Site icon IAS

ריינאייר תזכה ברשיון מפעיל במלטה בזכות רכישת מלטה אייר

טקס החתימה של ריינאייר על רכישת חברת הסטארט-אפ מלטה אייר. צילום Ryanair

ריינאייר החזקות דווחה אתמול (11.6) כי הסכימה לרכוש את מלטה אייר (Malta Air) חברת סטארט-אפ מלטזית מתחום התעופה, שאליה תעביר ריינאייר את הצי של 6 מטוסי הבואינג 737-800 שלה הממוקמים במלטה. למלטה אייר אין מטוסים משלה.

השקעה זו תאפשר לריינאייר להגדיל את הנוכחות שלה – שכבר ניכרת למדי כבר כעת, עם 3 מיליון נוסעים בשנה ב-61 הטיסות השבועיות שלה – ותספק לה ממלטה גישה אל שווקים שאינם חלק מהאיחוד האירופי כמו צפון אפריקה.

השלמת העיסקה מתוכננת לסוף יוני, אז יירשמו המטוסים, שערכם מעל 600 מיליון דולר, בחברה המלטזית, 200 עובדים מקומיים יקבלו חוזי עבודה מקומיים, צי המטוסים יגדל תוך שלוש שנים ל-10 ויספק יותר מ-350 משרות, מטוסים של ריינאייר מבסיסים בצרפת, איטליה וגרמניה, יקבלו אישור מפעיל (AOC) מלטזי, מה שיאפשר לצוותים לשלם מסים מופחתים בארצותים במקום באירלנד, שם הם נדרשים כעת לשלם אותם תחת אישור ההפעלה האירי.

מלטה אייר  – לא לבלבל עם אייר מלטה – היא חברה-בת של ממשלת מלטה, שתוכננה להיות חברת לואו-קוסט כחלופה זולה לחברת התעופה בשירות מלא. החיבור עם ריינאייר, יעזור למתג אותה כחברה נפרדת מאייר מלטה.

מתכננת לטוס ליותר מ-60 יעדים באירופה וצפון אפריקה

זנבות מטוסי ריינאייר. 14.1 מיליון נוסעים במאי. צילום Ryanair

מנכ"ל Ryanair, מייקל או'לירי, אמר: "Ryanair שמחה לקבל את מלטה אייר לקבוצת חברות התעופה שלנו, אשר כוללת כעת את Buzz (פולין), Lauda (אוסטריה), מלטה אייר, ו-Ryanair (אירלנד). מלטה אייר תישא בגאווה את השם והדגל של מלטה ליותר מ-60 יעדים ברחבי אירופה וצפון אפריקה לאור העובדה שאנחנו מתכוונים להגדיל את צי המטוסים, היעדים והמשרות בשלוש השנים הבאות".

לדבריו, השותפות המתמשכת עם רשות התיירות של מלטה, תסייע לקדם את החזון של ראש הממשלה ושל שר התיירות המלטזיים לתמוך בטיסות לאורך כל השנה לכל פינות אירופה, שיסייעו לגידול בתיירות, בעסקים ובמשרות במלטה. הוא הוסיף שהחברה מתכננת להוסיף 50 מטוסים להאב של מלטה בשנים הקרובות.

ריינאייר החזקות סיימה את חודש מאי עם 14.1 מיליון נוסעים – עליה של 13% לעומת מאי אשתקד – בתפוסה של 96%. 92% מהטיסות נחתו במועד, עליה מ-76% במאי 2018.

Exit mobile version