Site icon IAS

תוכנית ראורגניזציה מקיפה באיבריה

המצב הכלכלי הלא יציב באירופה בכלל ובספרד בפרט הביאו את חברת התעופה הספרדית למצב של הפסדי ענק המוערכים ב- 1.7 מיליון פאונד ליום. קבוצת IAG בעלת השליטה בחברת התעופה איבריה שלפה כרטיס צהוב לספרדים והחליטה לבצע מהלך של ראורגניזציה או כפי שהם מכנים "טרנספורמציה".
 
התוכנית כוללת, פיטורי 4,500 עובדים והמשך פעילות עם כ-15,500 עובדים בלבד. צמצום הצי ב-25 מטוסים, כך שחמישה יפעלו בטווחים ארוכים ועשרים בטווחים קצרים. צמצום קיבולת ב-15% ב-2013 תוך התמקדות בקווים רווחיים. פיתוח אתר האינטרנט ומכירה מסיבית לקהל הרחב. כל השינויים ימומנו ממשאביה הפנימיים של חברת איבריה.
 
רפאל סנצ'ס לוזאנו, מנכ"ל איבריה: איבריה נמצאת במאבק הישרדות. היא לא רווחית ולכן אנו נאלצים לקחת החלטות קשות כדי להציל את החברה ולהחזיר אותה לרווחיות. אם לא ננקוט בצעדים קיצוניים מצבה בעתיד יהיה עגום".
 
"קבענו מועד אחרון, עד ה-31 לינואר 2013 להגיע להסכם עם האיגודים המקצועיים ולהיכנס בתום לב למו"מ. אם לא נגיע להסכמה יהיה עלינו לנקוט אף בצעדים קיצוניים יותר של פיטורי עובדים", אמר סנצ'ס.
 
ווילי וולש, מנכ"ל IAG : " אנחנו רוצים לראות את איבריה חזקה ומצליחה. במשך זמן רב מידי האינטרס האישי הצר של כמה אנשים פגע בעתיד של החברה ואנו ננקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על האינטרסים של בעלי המניות, לקוחותינו ועובדינו".
 
" התוכנית החדשה קריטית לאיבריה ולעתידה של ספרד. איבריה חזקה ורווחית יכולה ליצור מקומות עבודה ולהגביר את התיירות, המפתח להנעת הכלכלה הספרדית", אמר ווילי וולש.

Exit mobile version