שיפור משמעותי בשירות הניתן לזרים המגיעים לישראל באשרת תייר אותו מקדם בחודשים האחרונים שר הפנים, משה ארבל: התיירים יקבלו את האשרה האלקטרונית במייל. רשות האוכלוסין תשיק בשבועות הקרובים את הויזה האלקטרונית, ה-E-visa, שתאפשר לזרים המגיעים ממדינות המחייבות אשרת כניסה ומעוניינים להגיע לישראל באשרת תייר לקבל את האשרה באמצעות הדואר האלקטרוני שלהם, ללא צורך להגיע לנציגות ישראל.
תהליך הגשת הבקשה צפוי להיות פשוט ובמסגרתו ישלח התייר את כלל המסמכים הנדרשים באופן מקוון ולאחר שנבדקו, יקבל באופן מקוון את האשרה האלקטרונית. במקרים חריגים, בהם יתעורר הצורך לבדוק את (הבקשה) באופן מעמיק יותר או שיידרשו מסמכים נוספים, יוזמן המבקש לנציגות ישראל.
האשרה האלקטרונית מהווה קידום טכנולוגי משמעותי בשירותים הניתנים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה ובעיקר מקלה באופן מהותי על מבקשי השירות הזרים.
תהליך הנפקת ה-E-visa הוא תוצאה של עבודה ארוכה ומורכבת של גורמי המקצוע, בהובלת מנכ״ל הרשות, ובניהול מקצועי של אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, בשיתוף הדוק עם משרד החוץ.
מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו: השקת האשרה האלקטרונית מהווה מהפכה אמיתית בכל הנוגע לשירות הניתן על ידי הרשות לזרים הנמצאים בחו״ל. התייר המבקש להגיע לביקור בישראל, יוכל לנהל את הבקשה מביתו, באופן מקוון כיאה לשנת 2024 ויקבל את אשרת הכניסה מבלי להטריח את עצמו ותוך הנגשת שירות מלאה. זהו צעד אחד מתוך שורת צעדים שאנו מתכננים לשיפור חוויית הלקוח אל מול הרשות ״.