Site icon IAS

שר התחבורה ישראל כץ "רפורמטור"

במפגש מארגני לשכת התיירות הנכנסת, שהתקיים היום ( יום ה' ) בנוכחות שר התחבורה ישראל כץ, אמר שמואל מרום, יו"ר הלשכה:"משרד התחבורה נושק למשרד התיירות ואתה כבוד השר "רפורמטור" אמיתי. הסכם השמיים הפתוחים זו דרמה, אחד הדברים הטובים שקרו השנה ובכלל בעשור האחרון למרות שייקח הרבה זמן לראות את התוצאות".
 
" נעשו במשרדך גם דברים נוספים חשובים בנושא רשות שדות התעופה, תוכנית הרכבת לאילת, נמל התעופה בעובדה והנמלים",הוסיף שמואל מרום.
 
השר כץ הסכים עם הדעה שקיימת השקה בין משרד התיירות והתחבורה ואף שיבח את שר התיירות הקודם סטס מיסז'ניקוב על ביטול האשרות בין ישראל ואוקראינה שתרמו לכניסת תיירים לישראל.
 
בנושא הועדים, תקף השר את "מונופול הועדים" שהשתלטו על מקומות עבודה ומשרתים קומץ של אנשים." הדברים האלו הסתיימו במדינת ישראל ולא יקומו שוב"
 
במעבר חד בנושא הועדים עבר השר כץ לדבר על חברת התעופה אל על: " חברת אל על שאני אישית מאוד אוהב וכולנו גדלנו עם הסמל, חייבת להיות תחרותית. אל על עמדה במבחן לאחרונה ולא הצליחה במהלך מול העובדים. גם דינוזאורים נעלמו , לא יתכן שחברת אל על הופרטה ומאז לא קרה כלום".
 
השר כץ ציין את התועלת הרבה שהסכם השמיים הפתוחים יביא לישראל, לתיירות ולכלכלה "זו רק ההקדמה למה שהולך לקרות. הכשרנו את טרמינל 1 ל-55 טיסות במקום 30 במטרה ליישם את הסכם השמים הפתוחים. נציגי חברת ריינאייר בקרו בישראל וקיבלו הנחה משמעותית באגרות אך לא נוכל לעמוד בדרישתם ל-22 דקות להכנת הטיסה, 45 דקות זה ריאלי, עד כה אנו מצפים לתשובתם שלא הגיעה. התנאים בישראל שונים מאלו שבאירופה, כבודה ביטחון וכדומה. במידה ואל על תקים חברת לאו קוסט היא תקבל את אותם התנאים".
 
בנוסף להסכם עם האיחוד האירופי התייחס השר כץ להסכם שנחתם עם הפיליפינים ועם הסינים, שיאפשר 14 טיסות שבועיות בין שתי המדינות. בהמשך אמר השר כץ:" כרגע רק אל על מפעילה טיסות לסין והיא גם מנהלת את המגעים מול חברות התעופה הסיניות אז איזה אינטרס יש לה לקדם את הנושא. מי שצריך לנהל את הדיונים זו הממשלה ולא אל על".
 
בסיכום דבריו אמר שר התחבורה, שנדרשת החלטה מהירה בעניין נמל תעופה נוסף, שישרת את הנוסעים בעתיד." נתב"ג לא יוכל להכיל את כל הנוסעים ואז נהיה בבעיה רצינית. בדקנו את האפשרות להקים נמל תעופה משותף, צבאי ואזרחי בנבטים,אבל נתקלנו בהתנגדות של מערכת הביטחון. כל מפקדי חייל האוויר במהלך תפקידם מתנגדים אך ברגע שהם הופכים לאזרחים הם מיד משנים את דעתם בנושא"
.

Exit mobile version