Site icon IAS

שר התחבורה, ישראל כץ: "המהפכה הצרכנית הגדולה"

"ריינאייר, חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה מתעניינת להקים בנמל התעופה רמון בתמנע בסיס פעולה קבוע" ,דברי שר תחבורה ישראל כץ, במפגש עיתונאים בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג). בנוסף התייחס השר להתרחשויות התעופתיות השונות בתום 5 שנים  לתוכנית השמים הפתוחים והדגיש, כי הוא שוקל בימים אלה את בקשתה של ריינאייר. השר ציין עוד, כי הוא בוחן לאפשר לחברות זרות לטוס מנתב"ג לאילת ולאפשר להן להקים בסיסים בישראל.

השר ציין, כי בחן היום, בין השאר את יישום תוכנית השמים הפתוחים בנתב"ג, את פעילות מגדל הפיקוח החדש, את המסלולים המשודרגים, את התקדמות עבודות השיפוצים של טרמינל 1 ואת היערכות רשות שדות התעופה (רש"ת) לקראת הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים, שאמור על פי התחזית להגיע בסוף השנה ל-18,301,615 נוסעים נכנסים ויוצאים, שזה גידול של 6%, בהשוואה ל-2016.

"המהפכה הצרכנית הגדולה"

השר כץ אמר, כי מהפכת השמים הפתוחים, שאותה הוביל למרות ההתנגדויות הרבות, היא המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר שהייתה בשנים האחרונות בישראל, היא שדרבנה להקים את נמל התעופה רמון בתמנע, את הכשרתו של נמל התעופה בחיפה לפעילות בינלאומית, כולל פטור מאגרות למשך 3 שנים, כפי שיהיה בנמל התעופה רמון, שאמור להיפתח לפעילות תעופתית בחודש אוקטובר השנה.

השר סיפר, כי בפגישה מוקדמת עם נציגי חברות התעופה הישראליות  והזרות, שמח להיווכח, כי החברות הישראליות עומדות בתחרות שהתפתחה בעקבות יישום תוכנית השמים הפתוחים. "אל על נמצאת בתנופה וכך גם ארקיע וישראייר שהכפילה את מספר העובדים ואת פעילותה ואף ביקשה להעביר את כל פעילותה לטרמינל 1 . " החברות הישראליות התלוננו על מגבלות הביטחון, המונעות מהן לטוס למדינות שונות. למעט כמה מדינות באפריקה ובטורקיה ששם חברות ישראליות לא נוחתות, בגלל בעיות ביטחוניות, אנחנו נמצא פתרונות שיאפשרו לחברות הישראליות לנחות ביעדים חדשים",הוסיף השר.

באשר להשלמת פעימות תוכנית השמים הפתוחים, ציין השר, כי הנחה את הגורמים המתאימים, כמו רשות התעופה האזרחית (רת"א), להשלים את ההסכמים התעופתיים עם כל המדינות. ולבחון ברצינות את כוונות חברות התעופה להקים בסיסי פעילות בארץ, דבר שהיה מנוגד להסכמים בחמש השנים הראשונות.

מתן אישור לטיסות פנים ארציות

עוד ציין שר התחבורה, כי הוא בוחן מתן אישורים לביצוע טיסות פנים ארציות לחברות תעופה זרות, כמו טיסות המשך מנתב"ג לאילת, זאת במסגרת הגברת התחרות והעמקת הסכם השמים הפתוחים ולאפשר לחברות הזרות להפעיל טיסות מאילת ליעדים שונים בעולם. טיסות המשך של החברות הזרות לאילת יבוצעו במקביל לטיסות החברות הישראליות לעיר הדרומית.

הקמת נמל תעופה ברמת דוד

השר כ"ץ התייחס בדבריו להקמת נמל התעופה המשלים "גליל" ברמת דוד וציין כי לאחר שמשרד הביטחון שלל את כל החלופות האחרות להקמת נמל תעופה משלים, כמו למשל בנבטים, נותרה החלופה היחידה להקמתו ברמת דוד .

על מנת להסיר את כל החסמים הבירוקראטיים  בדרך להקמת נמל גליל ברמת דוד ציין השר כץ, כי הוקמה מנהלת מיוחדת שתטפל בהקמת נמל התעופה החדש ובמקביל בודקת רש"ת את ההיבטים הנוספים הקשורים לבניית הנמל. "אני עדיין אהיה אחראי להוריד מכשולים בדרך להקמתו. אנחנו שריינו מהכספים שהאוצר לקח מרש"ת כספים שיועדו להקמת נמל התעופה רמון, שיפעל בעוד כמה שנים בשיטת BOT.

השר הסביר עוד, כי כל נושא התחבורה אל ומנתב"ג ישופר, כולל הקטנת הסיבוב של כ-8 ק"מ, מהכניסה הדרומית לנתב"ג לכיוון טרמינל 3. "בנתב"ג פועלת תחנת רכבת, כשתפתח הרכבת המהירה לירושלים, יוכלו חברות תעופה למכור כרטיסי טיסה יחד עם כרטיסי נסיעה לירושלים, שיאפשרו לנוסעים להגיע לירושלים בתוך 28 דקות". הוא הדגיש.

"הציבור הרוויח"

השר כ"ץ הגדיר את הסכם השמיים הפתוחים כמהפכה הצרכנית המשמעותית ביותר שהתרחשה בישראל בשנים האחרונות שהביאה להוזלה של עשרות אחוזים במחירי כרטיסי הטיסה למדינות רבות בעולם. "אני גאה על תרומתי לאחת המהפכות הצרכניות והחברתיות הגדולות של השנים האחרונות.  הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמתי נועד לשלב את מדינת ישראל במגמה העולמית. מדובר במשימה  על גבול הבלתי אפשרי, חברות התעופה הישראליות איימו בקריסה, אבל אנו רואים היום שלא רק שהן לא קרסו – הן מרוויחות  ובעיקר הציבור הרוויח. הצרכן הישראלי נוסע יותר ומשלם פחות." הוא הדגיש.

 

Exit mobile version