Site icon IAS

רימון רסס ליד המסלולים ושריפה בטרמינל 3

רימון רסס ישן התגלה הבוקר בשעה 09:43 בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) בין מסלול 21 לבין מסלול 26. לאחר בידוק האזור פוצץ הרימון באופן מבוקר. לא נגרם כל נזק. שריפה פרצה במטבח של מסעדת בורגראנץ' בשעה 10:40. בעקבות העשן שהתפזר פונו כל הנוסעים מהטרמינל. לאחר השתלטות על השריפה הוחזרו הנוסעים לטרמינל 3. האירוע גרם לשיבושים לטיסות בודדות.

בעת עבודה שגרתית בבוקר של צוות מסלולים ואחזקה של נתב"ג, התגלה בשעה 09:43 רימון רסס ישן, בין מסלול 21, המשמש לנחיתות מכיוון צפון, לבין מסלול 26, המשמש לנחיתות והמראות מכיוון מזרח לכיוון מערב. האזור שבו התגלה הרימון נקרא רחבת כרמל, שהיה בעבר שייך לבסיס חיל האוויר שפונה. אזור המסלול פונה ובודד והוזמן חבלן משטרתי.

מבדיקת החבלן התברר, כי מדובר ברימון ישן, שהיה קבור כל העת בשטח. בהתייעצות הוחלט לטפל במפגע לאחר תום הטקסים הרשמיים של יום הזיכרון. בשעה 11:30 לאחר בידוד נוסף של האזור פוצץ הרימון באופן מבוקר. בעקבות גילוי הרימון שונו נתיבי הנחיתות וההמראות בנתב"ג.

שריפה בטרמינל 3

בשעה 10:40 פרצה שריפה בצ'יפסר במסעדת בורגראנץ', שבאזור הדיוטי פריט. בשלב הראשון כובתה האש באמצעי הכיבוי הפנימיים של המסעדה. אבל כרבע שעה מאוחר יותר פרצה האש שוב. עשן השריפה התפשט בטרמינל 3 וכל הנוסעים פונו ממנו. לוחמי אש והצלה של נתב"ג וכוחות נוספים מהאזור, כולל צוותי מד"א הוזרמו במהירות לאזור השריפה. בעוד כוחות לוחמי אש משתלטים על השריפה במסעדה, שברו כוחות נוספים את החלון החיצוני, המפריד בין שטח ההסעדה והאזור החיצוני, כדי לאפשר לעשן להתפזר דרכו החוצה. למסעדה נגרם נזק.

מייד עם גילוי השריפה נותקו המטוסים שהיו מחוברים לשרוולים והועברו לחנייה באזורים מרוחקים.

בשעה 12:20 חזר טרמינל 3 לפעילות. כל הנוסעים הוחזרו לטרמינל, ופעילות קבלת הנוסעים לטיסות (צ'ק אין) החלה לפעול. למעט עובדת באחד המסעדות שלא חשה בטוב בגלל שאיפת עשן ופונתה לבדיקות בבית חולים איש לא נפגע.

בגלל השריפה ופינוי הנוסעים מהטרמינל נגרמו עיכובים לכמה טיסות. במקביל דיווחה רשות שדות התעופה לחברות התעופה – על צפי איחורים בנתב"ג בגלל האירוע.

 

 

 

Exit mobile version