Site icon IAS

רנסנס היין בחברת אל על

אל על קיימה הבוקר (יום שישי) אירוע שכולו סביב נושא יין וחשפה את תפריט היין של החברה שיוגש במחלקות היוקרה בטיסותיה.
 
האירוע התקיים ב"חמאם", מבנה קסום בלב יפו העתיקה, שבמרכזו אח דולק, שהכניס את האורחים לאווירת יקב והשתלב היטב, כשמסביב מיטב נציגי היקבים בארץ גדולים וקטנים כאחד.
 
ראשון הנואמים היה מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי,שניכר היה שזה הפרומו למסיבת הפרידה מחברת התעופה בה כיהן כ-4 שנים."אחד המהלכים הטובים שנעשו היה צירופו של השף משה שגב וכעת עם מהלך חשיפת תפריט היין בניצוחו של יאיר היידו השלמנו ונתנו תנופה אדירה לתחום הקולינריה באל על."

 

 
שקדי דאג להזכיר בנאומו על הזכיות וההוקרה שמקבלת חברת התעופה אל על בעולם ועל דרוגה מבין 20 חברות התעופה המובילות בעולם. לאחרונה דורגה אל על, לדברי המנכ"ל כאחת משלושת החברות המובילות בישראל, יחד עם חברות "טבע" ו-"קוקה קולה".
 
סמנכ"לית שירות בחברת אל על, יהודית גריסרו אמרה שליין יש תפקיד חשוב מאין כמוהו וכבוד בחוויית הטיסה. 35 יקבים נבדקו ונבחרו 300 יינות על טהרת "כחול לבן" במטרה להציע ללקוחות אל על יינות מלהיבים מיקבים גדולים ומוכרים לצד טעמים חדשים ומפתיעים מיקבי בוטיק.
 
מי שנבחר להוביל את המהלך הוא יאיר היידו, מומחה יין בעל שם עולמי שיצר תפריט עדכני ודינמי הקשוב לחילופי העונות. יאיר היידו, אמר:" אנשים הסגורים במטוס בגובה 30 אלף רגל מאפשרים לפתוח צוהר ולגלות טעמים חדשים. יין הוא סוג של מסע לדברים חדשים שמשמחים".
 
"יין הוא משקה שונה מכל אחד אחר ולכן רצינו להציבו מתחת לאור הזרקורים. יין הוא משקה שמסמל הרבה דברים ומשמח לבב אנוש.", הוסיף יאיר.
 
"המטוס הוא פתח לתגליות, רנסנס של יין ישראלי. יצרנו תפריט חצי שנתי, חורף וקיץ,שמתאים לעונה.", סיכם יאיר היידו.
 
יאיר היידו הזכיר שישראל עברה רנסנס יין וכיום ישנם יותר מ-200 יקבים בישראל. המסורת עתיקת היומין של עבודת האדמה התפתחה לכדי תעשיית יין שוקקת, צעירה עם חזון ליצר יין ברמה עולמית. המאמצים כבר מתחילים להניב פירות.
 
מבקר היין המפורסם רוברט פארקר כתב על יינות ישראלים:"היינות משתפרים כל הזמן וחלק מהם פשוט משובחים."
 
ג'נסיס רובינסון, הגברת הגדולה של היין, כתבה: "שיפור דרמטי באיכות היינות."
 
מבין תפריט היינות של אל על נמנים: ברוט מבעבע גמלא השמורה- יקב רמת הגולן, ריזלינג כרם קאיומי- יקב כרמל 2012, קברנה סוביניון- אלטיטיוד 720 ברקן 2010, מרלו כרם מנרה- יקבי רקנאטי 2009, קברנה סוביניון רזרב 2011 – טפרברג 1870, גוורצטרמינר כרם שעל – יקב כרמל 2009 ועוד.
 
"תגלית החודש"- בד"כ זן של יין לא מוכר מיקב פחות ידוע, כאשר הפעם נבחר זן הברברה מפיימונטה- איטליה. ברברה- יקב רמות נפתלי 2011.
 
"יין החודש" – הרי יהודה , יקב צרעה 2011.
 
"כל מה שנחוץ כדי לטעום יין ולא סתם לשתות אותו, הוא רצון ותשומת לב…",לחיים.
 
 
 

Exit mobile version