינטרנטיים וסוכני תיירות ברחבי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. בהמשך, היה אחראי על הפעלת פעילות החברה בהלסינקי, פינלנד ובבודפשט, הונגריה.

הגעתו של דיוויד תומאס לישראל באה במקביל לאישור רשות התעופה הפדרלית (FAA) לאמריקן איירליינס וליו אס איירליינס לפעול תחת רישוי אחד המהווה אבן דרך חשובה בהליך האיחוד הארוך בין שתי חברות התעופה לחברה אחת, אמריקן איירליינס.

כבר בראשית דבריו, הדגיש דייב את חשיבותה הרבה של ת"א ברשת קווי התעופה של אמריקן איירליינס ואמר:" תל אביב תמשיך להיות יעד חשוב עבורנו ברשת קווי התעופה ופתח להרחבת הטיסות ליעדים נוספים".

יו אס איירווייס החלה לפעול בקו תל אביב – פילדלפיה בשנת 2009 ועד היום הטיסה למעלה מ-400 אלף נוסעים. במהלך שנת 2014, נתוני התפוסה הגבוהים ביותר בקו היו בחודש יולי עם 94% ,כאשר בחודשים אחרים התפוסה הממוצעת עמדה על כ-90%.

מטוס איירבוס A330-200 פועל בקו ת"א – פילדלפיה ובו 252 מושבים: 20 מושבי מיטה במחלקת עסקים ו-232 מושבים במחלקת תיירים. הטיסה מת"א (AA797) ממריאה בשעה 23:30 ונוחתת בפילדלפיה בשעה 05:30 ביום למחרת. טיסה AA796 ממריאה מפילדלפיה בשעה 21:05 ונוחתת בתל אביב בשעה 15:15 ביום למחרת.

בשלב זה אין כוונה לשנות את סוג המטוס בקו מכוון שאין דרישה כזו, אמר דייב. מרבית עובדי ההייטק מישראל טסים במחלקת תיירים ולא במחלקות הפרימיום בהשוואה ללקוחות החברה בקווים לונדון – ניו יורק או בטיסות לסאו פאולו והונג קונג.

בנוסף, בכוונת החברה להקצות כמה ממושבי מחלקת התיירים ולהפוך אותם  לפרימיום אקונומי (לא קיים במטוסי החברה) עם מרווח גדול יותר לרגליים בתוספת מחיר של 80 דולר בטיסות ארוכות טווח ו-10 דולר בטיסות פנימיות.

חלק מהנוסעים מישראל טסים לפילדלפיה בלבד, יעד תיירותי מעניין כשלעצמו, בשל ההיסטוריה והאטרקציות התיירותיות באזור, אך לעומת זאת מספר גדול בוחר להמשיך ליעדים אחרים בארה"ב, כמו סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, לאס וגאס ומיאמי.

 "היתרון הגדול של נמל התעופה בפילדלפיה, בו הושקעו 300 מיליון דולר ו-300 מיליון דולר נוספים יושקעו בקרוב, הוא הזמן הקצר של מעבר נקודת ההגירה בהשוואה לנמלי תעופה אחרים כמו קנדי או ניוארק וזמן ההמתנה לטיסות המשך שהוא קצר", אמר תומאס.

"לחברה אפשרויות השקעה כספיות שלא התאפשרו בעבר, כיום מצטרפים לצי, שני מטוסים בשבוע ועד שנת 2017 יהיו בחברה המשותפת כ- 1500  מטוסים, חברת התעופה הגדולה בעולם עם הצי הצעיר ביותר", הוסיף דייב.

תומאס הוסיף כי כל הזמן נבחנת האפשרות לפתוח קווים עתידיים מישראל לארה"ב ומיאמי היא אופציה מועדפת בגלל מספר הנוסעים הגדל ליעדים באמריקה הלטינית." זו לא חוכמה למלא מטוסים, מה שחשוב לבדוק את הרווחיות", הדגיש דייב.

האתגר הגדול ביותר של אמריקן איירליינס כיום הוא איחוד מערכות המחשוב של שתי חברות התעופה לחברה אחת שיסתיים בחודש אוקטובר 2015.

בנושא הסכמי הקוד שר עם אל על, אמר דייב , כי החברה ממשיכה לקיים את ההסכמים ביעדים באירופה אבל לא בארה"ב כתוצאה מחוסר כדאיות כלכלית, "כעת אנחנו מפעילים טיסות בעצמנו לארה"ב ומתחרים באל על ואין עוד צורך בהסכמים אלו".

אסתר קסטיאל, ציינה כי בחברת התעופה לא מודאגים מירידת מספר הנוסעים האמריקנים לישראל, שבאה בעקבות מבצע "צוק איתן" בגלל יכולת ההתאוששות  המהירה של שוק התעופה הישראלי, שרגיל לעליות וירידות. " עובדה שאף אחת מחברות התעופה הזרות לא שינתה את הקיבולת עד לרגע זה", הוסיפה אסתר.

בנושא התחרות הלא הוגנת לטענת חברות התעופה האמריקניות עם אלו הפועלות במדינות המפרץ, אמר דייב, כי כולם בעד הסכמי שמים פתוחים כל עוד זה נעשה בצורה הוגנת, כפי שנהוג כיום באירופה ובאסיה.  "אמריקן איירליינס לא יכולה להתחרות 'במחירי ריצפה' של כרטיסי טיסה הנמכרות ע"י חברות תעופה המסובסדות במיליארדי דולרים ע"י ארצות המפרץ", סיכם דייב.

https://www.youtube.com/watch?v=cg8-O1FcsrI

Exit mobile version