Site icon IAS

תוכנית ההתייעלות של אל על יוצאת לדרך על רקע הירידה בפעילות

מטוס הדרימליינר הוד השרון. המצב דורש פיטורים של 1,000 עובדים. צילום יוחאי מוסי

"בהמשך לדיווחי החברה בדבר השלכות נגיף הקורונה על פעילות החברה והצורך שלה לבצע התאמות בפעילותה על מנת להתמודד עם הירידה בהיקפי הפעילות וההכנסות – מודיעה החברה כי פנתה לנציגות העובדים בקשר לביצוע מספר פעולות בתחום יחסי העבודה לצורך הפחתת עלויות השכר בחברה ובכלל זה, פיטורין והפחתת שכר. זאת בהמשך לעצירת הקליטה של עובדים חדשים וביטול הכשרות לעובדים חדשים. הצעדים מתייחסים לכל מגזרי העובדים בחברה, לרבות הנהלה".

כך הודיעה היום חברת אל על לבורסה, על צעדים שרובם כבר פורסמו בהרחבה בתקשורת.

לפי החברה, וירוס הקורונה גורם להאטה משמעותית בפעילות אל על ולירידה משמעותית בביקוש לטיסות. מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, קיים היום ישיבה דחופה עם יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ועם יושב ראש נציגות עובדי אל על שרון בן יצחק ומסר להם עדכון בדבר הצעדים הצפויים לצאת לפועל בימים הקרובים ובכללם:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד במחאת עובדי אל על. צילום דוברות ההסתדרות

לדברי המנכ"ל אוסישקין, "אני נחוש לעשות הכול על מנת להבטיח את עתידה של החברה ואפעל באומץ, פתיחות והוגנת. זה יום לא קל עבורנו והצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב המשולב באחריות ודוגמה אישית. כאב בגין האנשים שנאלץ להיפרד מהם, אחריות ליתר אנשי אל על שיהיו שותפים למאמץ האינטנסיבי להתמודדות עם האתגר, ודוגמה אישית של המנהלים בקיצוץ משמעותי בשכרם. המהלך הזה הוא חלק משורה של צעדים שנעשים על מנת לאפשר לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת."

במכתב אל העובדים כתב אסישקין כי "וירוס הקורונה מציב אתגר משמעותי ההולך ומתעצם מדי יום. קצב האירועים ועוצמתם מחייב חשיבה, תיאום והתארגנות בין מדינות העולם והוא משפיע באופן חד על הכלכלה הגלובאלית. הווירוס מתפשט ומתרחב למדינות נוספות ולא ניתן עדיין לצפות את המועד לסיום המשבר, כמו גם את ההשלכות הכלכליות, הישירות והעקיפות על ענפי התעופה והתיירות ובתוכן אל על".

השלכות הקורונה על אל על

לדבריו, מטבע הדברים, אל על ניצבת חשופה בחזית ההשפעה של הנגיף, כאשר החלטות ייחודיות של המדינה שלא התקבלו באף מדינה אחרת בעולם, משפיעות באופן מיידי על לוח הטיסות ויכולת מימוש התוכנית המסחרית שלה.

"ההחלטה להטיל בידוד על נוסעים ששבים מתאילנד, יפן, הונג קונג, סין, דרום קוריאה, מקאו ולאחרונה אף איטליה ופרסום צו של משרד הפנים האוסר כניסה של זרים למדינת ישראל למי ששהה במדינות אלו לצד הקריאה של משרד הבריאות לציבור הישראלי לשקול נסיעות לחו"ל באופן כללי – הובילו לביטולי טיסות בהיקפים חסרי תקדים וירידה דרמטית בהזמנת טיסות", הוא כותב לעובדים "על מנת לצמצם את ההוצאות שלנו בעקבות הקיטון בפעילות החברה, ובעקבות החלטות משרד הבריאות, הוחלט על הפסקה זמנית של  הטיסות ליעדים הבאים: סין , הונג קונג , תאילנד , איטליה ודחיית פתיחת הקו ליפן.

בנוסף אנו מבצעים התאמות בפעילות המסחרית, ובמסגרת זו מאחדים חלק מהטיסות בהן נרשמה ירידה חדה בכמות הנוסעים ביעדים בהם יש מספר תדירויות יומיות ובחלק מהמקרים אף מבטלים טיסה בודדת מלוח הטיסות ולנוסעים המעוניינים לטוס אנו מציעים טיסות חלופיות".

מימין, גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אלי דפס, יו"ר אל על ומיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על גוזרים סרט באחד הטקסים. צילום סיון פרג'

פעולות מול המדינה

עוד הוא כותב כי ראש הממשלה, שר התחבורה, שר התיירות ואף בכירים נוספים במשק כמו יושב ראש ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים, הצהירו כי לאור גודל השעה נכון לסייע לאל על ואף החל תהליך של בחינת הדרכים לסיוע, אך בשלב זה לא סוכם דבר.

"אנשי אל על", פונה אוסישקין את העובדים, "ידענו משברים בעבר, אך אין ספק כי האתגר שהציבה לנו השעה, הוא אחד המורכבים והקשים ביותר.  יחד נעשה הכול ונפעל בכל דרך, קשה וכואבת ככל שתהייה, על מנת להבטיח את עתידה של החברה. זו העת לפעול על פי הערכים שלנו – בטיחות ללא פשרות, מקצועיות, הוגנות ואנושיות. זה יום לא קל עבורנו והצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב המשולב באחריות ודוגמה אישית. כאב בגין האנשים שנאלץ להיפרד מהם, אחריות ליתר אנשי אל על שיהיו שותפים למאמץ האינטנסיבי להתמודדות עם האתגר, ודוגמה אישית של המנהלים בקיצוץ משמעותי בשכרם. המהלך הזה הוא חלק משורה של צעדים שנעשים על מנת לאפשר לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת".

תגובת ועד עובדי אל על לדברים של מנכ״ל החברה: "נדהמנו לקבל את האגרת שפירסם המנכ״ל וזאת בזמן שאנו יושבים עם נציגי ההסתדרות ועם נציגי הממשלה על מנת לנסות לגבש מתווה להצלת החברה, חשוב לנו להבהיר לעובדים, שנציגות העובדים וההסתדרות לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורי עובדים. אנו קוראים להנהלת החברה שלא לקבל החלטות חד צדדיות. כמו כן, אנו קוראים לעובדי החברה שלא להתייחס לאגרת המנכ״ל ולחכות לעדכונים והנחיות מנציגות העובדים. אנו מבטיחים – אל על היא הבית של כולנו ונעשה הכל כדי להצילה".

יו"ר ההסתדרות לוועדי העובדים: תנו עדיפות לחברות התעופה הישראליות

ואילו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שלח מכתב לכל ראשי הוועדים המאוגדים תחת ההסתדרות, וקרא להם לחזק את חברות התעופה הישראליות לאור המשבר החריף בענף, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במכתב מבקש בר-דוד מראשי הוועדים לקחת חלק במאמץ להצלת החברות ולתת להן עדיפות בנסיעות ארגוניות. "כשותפים משמעותיים להליך קבלת ההחלטות במקומות העבודה, אני קורא לכם לקחת חלק במאמץ להצלת חברות התעופה בישראל, בראשן חברת אל-על שסכנה ממשית נשקפת לקיומה", כתב בר-דוד. "אבקש שתפעלו מול ההנהלות על מנת להבטיח כי בכל נסיעה רשמית בארגונכם, תינתן עדיפות לחברות התעופה הישראליות".

עוד מוסיף יו"ר ההסתדרות ומבקש "להקפיד על העדפת אל-על ושאר החברות הישראליות בכל נופש או פעילות עובדים שמאורגנים על ידי ועד העובדים". בנוסף, פונה בר דוד לראשי הוועדים בנימה אישית ומבקש לבחור בחברות המקומיות גם כאשר הם ניצבים בפני נסיעה פרטית.

Exit mobile version