Site icon IAS

ריינאייר: 93% מהטיסות נחתו במועד באוגוסט

מטוס ריינאייר. השוק נעשה ריכוזי יותר. צילום Ryanair

חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר (Ryanair) דיווחה כי תוצאות חודש אוגוסט מראות ש-93% מטיסותיה נחתו במועד בחודש אוגוסט, לא כולל אלה שהושפעו משביתות של פקחי הטיסה האירופים (Atc). זוהי עליה מאוגוסט שעבר, עת עמד אחוז העמידה בזמנים של החברה על 89%.

מטוס ריינאייר 81 אלף טיסות באוגוסט. צילום Ryanair

לפי ריינאייר, החברה ביצעה באוגוסט מעל 81,000 טיסות, בעוד אל על ביצעה 3,376 טיסות.

עוד לפי נתוני ריינאייר, המחסור בפקחי תעופה גרם לאיחורים של 18,785 טיסות באוגוסט, הנתון הגרוע ביותר עד כה השנה. בנוסף, עשר טיסות בוטלו באוגוסט – ירידה מ-547 טיסות שבוטלו באוגוסט 2018.

לדברי מנהל המכירות הראשי של ריינאייר, קני ג'ייקובס, החברה הטיסה באוגוסט 15 מיליון נוסעים. עם זאת, המחסור בפקחי טיסה והשיבושים שנגרמו, גבו את המחיר ממספר גבוה של טיסות באירופה, בעיקר בצרפת, ספרד וגרמניה.

סיבוב נוסף של שביתות בריינאייר ובבריטיש

אך ספטמבר עלול לזמן לחברה סיבוב נוסף של מאבק עם עובדיה, כאשר טייסי ריינאייר נערכים לסבב שביתות חדש.  זאת לאחר שהאיגוד המקצועי של הטייסים הבריטים Balpa הודיע ​​על כך בעקבות המתחים האחרונים ביחס לשכר והתנאים של הטייסים. ריינאייר לא הצליחה להשיג צו מניעה מבג"ץ של דבלין להפסקת שביתה בשבועות האחרונים.

סבבי ההשבתה הבאים יתקיימו ב- 18, 19, 21, 23, 25, 27 ו-29 בספטמבר, חלקם יתקיימו במקביל לשביתות רב-יומיות של טייסים ואנשי צוות אוויר בספרד.

מטוס של בריטיש איירווייס בגטוויק. חילוקי דעות עם הטייסים. צילום Gatwick

באיגוד טוענים כי הטייסים בריינאייר מבקשים את אותו סוג של מדיניות והסכמים כפי שהם קיימים בחברות תעופה אחרות ואינן בלתי הגיוניות. "בעוד שפעולה זו שיבשה משמעותית את פעילות ריינאייר ואילצה אותם להעסיק קבלנים ולהכניס לפעילות צוותים זרים, היתה לה השפעה מוגבלת על תוכניות הנסיעות של הציבור. ריינאייר צריכה להפסיק לגרור רגליים ולחזור לשולחן הדיונים", טען האיגוד.

דובר ריינאייר אמר: 'שביתות ה-BALPA האחרונות הן חסרות טעם בהתחשב בכך שבמשך חמישה ימים של השביתות כל טיסות החברה לשדות התעופה בבריטניה פעלו כמתוכנן – עם אפס ביטולים – בזכות המאמצים של למעלה מ-95% מהטייסים שלנו בבריטניה. אנו קוראים שוב ל-BALPA לחזור לשיחות, מכיוון שהשביתות הכושלות הללו לא השיגו דבר."

למרות שהאיגוד ציין כי לשביתה יש תמיכה מוחצת של חבריה בריינאייר, פחות ממחצית מהטייסים של חברת התעופה בבריטניה הם חברי האיגוד. רק כ-350 מתוך 1,250 טייסי חברת התעופה בבריטניה – תמכו בשביתה.

נוסעי בריטיש איירווייס עלולים גם הם להתמודד עם כאוס גדול עוד יותר, כאשר מנהיגי האיגוד הזהירו מפני שביתות טייסים נוספות לאלה שנקבעו לשבוע הבא – בימים שני ושלישי. האיגוד סירב לפגוש את נציגי בריטיש איירווייס לפני השביתה המתוכננת ב-9 וב-10 בספטמבר, אלא אם חברת התעופה תסכים לדון בהעלאת שכר שמשמעותה תוספת של 11,600 פאונד לשנה עבור הטייסים. לפי בריטיש איירווייס, דרישות השכר של האיגוד יעלו את השכר החודשי של הקפטנים, כולל תוספות ובונוסים לכ-200 אלף פאונד בשנה.

שביתה שלישית נקבעה ל-27 בספטמבר ובלפה הזהיר כי שביתות נוספות עלולות להצטרף אליהן. ההודעות האלה מגיעות על רקע טענות של נוסעים נזעמים שחברות תעופה מתחרות העלו את מחיריהן במאות פאונד בזמן השביתות ואף מעל 1,000 פאונד לכיוון.

Exit mobile version