Site icon IAS

"רד אלינו אוירון": יום פתוח בנמל התעופה הרצליה

הסיורים אורגנו על ידי אגודת התעופה הכללית וקבוצת הפייסבוק הפופולארית "רד אלינו אוירון", המארגנים סיורים ללא עלות בשדה התעופה הרצליה על ידי טייסים מתנדבים תוך מתן הסברים מקיפים על עולם התעופה האזרחי במקביל לצפייה בפעילות השדה ו"תחושה בידיים" של המטוסים בשדה. מטרת הסיורים, שנערכו עד כה בקבוצות מצומצמות יותר, היא ליצור חיבור וקרבה בין האוכלוסייה הכללית לבין עולם התעופה ומקצוע הטיסה.

ביום הפתוח, נהנו המבקרים מצפייה בהמראות ונחיתות, בקבלת הסברים ומענה על שאלות בנושאי יסודות הטיסה, הפעלת שדה התעופה, ניהול התנועות באוויר ועל הקרקע וכן ביקרו במגדל הפיקוח, במוסכי הבדק ובתחנת כיבוי האש וההצלה לא לפני שזכו לכניסה והיכרות עם מגוון כלי הטיס הפועלים בשדה.

בשדה התעופה הרצליה מתפרנסים מאות אנשים, ובו מקבלים 80% מעתודת הטייסים האזרחיים של מדינת ישראל את הכשרתם משלב הלימוד היסודי ועד להיותם טייסים בעלי רישיון טיסה מסחרי. חלקם של הטייסים מרקע אזרחי העובדים בחברות התעופה הסדירות של ישראל הוא חלק חשוב העולה בהתמדה. בשדה מתבצעת תחזוקת כלי טיס קטנים (95% מהתחזוקה בישראל), טיסות צילום, טיסות במטוסי הגברת הגשם, טיסות מסוקים, ניהול ותחזוקת מטוסי כיבוי האש, הדרכת טיסה, טיסות ניסוי עבור יצרני הציוד המוטס לסוגיו הרבים, טיסות חקלאיות, טיסות פרטיות, טיסות סיור ופיקוח, טיסות של פינוי רפואי בהטסה, הטסת נוסעים בשכר במטוסים קטנים (מוניות אויר), טיסות חוויה לילדים ומבוגרים והטסת ילדים פגועים. חלק ניכר מהפעילות בשדה, לרבות הפעילות המסחרית, הוגבל על ידי בג"ץ מהיבטי כמות הטיסות וסוג הפעילויות שמתבצעות בשדה, בו חונים למעלה מ-110 כלי טיס מסוגים שונים והשדה משמש עבורם שדה בית בנוסף לכ-50 כלי טיס נוספים המקבלים שרותי אחזקה ממכוני הבדק הפועלים בו".

Exit mobile version