Site icon IAS

שביתות צפויות במהלך החודש בנמל התעופה של לונדון גטוויק

נמל התעופה לונדון גטוויק בשיאו. צילום Depositphotos

איגוד העובדים הבריטי, יוניט, הודיע כי שתי שביתות מתוכננות בהמשך החודש בנמל התעופה לונדון גטוויק (LGW), שעלולות לשבש כ-216 טיסות ותשפענה על כ-45,000 נוסעים. יוניט צופה כי למעלה מ-230 עובדי נמל התעופה יצטרפו לשביתה. אם האיגוד וחבריו ימשיכו את השביתות המתוכננות הללו, סביר להניח שהן יגרמו לכמה מהשיבושים התפעוליים המשמעותיים ביותר שנמל התעופה ראה הקיץ. השביתות נובעות מדרישת העובדים לתגמול גבוה יותר, שכן הם סבורים שהם מקבלים שכר לא הוגן בהשוואה לעובדי נמל התעופה האחרים.

השביתה הראשונה אמורה להתקיים ביום שישי, 18 באוגוסט. שביתה של ארבעה ימים שאמורה להסתיים ביום שני, ה-21 באוגוסט. מספר ימים לאחר מכן, אותם עובדי שדה התעופה אמורים לשבות מיום שישי, 25 באוגוסט, עד יום שני, 28 באוגוסט.

ברחבי העולם, הטיסות מתקרבות או עולות לשיאים היסטוריים הקיץ. גם נמל התעופה לונדון גטוויק מוצא עצמו לכוד במרכז התעשייה המשגשגת הזו. אמנם רמת הביקוש לטיסות היא גבוהה, אבל היא עומדת בפני אתגרים רבים. האתגר הבולט ביותר הוא לעמוד בקצב הגבוה של הטיסות והמטיילים שבאים ועוברים בנמל התעופה. עם תפעול הנמל שעובד בקיבולת מקסימלית, כל דבר שבקלים יכול להוביל בקלות לאפקט דומינו הגורם לשיבושים נוספים בטיסות.

יוניט וחבריו מודעים היטב לבעיה הזו ומתכננים לנצל אותה עד תום. באיגוד מקווים שהשביתות יאלצו את המעסיקים להציע שכר גבוה יותר לעובדיהם. נציגי יוניט הצהירו כי הם דורשים מהמעסיקים לספק את מה שהם רואים כחבילת פיצויים הוגנת לפני שהם מבטלים את השביתות.

Exit mobile version