Site icon IAS

שוב שיבושים באל על בעקבות סכסוך עם הטייסים

פרשת ביטולי הטיסות באל על חוזרת, כאשר הנהלת החברה מדווחת כי ביטול הטיסות בוצע "עקב חוסר נכונות הטייסים לאייש את הטיסות, לרבות פתיחת ימי מחלה". לעומתה מוסרים הטייסים, כי

" איננו נוקטים שום עיצומים, אנחנו מקיימים את כל הטיסות אליהן אנו רשומים מראש".

דיווח לבורסה

בהודעה לבורסה הבוקר מסרה הנהלת אל על, כי "הנהלת החברה צפויה להיפגש עם יו"ר ההסתדרות הערב ולקיים פגישות נוספות ונוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להפעיל את טיסותיה כסדרן ולצמצם את הפגיעה בציבור לקוחותיה".

עוד דווח לבורסה, כי "בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 4 בדצמבר 2016 בדבר חתימת הסכם עם ההסתדרות ונציגות העובדים בנושאים הקשורים במגזר הטייסים ('הסכם הטייסים'), החברה מודיעה כי למרות התחייבות הטייסים, בין היתר, לקיים את תוכנית ההדרכות ולבצע את לוח הטיסות המתוכנן והמבוצע של החברה באופן סדיר ובתום לב, שבו הטייסים לשבש את תכניות ההדרכה ואת הטיסות מה שאילץ את החברה לבטל מספר טיסות. הביטולים נבעו מחוסר נכונות צוותי האוויר לאייש את הטיסות, אשר להבנת החברה נובעים משיבושים מתוכננים, על רקע דיונים שהחברה מנהלת עם הטייסים, בחסות יו"ר ההסתדרות, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים לשמש כטייסים פעילים על פי תקנות הטיס".

אל על ביטלה היום את הטיסות הבאות:

טיסה 317 ללונדון שהייתה אמורה לצאת היום בשעה 17:15 ואת טיסת החזור  318 שהייתה אמורה לצאת הלילה מלונדון לנתב"ג.

טיסה 397 למדריד שהייתה אמורה לצאת בשעה 17:25 ואת טיסת החזור 398 שהייתה אמורה לצאת הלילה ממדריד לנתב"ג.
טיסת 561 לוורשה שהייתה אמורה לצאת היום בשעה 17:30 ואת טיסת החזור 562 שאמורה הייתה לצאת הלילה מוורשה לנתב"ג.

לטענת אל על ביטול הטיסות בוצע "עקב חוסר נכונות הטייסים לאייש את הטיסות, לרבות פתיחת ימי מחלה ".

ביטולי הטיסות אמש וביום חמישי

אתמול בלילה בוטלו טיסות אל על למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון, בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסה לניו יורק, שבוטלה ביום חמישי האחרון.

אתמול ציינה הנהלת אל על כי "למרות ההסכם שנחתם עם הטייסים, בו התחייבו כי לא ישבשו יותר את הטיסות, בהנחייתו של קברניט ניר צוק, שבים הטייסים ומשבשים את טיסות החברה".

"הטייסים משבשים את ההדרכות"

עוד ציינה הנהלת אל על, כי "בנוסף משבשים הטייסים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה כ-10 מדריכים שירדו מהדרכות, בבת אחת, בטענה של מחלה. השיבושים נעשים על אף המו"מ המתנהל בימים האחרונים, בחסות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם שדל טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס, לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינלאומיות האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65".

לדברי הנהלת אל על, "החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות  כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש טייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורכם לבני ערובה".

"זורקים לזבל טייסים בני 65"

מוועד הטייסים נמסר אתמול: "הנהלת החברה משקרת לנוסעים: אנחנו, הטייסים, איננו נוקטים שום עיצומים, אנחנו מקיימים את כל הטיסות אליהן אנו רשומים מראש. הנכון הוא שלאף טייס, שלא רשום בכלל לטיסה ספציפית ומקפיצים אותו לטיסת "ספיישל" באמצע יום ההולדת של בתו, אין שום מוטיבציה לעשות זאת  בזמן שההנהלה זורקת לזבל באכזריות, תוך הפרת הסכמים, את הקברניטים והטייסים הכי מנוסים, בני 65, כאשר היא מפחיתה, בבריונות חד צדדית, את שכרם בשני שלישים (ב- 66%!!). הנהלת החברה הורסת בכך את חברת אל על, החברה שהיא הבית שלנו".

היום נמסר מוועד הטייסים: "הנהלת אל-על קיצצה באכזריות, בניגוד להסכמים ובעיצומו של מו"מ, כ-70% משכר הטייסים בני ה-65. במצב כזה ההנהלה לא יכולה לחשוב שטייס שלא היה מתוכנן לטוס יעזוב הכל ויבצע "טיסת ספיישל" לא מתוכננת, ויחפה בכך על מחדלי ההנהלה שהורסת את אל על – הבית של הטייסים ושאר העובדים".

הנהלת אל על פנתה לבית הדין לעבודה בדרישה להורות לטייסים לשוב מיד לעבודה סדירה. לדבריה, הפניה לבית הדין נעשתה בגין השיבושים הנגרמים על ידי טייסי החברה בניגוד להתחייבותים בהסכם שנחתם לאחרונה בחסות יו"ר ההסתדרות.

 

 

Exit mobile version