Site icon IAS

ריינאייר נגד סקייסקנר: טוענת להטעיית צרכנים

ריינאייר: לקוחות נפגעים בשל אתרים שמסתירים את פרטיהם מן החברה. צילום Depositphotos

חברת הלואו-קוסט Ryanair בירכה על החלטתו של בית משפט בהמבורג לא מכבר להוציא צו ביניים נגד חברת Skyscanner המפעילה את אתר Skyscanner.de בגרמניה. זאת, בשל טענה שמדובר בתצוגה בלתי חוקית של מחירי ריינאייר הגבוהים מאלה שבאתר הבית של ריינאייר – Ryanair.com.

הטענה היא כי מדובר בהצגת עלות טיסה כוללת שאינה חושפת את עמלתה של Skyscanner כמו גם הצגת מחיר גבוה מזה שגובה ריינאייר עבור מזוודות.

סקייסקנר גרמניה. האם האתר מסתיר מידע? צילום מסך

בנוסף, צו הביניים אוסר על אתר Skyscanner לספק לריינאייר כתובות דואר אלקטרוני כוזבות של נוסעים. לטענת ריינאייר, היא עסקה במספר מקרים משפטיים ברחבי אירופה נגד אתרים כדי למנוע הונאה של צרכנים וחשיפתם לחיובים מיותרים נוספים, וכדי להבטיח לריינאייר פרטי קשר מתאימים שיאפשרו ללקוחותיה לקבל מידע נכון בנוגע לטיסתם.

ריינאייר: רק באתר שלנו המחירים שקופים לחלוטין

לטענת ריינאייר, רבים מאתרי אינטרנט כאלה (screenscraper websites) ממשיכים לגרום לבעיות עבור לקוחות החברה ובין השאר מסרבים להעביר מידע טיסה חיוני הן ללקוחות והן לריינאייר בנוגע לנושאים כמו שינויי טיסה, ביצוע צ'ק אין באינטרנט, סיוע בצרכים מיוחדים ופרטי קשר, שהביאו לידי החמצת טיסות ובעיות חוזרות ונשנות עבור הלקוחות.

קני ג'ייקובס מריינאייר. צילום יח"צ

לדברי מנהל השיווק הראשי של ריינאייר, קני ג'ייקובס, "אנו מברכים על צו בית המשפט בהמבורג שיסייע בהגנה על לקוחותינו מפני הטעייה ויבטיח להם את המחירים הנמוכים ביותר שניתן למצוא רק באתר ריינאייר. עסקנו בתיקים משפטיים שונים ברחבי אירופה כדי למנוע מהלקוחות שלנו להיות חשופים לחיובים נוספים מיותרים מאתרים לא מורשים וכדי להבטיח לריינאייר פרטי קשר מתאימים שיבטיחו שהלקוחות יקבלו מידע נכון בנוגע לטיסתם. אנו קוראים שוב לצרכנים להימנע מאתרים כמו סקייסקנר ולהזמין ישירות באתר Ryanair, המקום היחיד למצוא את המחירים הנמוכים ביותר ומחירים שקופים לחלוטין על מוצרים נלווים כמו מזוודות".

יצויין כי סקייסקנר עשויה לערער על צו הביניים. בדצמבר שעבר עלה ממחקר של מגזין הצרכנות ?Which לפיו Skyscanner הוא האתר הטוב ביותר בתחום אתרי השוואת המחירים, שגם היה היחיד שקיבל 4 כוכבים בתחום התמורה לכסף.

כתבה קודמת: מגזין ?Which: רוב אתרי השוואת המחירים הם בזבוז זמן

Exit mobile version