Site icon IAS

רש"ת נלחמת בחאפרים בנתב"ג

הנהלת נמל התעופה בן גוריון החליטה על גביית דמי חנייה ממוניות מזדמנות ומוניות מוזמנות אשר ממתינות מעבר לעשרים דקות בחניוני טרמינל 3 ובאזור ההמתנה במפלס המיועד למוניות. ההחלטה על גביית דמי החנייה באה לצמצם את תופעת ה"חאפרים" הפוגעת בשרות, ובתיירים המגיעים לישראל.

 

תנועת המוניות  בנמל תעופה בן גוריון   המדורג בין נמלי התעופה הטובים ברמת שירות לנוסעים  מונה כ-   1,100,000  מוניות בשנה , לכל  חלקי הארץ  .כ – 40% מכלל הנוסעים  המגיעים  לנתב"ג  משתמשים בשירותי המוניות. 60% מנתח הפעילות במוניות בנתב"ג הינו של מוניות מיוחדות . למעלה מ – 600  מוניות  יוצאות בשעה בזמני השיא מנתב"ג.

 

במהלך  חודש אוגוסט  בעונת הנסיעות יוצאות מנתב"ג למעלה מ 4,000 מוניות ביממה.עוד, בשירותי המוניות בנמל התעופה בן גוריון הושקעו אמצעים טכנולוגיים מהשורה הראשונה: מערכת ניהול באמצעות ג'. פי. אס. וניהול תור נהגים ממוחשב. מערכת סלולארית, ייחודית מסוגה בעולם, שבאמצעותה ניתן לשלם את שכר הנסיעה במונית באמצעות כרטיס אשראי, ישראליים ובין לאומיים.

 

בקרוב  אף תוצב עמדת שירות עצמי שתופעל באמצעות טלפון חכם אשר תיתן לנוסעים מידע על מחירי הנסיעה כפי שנקבעו בתו המחירים של משרד התחבורה  טרם העלייה  למונית.

 

הפיקוח  על המוניות בנתב"ג כולל הקפדה על רמת גבוהה של שירות  תוך הקפדה שמירת  ופיקוח  על תעריפי הנסיעה במוניות  על פי צו פיקוח על מחירי שירותים, מסירת קבלה מפורטת לנוסע, אפשרות תשלום בכרטיס אשראי,  ניקיון המונית חוץ ופנים, תור מוסדר ומאורגן, סיוע לנוסעים בעלי מוגבלויות, שימוש במונית לכל יעד על פי סדר כמו גם לפעילות כנגד נהגי מוניות לא מורשות (חאפרים) לפעול בנתב"ג.

 

בימים הקרובים יחל לפעול נתיב מיוחד המקצר את הדרך  למוניות תוך בטיחות  מרבית שכן הוא מונע ערבוב של מוניות ברכבים פרטיים, גורם לחיסכון בזמן בדלק  ובזיהום אוויר ומהווה פרויקט ירוק.

 

רשות שדות התעופה  נלחמת בתופעת המוניות הלא מורשות  ("חאפרים"). הנהלת נתב"ג שבה ומבקשת מציבור הנוסעים לא לעלות על מוניות לא מורשות.

 

Exit mobile version