Site icon IAS

ריינאייר: לא שוללת הדממה של כל צי המטוסים

מטוסי ריינאייר. ההגבלות במדינות ובהתנהלות של הנוסעים הופכת את הטיסה לבלתי אפשרית. צילום Ryanair

קבוצת תעופת הלואו-קוסט ריינאייר (Ryanair), חברת התעופה הגדולה באירופה, הודיעה היום כי במהלך השבוע האחרון, התפשטות נגיף קוביד-19 והגבלות הנסיעות הממשלתיות הנלוות אליו, שרבות מהן הוטלו ללא הודעה מוקדמת, השפיעו באופן משמעותי ושלילי על לוחות הזמנים של כל חברות התעופה של קבוצת ריינאייר. (ריינאייר ו-Lauda).

לדבריה, במהלך שבעת הימים האחרונים, איטליה, מלטה, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, אוסטריה, יוון, מרוקו, ספרד, פורטוגל, דנמרק, פולין, נורבגיה וקפריסין הטילו איסורי טיסה בדרגות שונות, על כל הטיסות מ/אל  המדינה או אסרו טיסות למדינות מהן הסיכון גבוה לזיהום בנגיף הקורונה.

במהלך סוף השבוע, למשל, פולין ונורווגיה אסרו על כל הטיסות הבינלאומיות, בעוד שבמדינות אחרות (ללא איסור נסיעות) חלה הפחתה קשה של עבודת פקחי הטיסה ושירותי שדה תעופה חיוניים.

ריינאייר צופה כי התוצאה של הגבלות אלה תהיה קרקוע של רוב צי המטוסים שלה ברחבי אירופה במהלך 7 עד 10 הימים הקרובים. "במדינות בהן הצי אינו מקורקע, מגבלות על צפיפות של אנשים עלולות להפוך את הטיסה לבלתי מעשית, אם לא בלתי אפשרית.

כעת מצפה ריינאייר לצמצם בחודשים אפריל ומאי את קיבולת המושבים שלה בעד 80%, "ולא ניתן לשלול קרקוע מלא של כל צי המטוסים".

מנכ"ל חברת הלואו-קוסט, מייקל או'לירי. צילום Depositphotos

דחיית רכישות, הקפאת גיוסים, חופשה מרצון לעובדים

עוד נמסר כי ריינאייר נוקטת בפעולה מיידית להפחתת הוצאות התפעול ולשיפור תזרים המזומנים. זה כרוך בקרקוע מטוסים עודפים, דחיית כל רכישות, הקפאת גיוס והוצאות, וביצוע סדרה של הוצאת עובדים לחופשה מרצון, השעייה זמנית של חוזי העבודה והפחתות משמעותיות בשעות העבודה והתשלומים. "אנו עובדים עם האנשים שלנו והאיגודים בכל מדינות האיחוד האירופי בכדי לטפל באירוע Covid-19 יוצא הדופן וחסר התקדים, שאי אפשר לקבוע את ההשפעה ומשך הזמן שלו".

הקבוצה מדגישה כי היא מתאפיינת בנזילות חזקה, עם מזומנים ושווי מזומנים של מעל 4 מיליארד יורו נכון ליום 12 במרץ. "ההתמקדות שלנו כעת היא בהשלמת כמה שיותר מתוכנית ההטסה המתוכננת כפי שמותר על ידי הממשלות הלאומיות במהלך 7 הימים הקרובים, כך שנוכל להחזיר לקוחות, ככל האפשר, אפילו עם הטלת איסורי טיסה והפחתת שירותי התעופה החיוניים. ראינו ירידה משמעותית בהזמנות במהלך השבועיים האחרונים, ואנו צופים כי היא תימשך בעתיד הנראה לעין. אנו נמשיך לעקוב אחר הביקוש, כמו גם אחר מגבלות הטיסות של הממשלות, ונמשיך לבצע קיצוצים נוספים בלוח הזמנים ככל שיידרש".

מנכ"ל ריינאייר, מייקל אולירי, אמר: "אנחנו בקבוצת ריינאייר עושים הכל כדי לעמוד באתגר שמציבה ההתפרצות Covid-19, שגרם בשבוע האחרון להגבלות נסיעות חריגות וחסרות תקדים שהוטלו על ידי הממשלות הלאומיות, במקרים רבים עם מינימום או פחות אפס הודעה. אנו מתקשרים עם כל הנוסעים שנפגעו באמצעות דואר אלקטרוני ו- SMS ואנו מארגנים טיסות הצלה להחזרת לקוחות, אפילו במדינות בהן הוטל איסור נסיעות. העדיפות שלנו נותרה הבריאות והרווחה של האנשים שלנו והנוסעים שלנו, ואנחנו עושים כל שביכולנו בכדי להבטיח שהם יוכלו להתאחד עם חבריהם ובני משפחותיהם בתקופות קשות אלה.

אולירי הוסיף כי הקבוצה נוקטת בכל הפעולות הנחוצות בכדי לקצץ בהוצאות התפעול ולשפר את תזרימי המזומנים בכל אחת מחברות התעופה שלה. "Ryanair היא קבוצת תעופה עמידה, עם מאזן חזק מאוד, ונזילות מזומנים משמעותית ואנחנו יכולים, ונצליח, בפעולה מתאימה ובמועד, לשרוד לאורך תקופה ממושכת של לוחות זמנים טיסה מופחתים או אפילו אפסיים, כך שנהיה מוכנים כראוי לחזרה לנורמליות, שתבוא מוקדם יותר מאשר במאוחר, כשממשלות האיחוד האירופי נוקטות צעדים חסרי תקדים להגבלת התפשטות נגיף הקורונה".

כתבה קודמת: על חשיבותה של חברת ריינאייר וחברות הלואו-קוסט לישראל

אספת המחאה של עובדי אל על בשבוע שעבר. צילום ועד עובדי אל על

אל על: השלכות נגיף הקורונה על פעילות החברה

ואילו חברת אל על דיווחה היום לבורסה, בהמשך לדיווחי החברה ולדיווחים בתקשורת ביחס לשיחות שהיא מנהלת עם המדינה באמצעות משרד האוצר בנוגע לקבלת תמיכה. היא מעדכנת כי מתקיימות שיחות כאמור, אשר מטרתן קביעת מסגרת לתמיכה בחברה, בין אם באמצעות העמדת אשראי ובין אם בתנאים אחרים, אשר יאפשרו ויסייעו לחברה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה, בכפוף להתייעלות החברה.

יחד עם זאת, הואיל ומשבר הקורונה הינו אירוע דינמי, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית ומשפיע מהותית על פעילות החברה, במועד זה טרם קיימת וודאות ביחס להיקף התמיכה ופרטיה, ככל שתסוכם עם המדינה .

Exit mobile version