Site icon IAS

רווחי שיא לטורקיש איירליינס מתחילת השנה

מטוס טורקיש איירליינס. . צילום יח"צ

חברת התעופה טורקיש איירליינס רשמה רווח של כ-1.1 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2018, בגידול בביקוש וברווח ליחידה, וזאת למרות מחירי הדלק המאמירים.

הכנסותיה מהטסת נוסעים ומטען הגיעו לכ-4 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה. ההכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים עלו ב-20% ל-9.9 מיליארד דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עם המשך צמיחת הרווחיות, הצליחה החברה לשלש את הרווח הנקי שלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ורשמה בתקופה זו רווח נקי של 755 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2018, מדד EBITDAR (רווח לפני ריבית, מסים, הפחתות ושכירות, המשמש כמחוון רווח במזומן), גדל ב-16% ל-2.8 מיליארד דולר, עם מרווח EBITDAR של 28%.

שדה התעופה החדש איסטנבול. צילום מתוך סרטון תדמיתי של חברת IGA

מצפים להימשכות המומנטום בשדה התעופה החדש

בהתייחסו לתוצאות הכספיות המוצלחות, אמר אילקר אייג'י, יו"ר דירקטוריון טורקיש איירליינס, כי על אף מגוון ההתפתחויות האזוריות בהן נתקלו, במיוחד בשנים האחרונות, עם ההשקעות המשמעותיות שהשקיעה – נתוני הצמיחה המרשימים וההצלחות הרבות, ממשיכים לחזק את מעמדה היוקרתי של טורקיש איירליינס בתעשיית התעופה העולמית. "בהיותנו אחד ממקורות הגאווה העיקריים של המדינה שלנו, אנו בטוחים כי המומנטום הזה יימשך גם לאחר המעבר לביתנו החדש, שדה התעופה איסטנבול".

טורקיש איירליינס מפעילה טיסות ל-49 יעדים בטורקיה ו-255 יעדים בינלאומיים, ובסך הכל 304 יעדים ב-122 מדינות, כולל קרסנודאר, סמרקנד, פריטאון ומורוני שהתווספו השנה. צי המטוסים של החברה, אחד הצעירים והמודרניים ביותר בעולם, מורכב כיום מ-329 מטוסים, הכוללים 217 מטוסים צרי-גוף, 92 רחבי-גוף ו-20 מטוסי מטען. טורקיש אירליינס שואפת להגיע ל-475 מטוסים עד 2023.

מנתוני חודש אוקטובר עולה כי מספר הנוסעים הכולל עלה ב-5% והגיע ל-6.5 מיליון נוסעים, ושיעור התפוסה הכולל עלה ל-83.4%. שיעור התפוסה הכולל עלה ב-2 נקודות, ואילו שיעור התפוסה בטיסות בינלאומיות עלה ב-3 נקודות ל-83.2%.  שיעור התפוסה בטיסות פנימיות הגיע ל-85.1%.

במהלך החודשים ינואר-אוקטובר, עלה הביקוש ומספר הנוסעים הכולל ב-10% וב-11% בהתאמה, בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. מספר הנוסעים הכולל עמד על 64 מיליון.

לפי הודעת החברה, פתיחתו של שדה התעופה החדש באיסטנבול, הינו אחד המהלכים החשובים ביותר של תעשיית התעופה הטורקית ושל טורקיש איירליינס.

Exit mobile version