Site icon IAS

שר התיירות יסייר בדרום הארץ

שר התיירות יסייר מחרתיים (שלישי) באשקלון, במועצה המקומית בני שמעון ובבאר שבע וייפגש עם התיירנים מדרום הארץ כדי לבדוק כיצד לסייע להם.

 

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "ירי הטילים המתמשך על יישובי הדרום  וכתוצאה מכך מבצע האין ברירה 'עמוד ענן'  צפוי לגבות מחיר כבד מתעשיית התיירות, שמהווה את אחד העוגנים המרכזיים בדרום. משרד התיירות נערך לשיקומו הכלכלי של האזור בתום הפעילות המבצעית"

 

השר ייפגש עם אנשי תעשיית התיירות באשקלון, במועצה המקומית בני שמעון ובבאר שבע ויבחן כיצד יכול משרדו לסייע לתיירנים שפרנסתם או רכושם נפגעו. במשרד התיירות הוקם בסוף השבוע חדר מצב שמתעדכן כל העת בהתפתחויות ומקיים דיוני הערכות.

 

פעילות המשרד מתמקדת לפי שעה בהסברה ובהרגעת סיטונאי תיירות בחו"ל, שמביאים קבוצות לארץ ומשווקים חבילות נופש לישראל. במשרד מסבירים לסיטונאים, כי לא הייתה כל פגיעה במקומות בהם נמצאים אנשים, במרחק של יותר מ-40 ק"מ מעזה.

 

חדר המצב נמצא בקשר הדוק עם סוכני נסיעות, מארגני תיירות נכנסת, מלונאים, מורי דרך ועם חברות תעופה ומפיץ להם את הנחיות פיקוד העורף לתיירים. דף הנחיות פיקוד העורף באנגלית מופץ גם לדלפקי הקבלה במלונות.

 

אתרי התיירות במרכז הארץ ובצפונה שקקו תיירים בסוף השבוע. מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, סייר באתרי התיירות המרכזיים בירושלים, ובין היתר בכנסיית הקבר, בכנסיית גת שמנים וברחבי העיר העתיקה.

 

בר ניר שוחח עם קבוצות תיירים ומדריכים והתרשם, כי "העסקים כרגיל". כך גם בצפון הארץ, ובמיוחד בנצרת, שמארחת בימים אלה אלפי תיירים. עם זאת, יש לציין כי למשרד דווח על קבוצות תיירים אחדות בלבד, השוהות בארץ אשר הקדימו את מועד חזרתן.

 

כמו כן התקבלו מעט ביטולים של הגעת תיירים לארץ בטווח הקצר. להערכת המשרד לפי שעה עדיין קשה לצפות את היקף התופעה והיקף הנזק לתעשיית התיירות, שנמצאת בתנופה מתמדת בשנים האחרונות. נראה שהפגיעה בתיירות תשפיע בעיקר על הרשות הפלסטינית אשר 12% מתוצרה מבוסס על התיירות.

Exit mobile version