Site icon IAS

ריינאייר מצמצמת נוכחות בערים מרכזיות בגרמניה – דיסלדורף והמבורג

מטוס ריינאייר.צילום Ryanair

ריינאייר (Ryanair) סוגרת את בסיסה בעיר הגרמנית ברמן (Bremen), ותצמצם את פעילותה ב- Weeze שליד דיסלדורף בימים הקרובים, זאת בעקבות אזהרת רווח והשביתות האחרונות של הטייסים וצוותי האוויר בגרמניה.

חברת הלואו-קוסט הודיעה על הקיצוצים בשני שדות התעופה הגרמניים יחד עם סגירת בסיסה באיינדהובן שבהולנד, בעדכון כלכלי בו הזהירה מפני רווחים נמוכים יותר השנה. על הצעד הוכרז ימים ספורים לאחר שביתה משמעותית של טייסים וצוותי אוויר, שהשפיעו על יותר ממאה טיסות בגרמניה וכ-250 טיסות בסך הכל.

תצפית על דיסלדורף לגדות הריין ממרומי מגדל הריין הנישא. צילום שוש להב

ריינאייר תעביר את שני המטוסים המוצבים כיום בברמן לשדות תעופה אחרים ב-6 בנובמבר, מה שישפיע על כ-90 עובדים הממוקמים בעיר בצפון גרמניה. לפי הדיווח, מטוסים של החברה מבסיסים אחרים יפעילו את רוב הקווים הנוכחיים של ברמן.

במקביל, ייעשה רילוקיישן לשניים מתוך חמשת המטוסים המוצבים ב- Weeze ומכסים את אזור דיסלדורף המשגשג. שלושת המטוסים הנותרים יפעילו בעתיד את רוב הקווים הנוכחיים משדה התעופה האזורי.

ריינאייר טענה כי הקיצוצים נבעו מהתייקרות בעלויות, כולל עלייה במחירי הדלק ופיצוי נוסעים בגין עיכובים בטיסות, כמו גם מחירי כרטיסי טיסה נמוכים יותר, שנגרמו בחלקם מהשביתות האחרונות.

אולם איגוד הטייסים Cockpit ואיגוד השירותים הציבוריים Verdi, הנמצאים במשא ומתן עם ריינאייר לקראת הסכם שכר לטייסים וצוותי האוויר בגרמניה, מתח ביקורת על ההחלטות, המאיימות על משרות בשני היעדים. סגן נשיא איגוד הטייסים, מרקוס וואהל, אמר כי אי אפשר לפרש את האיום של ריינאייר אלא כתגובה לשביתה. "ההתנהגות של ריינאייר אינה מקובלת ונועדה בבירור להפעיל לחץ על הטייסים".

החברה הודיעה כי תסכים לגישור בתנאים מסוימים, כולל הליך של חמישה שבועות במקום חמשת החודשים שהציע האיגוד. באופן דומה, האיגוד Verdi טען כי הצעדים בברמן ובווייזה היו "עונש" על השביתה. כריסטין בלה, חברת הוועד המנהל של האיגוד, הצהירה: "אנו קוראים לריינאייר לחזור בה מההחלטה מיד ולא לאיים על קיומם (הכלכלי) של העובדים."

המבורג: הטיילת החדשה ומבט אל נמל הקרוזים הונדע שלה. ריינאייר נוטשת. צילום ©Piet Niemann

Ryanair סוגרת גם את הבסיס בהמבורג

בתחילת החודש גם דיווחה ריינאייר כי היא מצמצמת את הנוכחות שלה בגרמניה וסוגרת את בסיסה בהמבורג בינואר הקרוב. על פי מקורות פנימיים, ריינאייר תסגור את בסיס המבורג – שבו מוצבים שני מטוסי בואינג 737 – ב-8 בינואר. לאחר מכן יופעלו הטיסות מעיר אחרת או על ידי צוותים המוצבים במקום אחר באירופה, למשל בפלמה.

ב-Ryanair אישרו את המידע ולדברי הדוברת, עקב המסירה המאוחרת של עד 30 מטוסי בואינג MAX737 לחברה, מספר בסיסים יינטשו או ייסגרו בחורף והוסיפה כי הם עובדים קשה כדי "למזער את ההשפעה של המחסור במטוסים על עובדים ונוסעים".

"שוק התעופה מתפתח וחברות התעופה עוברות איחוד וקונסולידציה. אנו מצטערים שריינאייר סוגרת בסיסים רבים באירופה והמבורג מושפעת מכך גם כן", אמר מייקל אגנשווילר, מנכ"ל שדה התעופה של המבורג, ל-aeroTELEGRAPH. עם זאת, ריינאייר נשארת שותפה לשדה התעופה ובקיץ תטוס ל-14 יעדים מהמבורג, לפי דברי אגנשווילר. שני היעדים שיבוטלו לחלוטין הם קרקוב הפולנית וורונה באיטליה. היעדים בהם מבטלת ריינאייר – אך מוצעים על ידי חברות תעופה אחרות – הם פארו, ליסבון, גראן קנריה, אוסלו-טורפ וזאדר. עוד לפני כן חדלה חברת הלואו-קוסט האירית לטוס מהמבורג למדריד, סלוניקי וונציה.

העיר יארוואן בארמניה עם הר האררט באופק. צילום Depositphotos

יעד חדש: ארמניה

במקביל הודיעה אתמול (ו') החברה, כי תחל בפעילות מארמניה, אשר תהפוך למדינה ה-40 של מוביל הלואו-קוסט. ריינאייר תשיק טיסות ליעדים נוספים באיטליה ובגרמניה בשנת 2020. ארמניה היא מדינה קטנה שהייתה חלק מברית המועצות לשעבר, וממוקמת באזור הקווקז ההררי בין אירופה לאסיה. השירותים מהבירה הארמנית, יארוואן (Yerevan), למילאנו-ברגמו ורומא-סיאמפינו יחלו בינואר 2020, ואילו בעונת קיץ 2020 יתקיימו שירותים שהושקו מירוואן לברלין-שנפלד ומהעיר הארמנית גיומרי (Gyumri) לממינגן, שבדרום גרמניה.

כל הטיסות יופעלו בתדירות דו-שבועית וחברת התעופה מעריכה כי היא תוביל 130,000 לקוחות מדי שנה בקווים אלה. ריינאייר תיארה את ארמניה כאחד היעדים התיירותיים הצומחים ביותר באירופה, והוסיפה כי היא מקווה להגדיל את המסלולים והתנועה אל האומה הקטנה.

בשנים האחרונות מחזקת ריינאייר את פעילותה מזרחה, החל מטיסות לגאורגיה (השוכנת לצפון ארמניה) ועד ישראל. בלוח החורף שלה מופיעות החל מהחודש, אוקטובר, טיסות חדשות בין תל אביב לבודפשט, מרסיי ואף ברלין-טגל.

Exit mobile version