Site icon IAS

רייט אלקטריק החלה בפיתוח מנוע למטוס חשמלי

מטוס חשמלי עתידי של איזי ג'ט. צילום יח"צ

חברת הלואו-קוסט איזי ג'ט קיבלה בברכה את ההכרזה של שותפתה העסקית רייט אלקטריק, על תכנית פיתוח המנועים שלה למטוס חשמלי עם 186 מושבים, שייקרא רייט 1. רייט הינה מערכת חשמל הנדסית בקנה מידה מגה-וואט שתשמש למטוסים החשמליים המסחריים בעלי 186 מושבים. החברה בונה מנוע חשמלי של 1.5 מגה וואט וממיר מתח של 3 קילו וואט. רכיבים אלה יהוו מנגנון ההנעה של מטוס הרייט 1 המהפכני של רייט אלקטריק ויסללו את הדרך לטיסות ללא פליטת פחמן דו חמצני באירופה וברחבי העולם כולו.

רייט אלקטריק מקיימת דיונים עם BAE בנוגע למערכות בקרות טיסה ומערכות ניהול אנרגיה. רייט מתכוונת לערוך בדיקות קרקע של המנוע שלה בשנת 2021 ומבחני טיסה בשנת 2023. באירוע שהחברה קיימה בניו יורק ב -30 בינואר, ההחברה הראתה תצוגה מקדימה של המנוע והמאוורר שלו.

תכנית הפיתוח המוטורי היא הצעד הבא לקראת בניית מטוסי צרי הגוף שלה. רייט אלקטריק תבצע במקביל בדיקות אווירודינאמיות על גוף המטוס שלה. החברה צופה שתחילת הכניסה לשירות של ספינת הדגל שלה רייט 1 תהיה בשנת 2030. מספר סוכנויות ממשלתיות בארצות הברית מסייעות במימון מחקרים בתחום התעופה החשמלית כולל נאס"א ומעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקאי.

פועלת ברמת קיימא גבוהה ככל האפשר

יוהאן לנדגרן מנכ"ל איזי גט החדש מציג תוצאות. צילום יח"צ

יוהאן לנדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט, אמר: "זהו עוד צעד מכריע עבור שותפתנו רייט אלקטריק בהתקדמות לקראת הצגת מטוס חשמלי מסחרי ומרגש לראות את ציר הזמן השאפתני שלהם לבדיקה וכניסה לשירות. טכנולוגיית הסוללות מתקדמת בקצב מהיר, כשמספר רב של סוכנויות ממשלתיות בארה"ב מממנות כעת מחקר בתחום התעופה החשמלית – כל ההתפתחויות הללו עוזרות לנו לראות ביתר בהירות עתיד של פעולות בנות קיימא. אנו יודעים שחשוב ללקוחותינו שאנו פועלים ברמת קיימא גבוהה ככל האפשר – תכנית קיזוז הפחמן שלנו התקבלה בחיוב על-ידי לקוחותינו ונכון לעכשיו קיזזנו פחמן של תשע מיליון טיסות – אך ברור לנו שזהו פתרון ביניים עד שטכנולוגיות חדשות יהפכו לזמינות. עכשיו יותר מתמיד אנו יכולים לראות עתיד שאינו נסמך רק על דלק סילוני".

ג'פרי אנגלר, מנכ"ל רייט אלקטריק, הוסיף: "רייט אלקטריק נחושה להביא לשוק מטוסים חשמליים עם 186 מושבים. המשימה של רייט אלקטריק היא להפוך את התעופה המסחרית לירוקה יותר, ותוכנית מנוע המגה-וואט שלנו היא הצעד הבא להפוך את המשימה הזאת למציאות".

איזי ג'ט טסה למספר גדול יותר של יעדים פופולאריים באירופה מכל חברת תעופה אחרת. החברה מטיסה למעלה מ-96 מיליון נוסעים מדי שנה כש-16 מיליון מהם טסים למטרות עסקים. החברה, שפועלת מישראל מנובמבר 2009, מפעילה קווים בין תל אביב ל-18 יעדים באירופה: לונדון (לוטון), לונדון (גאטוויק), לונדון (סטנסטד), מנצ'סטר, בזל, ז'נבה, ברלין (שונפלד), ברלין (טגל), פריס, אמסטרדם, מילאנו, ונציה, נאפולי, בורדו, ליון, ניס, נאנט וטולוז.

Exit mobile version