Site icon IAS

ריינאייר מודיעה על ביטול של עד 25% מטיסות החורף באיטליה

מטוס ריינאייר.צילום Ryanair

ריינאייר (Ryanair), חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה, הודיעה היום (ב') לנוסעיה כי היא מצמצמת את תוכנית הטיסות שלה ליעדים קצרי טווח – בעיקר לאיטליה וממנה – בשיעור של עד 25% למשך 3 שבועות, מיום שלישי ה-17 במרץ ועד יום רביעי 8 באפריל, בתגובה לווירוס הקורונה. במהלך השבוע האחרון חוותה ריינאייר ירידה משמעותית בהזמנות ועלייה משמעותית באי-הופעת נוסעים לטיסות, בעיקר מאיטליה ומחוצה לה.

כידוע, ריינאייר טסה גם לישראל, הן לרמון – אם כי פחות מאשר בעונה שעברה – והן לנתב"ג. כמו כן, גם אל על השעתה את טיסותיה לאיטליה עד אמצע חודש מרץ.

מנכ"ל ריינאייר, מייקל אולירי, בביקור בארץ,עם שר התיירות יריב לוין. צילום משרד התיירות

לפי הודעתה, Ryanair לא צופה כי לביטולים אלה תהיה השפעה מהותית על השנה הנוכחית (סוף מרץ 2020), אך מוקדם מדי להעריך מה תהיה ההשפעה על רווחיה בשנת 2021.

נכנסת לשלב של קיצוץ בעלויות

החברה מסרה כי תמשיך לעקוב אחר ההזמנות בקפידה, ותמשיך להגמיש את לוחות הזמנים שלה בתגובה למצב מתפתח זה. עוד נמסר כי היא מתמקדת בשמירה על יעילות תפעולית וחיסכון בעלויות כדי להתמודד עם הירידה הנוכחית בעסקים שנגרמה על ידי הנגיף, כולל קיצוץ לוח הזמנים מתגלגל כשדפוסי ההזמנה משתנים, הקצאת חופשה שנתית ו/או חופשה ללא תשלום לטייסים ולצוותי אוויר, אי גיוס וקידום והקפאת שכר ברחבי הרשת ועבודה עם ספקי צד ג ' על קיצוץ בעלויות.

לפי הודעתה, ריאנאייר נותרה אחת מחברות התעופה החזקות בענף עם מזומן של 4 מיליארד יורו במאזנה, כש- 90% מצי המטוסים בבעלותה והיא בעיקר נטולת חובות. "אנו צופים כי וירוס Covid-19 יביא לכשלים נוספים של חברות התעופה באיחוד במהלך השבועות הקרובים", העריכה.

ואילו מנכ"ל קבוצת Ryanair, מייקל אולירי, אמר: "ההתמקדות שלנו כרגע היא במזעור כל סיכון לאנשים שלנו ולנוסעינו. בעוד שטיסותינו זוכות לתפוסה גבוהה במהלך השבועיים הקרובים, חלה ירידה בולטת בהזמנות קדימה לקראת סוף מרץ-תחילת אפריל. זה הגיוני לקצץ באופן סלקטיבי את לוח הזמנים שלנו משדות התעופה שבהם הנסיעות הושפעו ביותר מהתפרצות הנגיף. זהו זמן לרגיעה. אנו נבצע קיצוצים הגיוניים בלוח הזמנים שלנו במהלך השבועות הקרובים כפי שהם משתקפים בהזמנות חלשות יותר ובשינוי דפוסי נסיעה. כל הלקוחות המושפעים יקבלו הודעה על כל שינויים בלוח הזמנים לפחות 14 יום מראש. בעוד 80% מהאנשים שנדבקו ב- Covid-19 סובלים מתסמינים קלים בלבד, ניתן להפחית משמעותית את הסיכון לזיהום על ידי שטיפת ידיים תכופה עם מים וסבון. אנו נמשיך לעמוד באופן מלא בהנחיות של ממשלות לאומיות וארגון הבריאות העולמי ה-WHO כאשר הן מתעדכנות על בסיס קבוע. אנו נעדכן את השוק בבוא העת בכל התפתחויות משמעותיות”.

Exit mobile version